|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Uydurulan Din mi İndirilen Din mi ?
Bilgi sahibi ve araştırmacı arkadaşları konuya bekliyorum, fikir ve görüşlerinizi bekliyoruz
|
#2
|
|||
|
|||
bu tabiri son bir kaç senedir islamoğlu taifesi kullanıyor. imamiye şia olduğunu gizleyerek ehli sünneti ve ehli üsnnetin tüm imamlarını dini değiştirmekle (haşa) peygamber a.s.v. e iftira etmekle itham etmek için uydurdukları bir tabir. bu zmanda ehli sünnet çizgisi müçtehid imamlar ın içtihadları en doğru yoldur.
|
#3
|
||||
|
||||
2 tane din mi var? bu ne demek? indirilen hangisi,uydurulan hangisi bunu bir ornekle de ona gore konusalim
__________________
SÜBHANALLAH, ENELLAH, EMANÜL HAFİYİ, YA KÂFİ YA SEMİ, YA ALLAHU RUHİ Lİ RUHİKE, MÜNTESİBETÜN |
#4
|
|||
|
|||
Alıntı:
---------- Post added 22.10.20 at 12:57 ---------- Hak ile batılı ayırt etme manasında , din sandığımız ama aslen hırafe olan şeyler hakkında herkes bildiğini yazarsa daha iyi olur |
#5
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
SÜBHANALLAH, ENELLAH, EMANÜL HAFİYİ, YA KÂFİ YA SEMİ, YA ALLAHU RUHİ Lİ RUHİKE, MÜNTESİBETÜN |
#6
|
|||
|
|||
Konu güzel. Fakat ben konuşunca ya selefi oluyorm ya kafir yada mesele karakolda bitiyor. -) pasif bir katılımla takip edeceğim.
|
#7
|
|||
|
|||
bu bahsi açan arkadaşa tavsiyemiz şudur. bence sen önce bir ilmihal oku. okuduğun ilmihalde ömer nasuhi bilmen ilmihali olsun. tabi bu ilmihal muamelatlı değil. o sebeple ıstılahatı fıkhiyye kamusu var. onuda şöyle bir incelenirse iyi bir birikim yapılmıi olur. itikadi bağlamda yine ömer nasuhi bilmen amentü esaslarını açıkladığı birde itikad kitabı var. şiddetle tavsiye olunur. bununşla beraber ettevhid imam maturudi, ömer nesefi akaid eserleri, inlelemeye değer eserlerdir.
|
#8
|
|||
|
|||
Niye kimse Bişe yazmamış? Pasif katılımım konuyu negatif etkilemiş. Neyse hortlatalım-)
Şimdi Konuya yazmış ve yazacak olan tüm dostlara şu o cu bucu yaftalarını bir kenara bırakalım. Ben inanıyorum ki bu düzeyde bir münazaraya katılacak herkesin kendisine ait fikirleri vardır. Ülkede maalesef uydurulan bir din yaşıyoruz. Meseleyi bir kaç açıdan incelemek gerekir. Evvela şu mezhebler konusuna bakalım.. Hatta bakmayıp tek bir soru da konuyu geçebiliriz de.. İmam şaafi, imamı azam Ebu Hanife, imam malik ve imamı Ahmet bin hanbel. Bu 4 imamdan hangisi bir mezheb oluşturma maksadı ile yazdı, çizdi, yola çıktı? Esasen diyecek çok laf var ama bu soru kafi gelir heralde... Bir Diğer mesele de İslam dininin baş belası tasavvuf.. Şimdi ehli sünnet değilsin sen filan diyen ehli sünnetten habersiz arkadaşlar olacaktır hatırlatalım ki tabiyundan bile kimse kalmamıştı tasavvuf fikri ilk ortaya atıldığında. Kaldı ki bir nevi zühd olarak algılandığından zararsız görüldü. Daha fütuhatı mekkiyeler filan piyasada yoktu. Daha sonra bu tarz fikirlerin Ortaya atılması ile tasavvuf tuhaf bir eksene kaydı ve İslama yeni geçmekte olan toplumlar içinde hoş görü ve esneklikler sağladığı için yeni toplumlarda daha Bi benimsendi. Biz de maalesef mutasavvuflardan bu dini öğrenmiş olanların yorumlarından beslenebildiğimizden yanlış bir çok inanış topraklarımıza girdi. Bunun neticesinde de yanlış İslam algısının getirdiği çeşitli sorunlar ortaya çıktı. Örneğin tarikat diye bir kavram girdi İslam tarihine ki facialarla dolu bir şirk yoluna dönüştü maalesef. İlk organize olabilmiş anlamda bir tarikat lideri olarak bize sunulmaya çalışılan Abdulkadir geylani hazretleri bir tarikat lideri olmak istemedi ve hayatının son 30 yılında "zühd" hayatı yaşadı ve alemini değiştirdi. Şeyh uçmaz mürid uçurur kelamı bu mübarek için söylenmiş olabilr.. Herneyse Tarikat nedir? El-cevap ; Saliki