Mahlûkat Arasında Verilecek Hüküm - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > islam & Tasavvuf > islam & islami Konular

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 21.06.20, 20:38
Swordsfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.10.19
Bulunduğu yer: TR
Mesajlar: 2,490
Etiketlendiği Mesaj: 78 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Mahlûkat Arasında Verilecek Hüküm

Sahabilerden Ebû Hureyre'den (R.A.) rivayet edildigine göre, Peygamber'imiz
(S.A.S.) söyle buyuruyor:
«Müflis, kimdir, bilir misiniz?» Biz «Aramizda müflis, parasi, pulu ve mali
kalmamis kimsedir yâ Rasûlallah diye cevap verdik. Bunun üzerine Peygamber
(S.A.V)´imiz söyle buyurdu.
"Ümmetimin asil müflisi. Kiyamet Günü Allah (CC)'in huzuruna namaz, oruç ve
zekât ile geldigi halde falana küfrettigi, filâna iftira ettigi, berikinin malini yedigi,
ötekinin kanini döktügü, bir baskasini dövdügü ortaya çiktigi için yaptigi iyiliklerin
bir kismi falan, öbür kismi filâna verilen ve borçlari karsilanmadan iyiligi bittigi
takdirde hak sahiplerinin günahlari kendisine devredilerek böylelikle cehenneme
atilan kimsedir."
Böyle bir hesaplasma gününde basina gelecekleri söyle bir düsün. Çünki riyadan
ve seytanin öbür tuzaklarindan kurtulmus bir iyiligin pek yok. Buna ragmen uzun
bir süre içinde seytan tuzaklarindan ve riyadan kurtanlabilmis bir iyiligin sahibi
olursan onun basina da haksizlik ettigin kimseler üsüsür ve onu hemencecik
elinden alirlar.
Kendini dogru yoldan ayirmayarak devamli olarak gündüz oruç tutsan ve geceleri
de namaz kilsan bile hemen hemen her gün bütün iyi amellerini silip götürecek
kadar dedikodu yaptigini görürsün. Yedigin haramin, harami helâl mi oldugu
kesinlesmemis davranislarin ve ibadetlerdeki kusurlarin ne olacak? Boynuzsuz
hayvandan hak alinarak boynuzluya verilecek olan ince hesap günü haksizliktan
kurtulmayi nasil umabilirsin?
Sahabilerden Ebû Zerr (R.A.) der ki; «Bir gün Peygamber (S.A.V)'imiz boynuz
boynuza dögüsen iki koç gözüne ilisti. Bana dönerek:
«Yâ Ebû Zerr, su koçlarin ne üzerine boynuzlastiklarini biliyor musun?» diye
sordu. Ben O'na «hayir, bilmiyorum» diye cevap verdim. O bana dedi ki. «Fakat
Allah (CC) bu kavganin sebebini biliyor ve Kiyamet Günü aralarinda hüküm
verecektir.»
Ebû Hureyre (R.A.):
«Yeryüzünde kimildayan bütün canlilar ve ucan bütün kuslar sizin gibi birer
ümmettirler.» (En'am Sûre-i Celilesi. 38) mealindeki âyet hakkinda söyle der:
"Hayvanlar ve kuslar da dahil olmak üzere bütün canlilar Kiyamet Günü yeniden
diriltilerek biraraya toplanir ve boynuzsuz koyunun hakkini boynuzlu koyundan
alacak derecedeki hassas ilâhî adalet bütün canlilara uygulanir. Bundan sonra
Allah (CC) hayvanlara ve kuslara "simdi toprak olun" diye emir buyurur.
Iste o sirada önlerindeki azabi apacik gören kâfirler: «keske ben de toprak
olaydim.» diyeceklerdir.
Behey zavalli, o gün al eline defterinin uzun yorgunluklar pahasina islemis
oldugun iyilikler sayfasini bos görüp «nerede benin yapmis oldugum iyilikler» diye
sorunca «onlar haksizlik ettiklerin kimselerin defterlerine nakledildi» , cevabini
alinca ve bir ömür boyu nefsinin arzularina karsi direnerek kaçindigin günahlar ile
amel defterinin kötülük sayfalarini dopdolu görüp:
«Yâ Rabb'i, bunlar benim hiç islemedigim kötülüklerdir» deyince.
