2 atom birbiriyle konuşurken yakalandı - Havas Okulu

Cevapla

LinkBack Seçenekler Stil
  #1
Alt 05.06.21, 21:46
Arma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üyelik tarihi: 20.08.19
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 378
Etiketlendiği Mesaj: 13 Mesaj
Standart 2 atom birbiriyle konuşurken yakalandı

BİLİM İNSANLARI İKİ ATOMU BİRBİRLERİYLE "KONUŞURKEN" YAKALADILAR..

Bir grup bilim insanı, titanyum atomlarıyla yaptıkları bir çalışmada bugüne dek görmedikleri bir keşif yaptılar. Yapılan çalışma, titanyum atomlarının birbirleri arasında sürekli ve değişken bir iletişim olduğunu ortaya koydu. Uzmanlar bu iletişimi, atomların konuşması olarak lanse ediyor.Atomların konuşmasının keşfi, taramalı tünelleme mikroskobuyla mümkün oldu.

Atomlar üzerine çalışma yapan Hollandalı ve Alman bilim insanları, iki titanyum atomunu kendi aralarında “konuşurken” yakalamayı başardı. Elbette bu konuşma, insanların birbirleri arasında yaptığı gibi ya da hayvanların iletişim için çıkardıkları sesler gibiydi. Ancak bilim insanları, yaptıkları çalışmalar sonucunda elde ettikleri bulguları atomların iletişimi olarak kabul ediyorlar.

Fizikçiler, söz konusu keşfi yaparken bilinçli olarak titantum atomlarını tercih ettiler. Çünkü bu atomların spinleri, 1 kelvin derece sıcaklıkta bulunduğu yüzeye yapışıyor, neredeyse hareketsiz hale geliyorlardı. Bu da bilim insanlarının çalışmalarını kolaylaştırıyor ve atomlar, rahatlıkla birbirlerinden ayrıştırılabiliyorlardı. Ayrıca hareketi zayıflayan atomlar üzerine verilen elektrik dalgaları, atomun dönüş yönünü değiştirebiliyor ya da iki atomun birbiri ile etkileşime girmesini sağlayabiliyordu.

Bilim insanları, iki atomun spinlerinin birbirleriyle bağımlı olduğunda, bu atomları kuantumda dolanmış olarak kabul ediyorlar. İşte bunu fırsata çeviren bilim insanları, atomları birbirlerine 1 nanometre kadar yakınlaştırdılar. Daha sonra atomlardan bir tanesine ufak bir elektrik dalgası veren fizikçiler, bu atomun hareketini değiştirirken diğerinin ne yapacağına baktılar. Elde edilen sonuçlar, atomların birbirleriyle sürekli ve değişken bir iletişim halinde olduğunu ortaya koydu.

Çalışmalarını kuantum fiziği alanında sürdüren Sander Otte, atomlar arasındaki iletişimi şöyle açıklıyor: “Atomların yaptığı şey, bir kapının çalınması gibiydi. Siz nasıl kapıyı çaldığınızda kim o sorusuyla karşılaşıyorsanız, atomlar da anlık reaksiyonlarda bu iletişimi sağlamış oluyorlardı.” Uzmanlar, atomların girdiği iletişimin yalnızca 15 nanosaniyede gerçekleştiğini, bunun 1 saniyenin 15 milyarda birine tekabül ettiğini belirtiyorlar.

Ella Lachman isimli bilim insanı, yapılan keşfin kuantum simülasyonunda yaşanan bir gösteri olduğunu söylüyor. Bu keşfin heyecan verici ancak kendilerini çok daha büyük bilinmezlere ittiğini ifade eden Lachman, araştırmanın hesaplamalarının ve sorularının artık daha büyük bilinmezlere yol açtığını belirtiyor. Bilim insanına göre yapılan keşiften daha önemli olan 3, belki de 10 atom arasındaki ilişkinin nasıl olduğu…

Sander Otte de elde edilen bulguları hesaplamanın zorluğundan yakınıyor. Atomların 20 kez dönüşünde kendi bilgisayarının çalışmadığını ifade eden Otte, dünyanın en iyi süper bilgisayarlarının ise 50 dönüşte pes ettiğini ifade ediyor. Otte’ye göre atomlar arasındaki iletişimi tam olarak anlamak istiyorlarsa, yepyeni malzemeler ile yepyeni bilgisayarlar üretilmesi ve örneğin 1.000 atomda ne gibi sonuçlara ulaşılacağına bakılması gerekiyor.
  #2
Alt 05.06.21, 22:02

Üyelik tarihi: 05.03.17
Bulunduğu yer: Filanda
Mesajlar: 140
Etiketlendiği Mesaj: 28 Mesaj
Standart

Kunatum dolaniklilik spin kilidi duyunca aklıma Stargate disisinde ki üst uzay haberleşme geliyor, birde ir cihaz vardı anında haberleşmeyi sağlayan.
  #3
Alt 05.06.21, 22:02
Acemi

Üyelik tarihi: 12.09.18
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Standart

Neden, atomların dönüş sayısı ve hızını hesaplamaya çalışan,bilim insanları,süper bilgisayarı kendileri yapmaya çalışmıyor?..
  #4
Alt 05.06.21, 22:04
Jq Jq isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Üyelik tarihi: 19.08.14
Mesajlar: 490
Etiketlendiği Mesaj: 13 Mesaj
Standart

Super bir makale, yepyeni bir bilgi.
Ancak yazının içeriğinde, 15 nanosaniyelik bir sürecin açıklamasında saniyenin 15 milyarda biri ifadesi var. Burada bir yanlışlık var.
15 nanosaniye, saniyenin milyarda 15 idir.
  #5
Alt 05.06.21, 22:05
Acemi

Üyelik tarihi: 18.11.18
Bulunduğu yer: aydın
Mesajlar: 1
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Standart

Ben yazı içeriğinde yer alan; "Atomlardan bir tanesine ufak bir elektrik dalgası veren bilim adamları" cümlesine takıldım.

