ilmi Simya öğrenmek için hangi dua okunmalı? - Sayfa 4 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #31  
Alt 04.07.21, 03:21
westsilwer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 28.10.20
Bulunduğu yer: Mavi Gezegen
Mesajlar: 794
Etiketlendiği Mesaj: 20 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
kaynağı nedir bu bilginin?
Google de Karun ve Musa yazıp ararsanız karşınıza çıkacaktır hocam..

---------- Post added 04.07.21 at 03:23 ----------

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________
Kadere olan rızam, yazana olan sevdamdandır..
Alıntı ile Cevapla
  #32  
Alt 04.07.21, 03:30
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,659
Etiketlendiği Mesaj: 201 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
westsilwer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Google de Karun ve Musa yazıp ararsanız karşınıza çıkacaktır hocam..

---------- Post added 04.07.21 at 03:23 ----------

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

yani kur'an'da mı geçiyor karun'a simya ilmi verildi diye? yoksa gizem avcısının iddası mı bu?:=)
bu çocuğu çok izlemeyin. israiliyat kaynaklı hadisleri çok fazla ciddiye aldırıyor insanlara.
Alıntı ile Cevapla
  #33  
Alt 04.07.21, 03:38
westsilwer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 28.10.20
Bulunduğu yer: Mavi Gezegen
Mesajlar: 794
Etiketlendiği Mesaj: 20 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yani kur'an'da mı geçiyor karun'a simya ilmi verildi diye? yoksa gizem avcısının iddası mı bu?:=)
bu çocuğu çok izlemeyin. israiliyat kaynaklı hadisleri çok fazla ciddiye aldırıyor insanlara.
Oilimin Allah tarafından verildiği ayette yazıyor sanırım hocam buyurun kalın harfle belirttim :

"Gerçekten Karun, Mûsâ'nın kavmindendi. Ama, onlara karşı azdı. Biz, ona öyle hazineler vermiştik ki, anahtarları, güçlü kuvvetli bir topluluğa ağır geliyordu. Hani, kavmi ona 'Şımarma; çünkü, Allah şımaranları sevmez. Allah'ın sana verdiği şeyde âhiret yurdunu gözet, dünyadan da payını unutma. Allah'ın sana ihsan ettiği gibi sen de ihsanda bulun. Yeryüzünde bozgunculuk isteme; çünkü, Allah, bozguncuları sevmez' demişti de, O, 'Bu servet bana, ancak, bende olan bilimle verilmiştir' diye cevap vermişti. Bilmez mi ki, Allah, önceleri, ondan daha güçlü ve topladığı şey daha fazla olan nice nesilleri yok etmiştir. Suçlulardan suçları sorulmaz. Derken debdebe içinde kavminin karşısına çıktı. Dünya hayatını isteyenler, 'Nolurdu, Karun'a verilen gibi bizim de olsaydı; doğrusu, bu, büyük bir hazdır' demişlerdi. Bilgilendirilmiş olanlar da, ' Yazıklar olsun size; İnanan ve yararlı iş isleyen kimseye Allah'ın sevabı daha iyidir. Ona da ancak sabredenler kavuşabilir' demişlerdi. Derken, kendisini de, konağını da yerin dibine geçirdik. Şimdi, Allah'tan başka kendisine yardım edebilecek kimseler de yoktur. Kendini savunabilenlerden de olamamıştır. Daha dün onun durumuna imrenenler, "Vay, demek ki, Allah, kullarından dilediğinin rızkını genişletiyor da, daraltıyor da. Eğer bize lûtfetmemiş olsaydı, bizi de yerin dibine geçirirdi. Demek ki, kâfirler gerçekten kurtuluşa erişmiyor' demeğe başladılar" (el-Kasas, 28/76-82)
__________________
Kadere olan rızam, yazana olan sevdamdandır..
Alıntı ile Cevapla
  #34  
Alt 04.07.21, 04:10
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,659
Etiketlendiği Mesaj: 201 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
westsilwer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Oilimin Allah tarafından verildiği ayette yazıyor sanırım hocam buyurun kalın harfle belirttim :