«Bunlar dedi -(kodusunu yaptigin, küfrettigin, haklarinda kötülük kurdugun alis -
veriste, komsulukta, karsilikli konusurken, tartisirken, ders çalisirken, ilmî
arastirma yaparken veya baska her hangi bir ortak münasebet esnasinda
aldattigin, hakkini yedigin kimselerin günahlaridir» diye cevap alinca halin ne
olacak!
Ibni Mes'ûd'un (R.A.) rivayet ettigine göre PeyGamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
"Seytan, Islâm âleminde puta taptirmaktan ümidini kesmistir. Fakat daha hafif
düsüklüklere düsmenizi yeterli görecektir ki, onlar da zulümlerdir. Buna göre
elinizden geldigi kadar zulümden sakininiz."
Çünki kul. Kiyamet Günü dag kadar ibadet ile Allah (CC)'in huzuruna varir ve bu
ibâdetlerin kendisini cehennemlik olmaktan kurtarmaya yeterli oldugunu, fakat
orada biri cikagelerek «yâ Rabb'i, bu adam bana karsi faian haksizligi isledi»
deyince Ailâh (CC) da : «O halde ondan su iyiligi sil» diye buyurur. Böyle böyle
defteri silinerek sonunda hiç bir iyiligi kalmaz.
Bu durum suna benzer. Bir yolcu kafilesi düsünün, kiraç bir yerde konaklamislar,
yanlarin da yakacek bir seyleri yok. Fakat yolcular dört bir yana dagilarak odun
toplamislar ve çok geçmeden biraraya gelince ortaya bir yigin odun çikarak ates
yakmislar. Iste günahlarin birikmesi de böyle olur.»
«Sen de onlar da öleceksiniz. Sonra hepiniz Kiyamet Günü aranizdaki davalar ile
ilgili olarak durusmaya çikacaksiniz» (Zümer Sûre-i Celilesi. 30—31) , mealindeki
âyetin indigi zaman sahâbilerden Zübeyr (R.A.):
«Yâ Rasûlellah, biribirimizi ilgilendiren günahlar yeniden dâva konusu mu
edilecek?» diye sordu Peygamberimiz (S.A.S.) ona:
«tabii, her hakliya hakki geri verilmek üzere aranizdaki meseleler yeniden dâva
konusu edilecek» diye cevap verdi. Bunun üzerine Zübeyr «vallahi, çok çetin is»
dedi .
Sen de yanlis atilan bir tek adima bile göz yumulmayan, haksiz yere atilan bir tek
tokata veya söylenen bir kelimelik söze bile müsamaha gösterilmeyerek
mazlumun hakki zalimden alinan günün önemini iyi kavra.
Sahâbilerden Hz. Enes (R.A.) der ki, bir gün Peygamber (S.A.V)´imizin söyle
dedigini duydum.
«Allah (CC) bütün insanlari çirilçiplak ve topraga bulasmis halde yeniden
dirilterek Mahser'de toplar. Sonra hem yakindan va hem de uzaktan duyulan bir
ses ile söyle seslenir:
«— Ben hem sultan hem de hâkimim! Cennetlik bir kimse, üzerinde cehennemlik
birinin hakki varsa, bu hak cehennemlige verilmeden kendisi cennete giremez.
Buna karsilik cehennemlik birinde cennetlik birinin hakki varsa, ben de bu hakki
cehennemlikten alip cennetlige vermedikçe o cehenneme girmez. Bu haksizlik
isterse bir tokat olsun.»
Biz Peygamberimize «nasil olur? Hani bizler çirilçiplak ve toztop-rak içinde, yani
baska hiç bir seyimiz olmaksizin Mahser'e gidecegiz» diye sorduk.
Peygamber (S.A.V)´imiz bize «hak alis - verisi iyilikler ve kötüfükler ile olacak»
diye cevap verdi.
Ey Allah (CC)'in kullari, baskalarinin mallarina el koyarak, irzlanna saldirarak,
kalblerini kirarak ve onlarla kurdugunuz münasebetler sirasinda kötü huyluluk
göstererek kullara haksizlik etmekten sakininiz. Çünkü sirf Allah (CC) ile kul
arasinda kalan günahlarin afvedilmesi çabuk olur.
Üzerinde kul hakki bulunup yaptiklarina tevbe etmesine ragmen hak
sahiplerinden helâllik almak imkâni bulamayanlar, haklarin sahiplerine verilecegi
güne hazirlik olmak üzere iyi amel islemeyi artirmali, sirf Allah (CC)'in bilecegi.
