|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
||||
|
||||
Havass İlmi nedir nasıl kullanılır
Havass hassalar, keyfiyetler ve
hususiyetler anlamına gelir. Tasavvufta ilim olarak havass, manevi tesir için uzlet, riyazat veya i'tikafta okunan esma, ayet ve dualara denir. Esma ve ayetlerin virdler edinilerek okunması sonucu, kulun nurani tecelli ile cennet meleklerini, melekeler edinişi (feraset ve tasarruf) veya bir iradesi niyeti ile iradesine memur bir meleği davet etmesi ve iradesine kulun ahlakı üzeri memur olan meleğin hizmet etmes gerçekleşir. Havass İlminde mühim olan niyettir. Kiş virdlerini irade ettiği hâl üzeri yapınca Hakk'ın esma ve ayetlerine hizmet zikrind bulunan melekeleri uyandırmış olur melekleri ise harekete geçirmiş olaral davet eder. Kişinin niyeti iyi ise Hakk katındaki akibeti iyi olur. eğer kişinin niyeti kötü ise, cinlerle de uğraşan cinci olarak Hakk katındaki akibeti kendisi adına kötü olur. Çünkü böylesi insanlar duanın faziletini bırakmış olarak recadan uzak, cinlerle iş görmüş olurlar. Bu bağlamda akibetlerine dair bir ayette “birbirimizden yararlanıyorduk (En'am, 128) diyecekleri, Hakk'ın da onlara "öyle ise tadın azabı" (En'am, 128) diyeceği net bir ifade ile belirtilmiştir. Belli bir irade üzeri bu ilimi kullanmamak gerekir. Sadece Hakk rızası için melekler gibi kulun ibadet etmesi uygundur. Bu ibadet hâli sonucunda Hakk'ın bağışlarda bulunması, kulun güzel ahlakında feraset, tasarruf ve emir makamlarında bulunmasına sebep olur. |
#2
|
||||
|
||||
Kerribiyyun ve Huddem
Bu ilim uygulaması sonucunda kula hizmet eden melekler kerribiyyun melekleri olarak kulda, kulun feraset ve tasarruf meleklerinde hizmet ederek biçimlenirler. Havass İlminin uygulanmasında davet var ise eğer kula gelen melekler huddem olarak kula hizmet ederler. Huddem melekleri kerribiyyun meleklerinin işçi melekleri gibidir. Kulun bu seyri Hakk'ın kuluna Hakk nefesi ikram edişidir. Kerribiyyun melekleri Hakk'ın emri dışında fiilde bulunamazlar. Onların fiili Hakk'ın tecellisidir. Huddemler ise kerribiyyunun gözetiminde iş görürler. Hz. Cebrailin Burak meleğini Hz. Muhammed efendimize getirişini bu konu için anlamlandırabiliriz. Her halk edilen mevcud halk etmenin temel prensibi olan "suretsiz olmaz" ilkesi sebebiyle kendi âleminde bir suret üzeri yaratılmıştır. Bu sebepten dolayı melekler de kuantum deryası olan Hakk'ın nur deryasında belli bir suret üzeri halk edilmişlerdir (ayan-ı sabite). Zaten küre-i arzda bulunan mahlukatlar melâikelerinin suret biçimleri üzeri burada tezahürdedirler. Bu bağlamda aslan meleği, horoz meleği, ejderha meleğini örnek olarak verebiliriz. Ehline bu kadarı kafidir. |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Havass ilmi Kursu - VEFKLER | HavasHoca | Havas Dersleri | 9 | 19.02.22 00:17 |
Havass ilmi Kursu-2 | HavasHoca | Havas Dersleri | 8 | 27.04.21 05:23 |
Havass ilmi ve Şartları | HavasHoca | Havas Dersleri | 9 | 24.07.20 10:12 |
Havass ilmi-3 EBCEDi KEBiR | HavasHoca | Havas Dersleri | 10 | 28.04.18 19:23 |
Havass İlmi:9 lu VEFK | HavasHoca | Vefk & Tılsım | 1 | 09.12.17 17:25 |