"Gerçekten Karun, Mûsâ'nın kavmindendi. Ama, onlara karşı azdı. Biz, ona öyle hazineler vermiştik ki, anahtarları, güçlü kuvvetli bir topluluğa ağır geliyordu. Hani, kavmi ona 'Şımarma; çünkü, Allah şımaranları sevmez. Allah'ın sana verdiği şeyde âhiret yurdunu gözet, dünyadan da payını unutma. Allah'ın sana ihsan ettiği gibi sen de ihsanda bulun. Yeryüzünde bozgunculuk isteme; çünkü, Allah, bozguncuları sevmez' demişti de, O, 'Bu servet bana, ancak, bende olan bilimle verilmiştir' diye cevap vermişti. Bilmez mi ki, Allah, önceleri, ondan daha güçlü ve topladığı şey daha fazla olan nice nesilleri yok etmiştir. Suçlulardan suçları sorulmaz. Derken debdebe içinde kavminin karşısına çıktı. Dünya hayatını isteyenler, 'Nolurdu, Karun'a verilen gibi bizim de olsaydı; doğrusu, bu, büyük bir hazdır' demişlerdi. Bilgilendirilmiş olanlar da, ' Yazıklar olsun size; İnanan ve yararlı iş isleyen kimseye Allah'ın sevabı daha iyidir. Ona da ancak sabredenler kavuşabilir' demişlerdi. Derken, kendisini de, konağını da yerin dibine geçirdik. Şimdi, Allah'tan başka kendisine yardım edebilecek kimseler de yoktur. Kendini savunabilenlerden de olamamıştır. Daha dün onun durumuna imrenenler, "Vay, demek ki, Allah, kullarından dilediğinin rızkını genişletiyor da, daraltıyor da. Eğer bize lûtfetmemiş olsaydı, bizi de yerin dibine geçirirdi. Demek ki, kâfirler gerçekten kurtuluşa erişmiyor' demeğe başladılar" (el-Kasas, 28/76-82)



:=) ayeti tefsir edelim. evvela ayetin doğru anlamlandırılışı bu şekilde..

Karun: "Bu serveti bilgili olmam sayesinde elde ettim." dedi. Allah'ın daha önce ondan daha güçlü olan ve ondan daha çok taraftarı ve birikimi olan kuşakları yıkıma uğratmış olduğunu bilmiyor mu? Mücrimlere suçlarından sorulmaz.28:78



bu ayette 2 okuma var.
birincisi "ben bunları kazanmayı iyi bildim."
ikincisi "Allah katında kıymetli bir adam olduğum için"
anlamları çıkıyor.
nereden bakarsak metali altına çevirme ilmi karuna verildi diye hiç bir yerde geçmiyor. ha biz bu anlamı veriyoruz dersen onu bilemem... yani sen o anlamı verirsen biride çıkar başka anlamlar verir. taberi tefsirine de şimdi baktım. ayet söylediğin şekilde tefsir edilmemiş. İbn Abbas bu bahsettiğin tefsiri ortaya atmışsa da hiç bir müfessir tarafından kabul görmemiştir ve sadece ibn abbas ile kısıtlı kalmıştır. İbn abbas'a göre musa peygamber kız kardeşine öğretti, kız kardeşi de karunun eşi idi. kız kardeşi de karun'a öğretti demişse de kabul görmedi. tabi ki doğrusunu Allah bilir deyip konuyu kapatmıştır müfessirler. fakat gerçek şu ki simya ilmini batıl olarak kabul etmişler.

müfessirlerin itibar ettiği okuyuş biçimi ibn zeyd'e ait olan "Yani bu mal bana O'nun benim faziletimi bilmesi ve benden razı olması dolayısıyla verilmiştir. Buna göre "bende olan" âyetinin anlamı şu demek olur: Benim kanaatime göre yüce Allah bu hazineleri bana, bendeki bir fazilet dolayısıyla onları hakeltiğimi bildiğinden dolayı vermiştir." okuyuş biçimdir. Doğrusunu Allah Zülcelal bilir.


Allah Azze ve Celle sözü en doğru konuşandır. bu bir ayettir. o ayette şöyle yazıyor ama Allah şunu demek istedi diye anlam vermeye çalışmak Allah'a konuşma biçimi öğretmektir. bu insanı yanlışlara götürür. Kur'an'ı literal bir bakış açısıyla anlamak kanaatimce en doğru yoldur. zira lafızdan kopmak Allah'a murad atfetmektir.
Alıntı ile Cevapla
  #35  
Alt 04.07.21, 04:16
baran01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 27.03.21
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 271
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
:=) ayeti tefsir edelim. evvela ayetin doğru anlamlandırılışı bu şekilde..