Allah (CC) ile kul arasinda kalan iyilikler islemeye eksiksiz bir ihlâs ile devam
etmelidir. Böylelikle o kimsenin Allah (CC) 'in yakinligini kazanarak O'nun
haksizliga ugrayanlarin isteklerini karsilamak üzere sevdigi kullar hesabina
ayirdigi bagislardan pay almaya nail olmasi umulabilir.
Nitekim sahâbilerden Hz. Enes (R.A.) der ki: «Bir gün Peygdmber (S.A.V)´
imiz ile birlikte otururken bir ara azi disleri görünecek sekilde O'nun güldügünü
gördük. Hz. Ömer (R A): «Ya Rasülallah, anam - babam sana feda olsun, neye
güldün?» diye sordu. Peygamberimiz su cevabi verdi:
«— Ümmetimden iki kisi Allah (CC)'in huzurunda diz çöktü, biri «Yâ Rabb'i, bu
kardesimden hakkimi al» dedi. Allah (CC)`da ötekine: «kardesinin hakkini
kendisine ver» diye buyurdu. Verecekli adam «hiç bir iyi amelim kalmadi» dedi.
Bunun üzerine Allah (CC) alacakliya: «ne yapacaksin, arkadasinin sana verecek
hiç bir iyi ameli kalmadi» diye buyurdu. Alacakli «o halde hakkim kadar günahimi
üzerine alsin» dedi.
Böyîe derken Peygamber (S.A.V)'imiz yasli gözlerle «o gün öyle yaman bir gündür
ki, her günahini sirtina yükleyecegi birini arar» diye buyurdu ve sözlerine söyle
devam etti:
"Bu arada Allah (CC) alacakli tarafa: «kaldir basini da cennet bahçelerine bak»
diye buyurdu. Adam basini kaldirarak «Yâ Rabb'i, altindan bir takim yüksek evler
ile incilerle bezenmis sehirler görüyorum. Bunlar acaba hangi peygambere, veya
hangi siddika yahut hangi sehide ayrildi» dedi.
Ulu Allah (CC): «Bu gördügün ev ve köskler bana bedelini ödeyenlere verilecek»
diye buyurdu. Alacakli adam «Yâ Rabb'i, onlarin bedelini sana kim ödeyebilir»
dedi. Allah (CC): «sen verebilirsin» diye buyurdu. Adam: «nedir o bedel» diye
sordu.
Allah (CC): «Arkadasina hakkina bagislaman» diye buyurdu. Bunun üzerine
alacakli adam: «yâ Rabb'i ona hakkimi bagisladim» dedi. Allah (CC)´da alacakliya
«o halde onun elinden tut ve onu cennete götür» diye buyurdu.
Sonra Peygamber'imiz (S.A.S.) bize dönerek «Allah (CC)'dan korkun ve aranizda
dogan anlasmazliklari barisçi yollardan halledin. Görüyorsunuz ki, Allah (CC)
mü'minlerin arasini bulmaktadir» diye buyurdu.
Yukardaki hadis, helâlligi alinmamis hak sahipleri ile Allah'in arabuluculugu
sayesinde hesaplasmanin ancak insanlar arasinda uzlastirici olmak ve benzeri
gibi" ilâhî huylari benimsemek ile mümkün olabilecegine dair bir uyari
mahiyetindedir.
Simdi kendi kendine düsün. Eger Kiyamet Günü, amel defterin haksizliklardan
yana bos çikarsa veya Allah (CC)'in lütfuna mazhar olup afva ugrar da ebedi
saadete erisin kesinlesirse muhakeme yerinde ne benzersiz bir sevinç ile
ayrilirsin. Artik «Riza» elbisesini giymis, sonrasi bedbahttik olmayan bir saadete
ve her en sona erme tehlikesi ile karsi karsiya olmayan bir rahata ulasmis
olacaksin!
Iste o zaman sevincinden kalbin yuvasindan uçacak gibi atar. yüzün ayin on
dördü gibi ak ve parlak bir görünüme bürünüverir.
O sirada her türlü yükü sirtindan indirmis olmanin rahatligi içinde diger canlilar
arasinda basi dik olarak yürüyerek calim satmana, alninda parildayacak olan
mutiuluk rüzgâri ile «hosnutluk» serinliginin tazeligini tasavvur et. Dünyanin
basindan sonuna kadar gelmss ve gelecek olan butun canlilar sana ve haline
bakar, güzellik ve saadetine imrenirler.
