islam & islami Konular

.Hakkı Bâtılla Karıştırma - Havas Okulu
Mobil Görünümdesiniz Klasik Görünüm için TIKLAYINIZ Kayıt ol
Havas Okulu
Etiketlenen Kullanıcılar

islam & islami Konular>.Hakkı Bâtılla Karıştırma
Swordsfish 22:05 21.06.20
Peygamberimiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
"Ümmetim öyle bir zaman görecek ki, vücûdlarda elbiseler yiprandigi gibi
kalblerde Kur'ân yipranacaktir. Davranislari korkusuz bir tamahkârlik olacaktir.
Iyilik isleyen «Bu benden kabul olunur», kötülük isleyince de «afvedilir
diyecektir."
Peygamberimizin bildirdigine göre, o günün insanlari Kur'ân'i Kerim´in azâbi
haber veren âyetleri hakkinda bilgileri olmadigi için tamahkârligi. Allâh
Korkusu'nun yerine koyacaklardir.
Aynen böylesine bir hâl, Allâh tarafindan Hiristiyanlar hakkinda bildirilmektedir.
Ulu Allah (C.C.) buyurur ki:
«— Onlardan sonra gelip Kitâb'a vâris olanlar, bu alçak dünyanin geçici seylerini
tercih ederek «Biz afvediliriz» dediler. Eger önlerine benzer bir geçici dünya
nimeti çikarsa onu da alirlar. Allah'a karsi haktan baskasini söyleyeceklerine dâir
kendilerinden Kitâb'in hükmü uyarinca, söz alinmadi mi ve kitaptan olanlari
incelemediler mi? Oysa ki, Allâh'dan çekinenler için âhiret yurdu daha hayirlidir,
hiç anlamiyorlar mi?»
(A'raf - 169)
Âyet demek istiyor ki, onlar yani âlimler kitaba vâris oldular, yani içinde ne var,
biliyorlar. Buna ragmen bu alçak dünyanin geçici ni'metlerini tercih ediyorlar,
helâl olsun, haram oisun dünyada asiri arzularina uyuyorlar.
Yine Ulu Allâh (C.C.) buyuruyor ki:
"Allah'in huzuruna dikileceginden çekinenler için iki cennet vardir."
(Rahman - 46)
Ulu Allah (C.C.) buyuruyor kî:
"Bu, benim huzuruma dikileceginden ve benim haber verdigim korkunç
âkibetlerden çekinenler içindir."
(75).
Kur'ân´i Kerim bastan sona kadar ikaz ve korkutucu haberler ile doludur.
Üzerinde düsünen kimse eger içindekilere inaniyorsa uzun süreli kedere düser ve
büyük bir korkuya kapilir.
Oysa ki, insanlar Kur'ân´i Kerim'i parça parça ederler. Onun harflerini
mahreçlerinden çikarirlar, okunus kurallarina dikkatle refi, nasib ve fer ederler.
Fakat sanki arap siirlerinden birini okur gibi onun mânâsini anlamaya ve
gerektirdigi gibi okumaya önem vermezler.
Dünyada bundan daha büyük bir aldanis var midir? Buna yakin bir aldanis da hem
günah ve hem de sevap isleyip de günahlari daha cok olan bir takim kimselerin
günâhlarinin afvedilecegini beklemeleri ve günâh kefelerinin baskinligina ragmen
iyilik kefelerinin agir basacagini sanma icindir. Bu davranis, cahilligin en
koyusudur.
Bakiyorsun ki, adam helâl - haram bir kaç kurusluk sadaka veriyor, öte yandan
verdigi sadakanin bir kac kati kadar müslüman malini veya süpheli geliri
zimmetine geçiriyor. Belki de verdigi sadaka müslümanlarin el konmus mali iken
ona güvenerek bir dirhemlik haram bir kazanci on dirhem kadar helâl - haram bir
sadakanin karsilayacagini sanir.
Böylesi terazinin bir kefesine on dirhem, diger kefesine bir dirhem koyarak bir
dirhemlik kefenin agirligîni on dirhemlik kefe ile dengeye getirmek isteyenin
davranisindan baska bir sey degildir Bu da hic süphesiz, adamin koyu
cahilliginden ileri gelir.
Böylelerinin bazilari, iyiliginin günahindan daha cok oldugunu sanir. Çünki nefsini
hesaba çekmez, günahlarini incelemez de bir iyilik isledigi zaman onu aklinda
tutar, onu hesaba katar.
Su kimse gibi ki; dili ile Allâh (C.C)'dan afv diler veya günde yüz kere tesbih
çeker, arkasindan müslümanlâr hakkinda dedi - kodu yaparak onlarin serefini
zedeler ve gün boyunca Allâh (C.C)'in razi olmiyacagi sayisiz ve hesapsiz sözler
söyler. Buna ragmen çektigi tesbihlerde gözü kalir. Allâh (C.C)´dan yüz kere afv
dilemis oldugunu unutmaz da bütün yaptigi hezeyanlardan gaafil olur. Halbuki bu
hezeyanlari yazmis olsa tesbihlerinin yüz. belki de bin katina ulasir.
Kâtib melekler onun çirkin sözlerini yazmislardir. Allâh (C.C) da, agzindan bir söz
çikar çikmaz ona azap tehdidinde bulunmus:
"Bir söz söyler söylemez, onun için, hazir bir gözcü vardir buyurmustur." (76).
Fakat o yine de mütemadiyen yaptigi tehlil ve tesbihlerin sevabini düsünür. Dedi -
kodu yapanlara, yalancilara, koguculara. özü-sözüne uymayan münafiklara ve
diger günahkârlara verilecek cezalari gözönünde bulundârmaz. Iste bu hâl, koyu
bir aldanistir.
Hayatima yemin ederim ki, eger kâtib melekler bu adamdan kaydettikleri ve
tesbihlerinin sayisini asan çirkin sözleri için yazma ücreti isteseler dilini bir cümle
söylemekten bile sakinir, yazi ücreti fazla olmasin diye kontrolsuz zamanlarinda
agzindan kaçirdigi o sözleri sayar, hesap eder ve tesbihleri ile denklestirirdi.
Nefsini hesaba çekip de yazi ücreti olarak bir kurus kaybetmekten korkan
kimsenin yüce cenneti ve oranin nimetlerini kaybetmekten cekinmemesine sasilir.
Bu durum, düsünce sahipleri için agir bir musibetten baska bir sey degildir.
Bu bizi iki ihtimal karsisinda birakir. Eger kitâb hakkinda süpheli isek inkarci
kâfilerdeniz, yok eger ona inaniyorsak saskin ahmaklardaniz. Bu hâl, Kur'ân'i
Kerim´in bildiklerine inanlarin hâli olmadigina göre kâfirlerden olmaktan Allah
(C.C)'a siginiriz
Bu acik beyâna (Kur'an'i Kerim) ragmen bizi uyanmaktan ve gerçegi apaçik
görmekten uzak tutan Allah (C.C)'i tesbih ederim! Böyle bir gaflet ve aldanisi
kalblere musallat etmeye kadir olan Allah (C.C) kendisinden korkulmaya ve nefsin
asilsiz kiskirtmalari ile seytanin ve arzunun bahanelerine dayanmayarak
huzurunda aldanmaya ne kadar lâyiktir. En dogrusunu Allah bilir.

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Cevapla Up

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146