hakikate götüren yol. Nedir bu yol? Dinin zahiri hükümleri ve şeriat ile hakikate gidilmez. Ancak ve ancak bir intisab gereklidir. Şeklinde sakat bi distüra sahip garip bir anlayış biçimi. Kabul edilmesi mümkün değil bu tanım ve düsturun. Nitekim ehli sünnet'in hüccetül İslam'ı olan Gazzali sert bir dil ile reddederek "zındık" ifadesini kullanmıştır bu düstur ile amel eden tüm oluşumlara. Ne yazık ki hala devam eden bu sakat anlayış, yalnız şeyh'e tanınan bir imtiyaz haline gelerek "kesinlikle haram olduğunu bildiğin bir işi şeyhin yaptığını görsen de itiraz edemezsin." cümlesi ile mürid olabilme desturu biçiminde tarikata yeni katılan garibanlara enjekte ediliyor. Gibi daha bir çok zehirli şirk unsuru ile örneklendirilebilir. Şimdi soru şu; bunlara itiraz edip sünnetullah ve sünneti ortaya koyanların tekfir edildiği, "ben Allahı rüyamda gördüm. Dedim sen kimsin? O da dedi ben senim sende ben" diyen insanların da evliya olarak algılandığı bir din anlayışının sakatlığını yalnızca iki başlıkta inceledik. Takdir umumundur. @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] gel hele sende şampiyon. Kambersiz düğün olmaz-) Elbette en doğrusunu Alemlerin Rabbi olan Allah bilir. |
#9
|
|||
|
|||
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] değerli yorumunuz için teşekkür ederim
Şimdi adam çıkmış demişki ; Cehennemlikler ateşte yandıkça haz alacaklar mutlu olacaklar vs ... bu apaçık şirk değilse nedir? Cehennem niçin yaratıldı o zaman? Konuyu açınca siz anlayamazsınız diyenlere şaşıyorum Allah hidayet versin Birde karşı çıktığım Fenafillah Bekabillah diye uydurma lar var haşa Allah ile orada tek bütün oluyorlarmış bu Yüce Allah’a iftiradır |
#10
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bismillâhirrahmânirrahîm Kul huv Allahu ehad De ki o Allah tekdir Allahu Samed O Allah Samed dir Lem yelid ve lem yuled Doğmamış, doğurulmamıştır. Ve lem yekun lehu kufuven ehed Hiç bir şey O'nun dengi değildir. 4 ayetten mürekkep koca bir tarif bıraktım buraya. Yaradan ve yaratılmış arasında ki kesin ve net bir çizgidir bu mübarek sure. Allah Zülcelal'in bu kadar açık ve tevil götürmez bir beyanı varken; Burada ki Allah, bunların neyine yetmedi de başka tarifler uydurdular? Cevabı bulan varsa aydınlatsın.. - Siz anlayamazsınız - siz daha olmadınız - siz bu maneviyata erişemezsiniz - sizin aklınız bunu almaz - siz cahilsiniz ama biz gassalın elinde ki meyyit olduk-) Bu söylemler neyin tezahürü sizce? İzah edelim... Şimdi bu anlayışa göre Rahman Arşa istiva edince dünyada ki işleri gavslara ve kutublara devretti.. Bir kişiye hakikati verdi Rahman. O kişi de kendi insiyatifine göre isterse avam'a dağıtır. Rızık, sağlık, ilim ve ahirette şefaat hakkı onlarda dır. İsterse verir istemezse vermez. Şeriatin üstündedir bu gavslar ve kutub lar. Şimdi ehli kitap dahi kuran dan kendince bir delil çıkarıp sunabilmiştir peygambere ama bunaların Kurani bir delili yoktur. Zorlama bir şekilde ayetlere anlam verip, verdikleri anlamlarında Allah'ın muradı olduğunu idda ediyorlar. Bunun delili nedir? İlham ve rüya. -) rüya ve ilhamla bu iş olur mu kardeşim dediğimizde de cvplar şu şekilde. Hz İbrahim-İsmail hadisesini belli kısımları atlayarak anlatırlar. İlham meselesinin delili de "bre köpek kuran da incil de tevratta o peygamberlerin gönlüne doğmadı mı?" Mevlana'nın mesnevinin kendine ilham edildiğini idda edip kuran diye hitap etmesine bir adamın tepki göstermesi üzerine kurduğu cümle. Bu abartı değil. Bu gözler "beşeri açıdan bakılırsa peygamberde insan bizim Gavs da. Bu anlamda tevessül edilmesinde bir mahsur yoktur." gibi cümleleri de okudu. |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|