Melekler etrafinda dolasarak sehidler huzurunda «bu falan oglu filândir. Allah
(CC) ondan razi oldu ve onu hosnut etti. O artik sonrasi bedbahtlik olmayan bir
saadete kavustu» derler.
Bu mertebeyi dünyada iki yüzlülük, yaltakçilik, yapmaciklik ve süslenip
püslenerek insanlarin kalbinde kazandigin itibardan daha üstün görmüyor musun?
Eger bu mertebenin daha yararli oldugunun farkinda isen, daha dogrusu ikisini
birbiri ile mukayese etmenin bile yersiz oldugunu kabul ediyorsan Allah (CC) ile
aranda olan münâsebetlerini katiksiz samimiyet ve iyi niyete dayandirarak o
mertebeye ulasmaya çalis. Iyi bilesin ki, bu mertebeye ulasmanin baska çaresi
asla yoktur.
Mâzâ Allah bir de öbür türlü olur da, amel defterinde sana önemsiz gelen, fakat
Allah (CC) katinda agir kabul edilen bir günahinin varligi ortaya çikarsa ve bu
günah yüzünden Allah (CC)'in gazabina ugrar da O sana' «ey kötü kul,
lanet sana, senin ibadetini kebut etmiyorum» derse bu azari duyar duymaz
hemen yüzün kararir, Allah (CC)'in gazabina ugradigin için melekler de sana
gazab ederek «bizim ve bütün canlilarin laneti üzerine olsun» derler.
O zaman zebaniler (azab melekleri) Allah (CC)'in gazabina ugradigindan dolayi
sana karsi duyacaklari öfke ile üzerine yürürler, bütün kabalik, korkunçluk ve
ürkütücü görüntüleri ile üstüne çullanirlar, alnindan yakalayarak herkesin gözü
önünde seni yüzüstü sürüklemeye baslarlar, bütün kalabalik yüzünün
kararmasina ve perisanligina seyirci olur.
Bu arada sen feryad: basarak: «Ah, ölsem, yok olsam da kurtulsam» dersin.
Zebaniler senin bu feryadina «bugün bir defa ölüp yokolmayi degil, bir çok ölümü
imdada cagir» diye cevap verirler.
Bu arada melekler senin için «bu odam falan oglu filândir. Allah (CC) bunun
rezilliklerini ve çirkin islerini ortaya dökerek kirli isleri yüzünden ona lanet etti.
Artik o sonrasi saadet olmayan bir bedbahtliga ebediyyen mahkûm olmustun
deyip herkesin duyacagi bir sekilde seslenirler.
Bu aci âkibet, dünyada insanlardan gizli olarak yahut baskalarinin gözüne girmek
için veya onlar, kullar nazarinda itibarini yitirmekten çekindiginden dolayi
isledigin bir günah yüzünden basina gelmis olabilir. Dünyanin geçici ve
Âhirettekine çok daha az olan kalabaligi karsisinda utanç verici bir duruma
düsmekten çekinip Âhiretin korkunç kalabaligi huzurunda rezil olmaktan
korkmaman ne büyük cehalet! Üstelik isin sonunda Allah (CC)'in gazabina maruz
kalmak, aci bir azaba çarpilarak zebanilerin elinde cehennemi boylamak da var.
Iste Ahirette karsilasacagin durumlar bunlar, fakat sen tehlikenin farkinda bile degilsin!



imam gazali
__________________
-Eğer duanız olmasa RABBİMİN katında ne ehemmiyetiniz var.
-Başınıza gelen her musibet kendi yapıp ettikleriniz yüzündendir;kaldı ki Allah birçoğunu da bağışlar.
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 05.08.20, 01:31
Acemi
 
Üyelik tarihi: 16.08.19
Bulunduğu yer: ankara
Mesajlar: 3
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Faydalı bir yazı olmuş teşekkürler.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Günlerin Hüküm Ve Etkisi EvlduGavsulAzam Özel Günler & Bayramlar 0 19.05.22 12:06
Anlayışsızlara verilecek en güzel cevap Torlak Hayat Dersleri & Hikayeler 0 26.08.21 10:19
Tarikata girmek isteyene verilecek öğütler nelerdir? Naim Tasavvuf & Tarikatler 0 27.08.19 16:59
Rüyada Hüküm giymek Havasokulu H Harfi Rüya Tabirleri 1 29.06.19 20:07
köpek hakkında hüküm Frost Hayat Dersleri & Hikayeler 24 24.09.17 11:48


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147