Şöyleki; elektrik semantik açıdan da fiziksel olarak ta elektrondan türeyen bir olgu. Bir atoma elektrik yüklenmesi demek bir atomun subatomik yörünge katmanlarındaki elektronların pozitiften negatife doğru hareketlendirilmesi demek. Bu durumda elektrik yüklenen atoma yörünge katmanlarındaki elektronlar mı etkileniyor? Yoksa yörünge katmanlarındaki elektronlara başka atomların yörüngelerinden fırlayan yenileri mi ekleniyor?
  #6
Alt 05.06.21, 22:05
Skoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye

Üyelik tarihi: 27.01.20
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1,132
Etiketlendiği Mesaj: 15 Mesaj
Standart

Zaten uzayda galaksiler arası yolculuk yapmak istiyorsak x=v.t formülünden kurtulup bu kuantum dolanıklıkta ki bakış açımızı değiştirmeliyiz şu sıralar Einstein'ın trenin içindeki ters yönde giden ışık hızı modunda, dolanıklığı özel görelilik modundan genel görelilik moduna ulaştırabilirsek ki buda; okyanusta dev dalgalarda sörf yapmak gibi birşey madde transplantasyonu yani ışınlanacak sistem sörf ve üstündeki atom kümesi ise atomlardaki anlık dolanıklık iletisi ile saniyenin milyarda birinde atomlar arası haberleşme ile madde önceleri aynı galaksi içinde daha sonraları galaksiler arasında yolculuk yapmak mümkün olabilir.
Zira evvelinde bir iki atomla başlayan dolanıklık şu sıralar 20'nin üzerinde tespit edilebilmekte.
Demem şu ki artık atomların sadece kendi gibi olanlarla aynı hareketleri yaptığına yada irtibatta olduğuna inan bilim kuantum dünyası tüm atom modelleri arasında ki anlık iletiyi görebilmesi lazım bu frekansı yakalayabilmemiz 20 senemizi alır. Ama o saatten sonrada elektriğin icadı gibi herşey çok farklı olacak...
Ne senle yaşanıyor
Ne de sensiz oluyor
Şu garip bomboş dünyada..
  #7
Alt 05.06.21, 22:06
Nani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye

Üyelik tarihi: 19.08.14
Mesajlar: 975
Etiketlendiği Mesaj: 54 Mesaj
Standart

Bunun peşi atomlar evreni aralarında muhabbet ederek kendileri inşa ettilere gider 🤣🤣🤣
__________________
Şimdi tekrar ne yapsam dedirtme bana yarabbi,
taşınacak suyu göster, kırılacak odunu,
kaldı bu silinmez yaşamak suçu üzerimde..
bileyim hangi suyun sakasıyım ya rabbelalemin
tütmesi gereken ocak nerde?
  #8
Alt 05.06.21, 22:55
Vefalı Üye

Üyelik tarihi: 18.05.16
Mesajlar: 1,295
Etiketlendiği Mesaj: 247 Mesaj
Standart

Bunun sonu birine hologram tarzı mesajları aktif internetli bir ortama değilde özel cihazın içindeki maddenin atomuna hapsedebilirler
__________________
Önüne çıkan yanlışa ne kadar çabuk hayır dersen hayat karşına o kadar çabuk doğru çıkarır.
  #9
Alt 10.07.21, 18:51
Gayretli üye

Üyelik tarihi: 10.07.21
Bulunduğu yer: izmir
Mesajlar: 98
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Standart

Atomlar arasındaki ilk bağın keşfi 1890lı yıllara dayandığı biliniyor zaten, aynı kara delikteki gibi seneler sonrada atomaltı tanecikler daha ayrıntılı görüntülecektir
Cevapla

Etiketler
atomlar yakalandı, konuşan atom, konuşan atomlar

Yetkileriniz

Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Iki Kisiyi Birbiriyle Evlendirmek Icin SouL Celb & Muhabbet & Kısmet 21 29.03.24 08:17
iki Kişiyi Birbiriyle Evlendirmek SDFwer Vefk & Tılsım 19 21.09.23 22:22
Toplum önünde konuşurken çok utanıyorum ve konuşacaklarımı unutuyorum TurkishMan Sorularınız 6 09.03.21 23:50
Birbiriyle anlaşamayan eşler için Neptün Celb & Muhabbet & Kısmet 8 27.02.18 13:35
Konuşurken neden elleri kullanırız? SiLence Sağlık 1 16.04.17 15:32

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:40.