|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Erkek, adet gören kadını ile sevişebilir mi?
Adetli Kadın İle Sevişme
Erkek, adet gören kadını ile sevişebilir mi, onunla sevişip kendini tatmin edebilir mi? Koca karısının, sünnete uygun olarak dizkapağı-göbek arasına dokunmadıktan sonra, vücudundan faydalanabilir hatta onunla her türlü cinsel oynaşma yapabilir. Karısının eliyle, ya da vücudunun başka yerleriyle tatmin olabilir ayrıca diz kapağı - göbek arasından da örtü varken yararlanabilir. Bunda hiç bir sakınca olmadığı gibi, hem kendini boşaltıp haramdan koruduğu, hem de âdetli iken bir bakıma hasta olan ve yalnızlık hisseden eşiyle ilgilendiği için bu sevap ve yapılması gereken bir davranışta bulunmuş olur. Efendimizin, bütün hanımlarına, onlar hayızlı iken bu şekilde yaklaştığı rivayet edilmiştir. Muvatta'nın rivayetinde şöyledir: "Ubeydullah İbnu Abdillah İbni Ömer (radıyallahu anhümâ), Hz. Âişe'ye göndererek -kişi, hayızlı olan hanımıyla mubaşerette bulunabilir mi?- diye sordurdu. Hz. Âişe radıyallahu anhâ: "Kadının alt kısmına izarını bağlatsın sonra onunla mubâşerette bulunsun" cevabını verdi.”( İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 11 / 46). Zamanımızın fitnesi şehvetin adım başı erkeğin yakasını bırakmadığı ve tek eşliliğin olduğu günümüzde yaşayan ve kendine hakim olamayacak derecede olan biri için bir fetva daha vardır. Şöyle ki İmam Muhammed (r.h) “Adetli hanımıyla cima dışında her şeyi yapabilir” görüşündedir. Adetli kadın ile ilişki aslında sağlık açısından, sakıncalı, tıbben mahzurlu, tiksinti ve her iki taraf için de eziyet verici bir iş olduğundan dolayı ve daha bir çok hikmete mebni olarak Allah yasaklamıştır. Ayeti Kerime de : "Sana hayızlı ile cimayı soruyorlar. De ki, bu (her iki tarafâ da) eziyet verici bir şeydîr. Onlar âdetli iken onlardan ayrılın ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde Allah'ın size emrettiği yerden onlara gidin. Allah çok tövbe edenleri ve tertemiz olanları sever." (Bakara Suresi 222) “ Bu meseleyi Avnu'l-Mabud şöyle özetler: "Hayızlı kadınla mubâşeret muhtelif kısımlara ayrılır: Onlara ferclerinden cima suretiyle mübâşeret: Bu bi'l-icma haramdır. Bunun haram oluşu Kur'an ve sünnet'in nasslarıyla sâbittir. Göbekten yukarı ve dizlerden aşağıda kalan kısımlarla mübaşeret: "Bu zekerle, elle, öpmekle vs. şekillerin hepsiyle olabilir, helaldir. Ulema bunun helal olduğunda ittifak etmiştir. Ön ve arka uzva olmamak kaydı ile göbekten aşağısı ile de mübaşeret. Bu meselede Şâfiî'ler üç görüş ileri sürmüşlerdir: "En meşhuruna göre haramdır. İmam Mâlik ve Ebu Hanîfe de bu görüştedir. Ulemanın ekseriyetinin görüşü budur. Mekruh olmakla beraber haram değildir. Nevevî der ki: "Bu, delil açısından en kavî olan görüştür, muhtar olan da budur." Üçüncü görüşe göre, mübâşeret eden kimse, ferce temas etmekten nefsini tutabilecek güçte ise ve -ister şehvet yönüyle zayıflığı sebebiyle, isterse verasının (dindarlığının) kuvveti sebebiyle- kendisine güveniyorsa caizdir- değilse caiz değildir. Bu cevaza kâil olanlar arasında İkrime, Mücahid, Hasan Basrî, Şa'bi, İbrahim Nehâî, Süfyan-ı Sevrî, Evzâî, Ahmed İbnu Hanbel, İmam Muhammed, Tahâvî; Mâlikîlerden Esbağ vs. var." Mübarekfurî der ki: "Bu, cemaatin kâil olduğu "Cima hariç, hayızlı kadının bütün uzuvlarıyla mübaşeret etme cevazı" sahih delillere muvafıktır." ( İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 11/47 - 48.) Ancak ihtiyata muvafık olanı göbek, diz kapağı arasına mübaşeretten kaçınmaktır. Hz. Âişe validemiz, hiç kimsenin nefsini hâkim olmada Resûlullah'a yetişemeyeceğini noktaladıktan sonra Resûlullah'ın hayızlı hanımlarına izarlarını bağlatarak diz kapağı ile göbek arasını kapattırdığını bilhassa belirtir Ancak insan bu, her şeye rağmen şeytana uyar ve bu çirkin haramı işlerse, ikisi de isteyerek yapmışsa ikisi de günah işlemiş olur. İkisinin de pişmanlık duyup tövbe etmesi ve istiğfar etmesi gerekir. Bunun keffareti olarak bu günah, âdetin ilk günlerinde yapılmışsa bir dînâr, sonlarında ise yarım dînâr verilir. (bir dînar, yaklaşık 4.5 gr. altın demektir) Eğer ya da kan siyah devresinde ise bir, sarı devresinde ise yarım dînâr verilir. Bu da diğeri ile aynı kapıya çıkar.(Mavsili, el-Ihtiyâr I/28.) |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Harama Bulaşan Erkek ve Kadını Döndürmek | H3roglif | Tövbeler & Uyarılar | 5 | 15.02.24 23:18 |
Gören göz mü beyin mi? | Dual | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 5 | 28.01.23 01:52 |
Cin gören varmı | noter | Sorularınız | 17 | 25.04.22 23:26 |
Kadını olmayan erkek - Erkeği olmayan kadın fakirdir | Naim | Hadisler | 1 | 11.01.20 00:41 |
Duran - gören ilmi | Tayfunn7 | Sorularınız | 4 | 28.12.18 18:06 |