Karun: "Bu serveti bilgili olmam sayesinde elde ettim." dedi. Allah'ın daha önce ondan daha güçlü olan ve ondan daha çok taraftarı ve birikimi olan kuşakları yıkıma uğratmış olduğunu bilmiyor mu? Mücrimlere suçlarından sorulmaz.28:78



bu ayette 2 okuma var.
birincisi "ben bunları kazanmayı iyi bildim."
ikincisi "Allah katında kıymetli bir adam olduğum için"
anlamları çıkıyor.
nereden bakarsak metali altına çevirme ilmi karuna verildi diye hiç bir yerde geçmiyor. ha biz bu anlamı veriyoruz dersen onu bilemem... yani sen o anlamı verirsen biride çıkar başka anlamlar verir. taberi tefsirine de şimdi baktım. ayet söylediğin şekilde tefsir edilmemiş. İbn Abbas bu bahsettiğin tefsiri ortaya atmışsa da hiç bir müfessir tarafından kabul görmemiştir ve sadece ibn abbas ile kısıtlı kalmıştır. İbn abbas'a göre musa peygamber kız kardeşine öğretti, kız kardeşi de karunun eşi idi. kız kardeşi de karun'a öğretti demişse de kabul görmedi. tabi ki doğrusunu Allah bilir deyip konuyu kapatmıştır müfessirler. fakat gerçek şu ki simya ilmini batıl olarak kabul etmişler.

müfessirlerin itibar ettiği okuyuş biçimi ibn zeyd'e ait olan "Yani bu mal bana O'nun benim faziletimi bilmesi ve benden razı olması dolayısıyla verilmiştir. Buna göre "bende olan" âyetinin anlamı şu demek olur: Benim kanaatime göre yüce Allah bu hazineleri bana, bendeki bir fazilet dolayısıyla onları hakeltiğimi bildiğinden dolayı vermiştir." okuyuş biçimdir. Doğrusunu Allah Zülcelal bilir.


Allah Azze ve Celle sözü en doğru konuşandır. bu bir ayettir. o ayette şöyle yazıyor ama Allah şunu demek istedi diye anlam vermeye çalışmak Allah'a konuşma biçimi öğretmektir. bu insanı yanlışlara götürür. Kur'an'ı literal bir bakış açısıyla anlamak kanaatimce en doğru yoldur. zira lafızdan kopmak Allah'a murad atfetmektir.
Abi diyelimki ledun yok hızır yok mehdi yok decal yok abi şimdi işimize gelen hadis bak bu sahih işinmize gelmeyende batılmı oluyo.
Alıntı ile Cevapla
  #36  
Alt 04.07.21, 05:21
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,659
Etiketlendiği Mesaj: 201 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
baran01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Abi diyelimki ledun yok hızır yok mehdi yok decal yok abi şimdi işimize gelen hadis bak bu sahih işinmize gelmeyende batılmı oluyo.


Hadis usülü ilmini duydun mu hiç? duymadıysan bir araştır ve öğren bakalım. o na göre değerlendir kimin hangi hadisler işine geliyor diye var.

ha öğrenmesen de kabul etmesen de şahsen benim açımdan bir mahsuru yok. =)

istediğin kadar hızır var et, istediğin kadar ledun ilmi var et, istediğin kadar da diğer müfessirleri, fakihleri, sahabeyi batıl et. ben salihatı yaptıktan sora, beni alakadar etmiyor inan..
ben peygamberin sünnetinden gördüğümü (okuduğumu) söylüyorum. peygamber'den hicri 600 700 sene sonra ki meseleleri değil. örneğin yukarıda ki ayetin tefsiri..
hele bir düşün bakalım "Sahibul Ezan" lakabını almış bir sahabenin reddettiği bir meseleyi hangimiz kabul edebiliriz?
medineli ilk müslümanlardan, yani ensardan.
o bir ayet tefsir etsin bunu biz de delil kabul edelim ki bu kişi peygamberin rahle-i tedrisinden geçmiş, sora da sen de ki işine gelmeyen filan falan. bu saydıkların olsa bana faydası ne? olmasa zararı ne bana? Allah demiş olsaydı kabul edecektik. Ama Allah beyan etmemiş, peygamber'inde bu minvalde sahih bir hadisi yoksa napcaz?
yani bu durumda bi bak bakalım kimin işine gelen neyi sokuyor islama, kim neyi reddediyor.
o yukarıda bazı saydığın kavramlar var ya; islam dini ile taban tabana zıt şeyler.
Alıntı ile Cevapla
  #37  
Alt 04.07.21, 12:11
baran01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 27.03.21
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 271
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hadis usülü ilmini duydun mu hiç? duymadıysan bir araştır ve öğren bakalım. o na göre değerlendir kimin hangi hadisler işine geliyor diye var.

ha öğrenmesen de kabul etmesen de şahsen benim açımdan bir mahsuru yok. =)

istediğin kadar hızır var et, istediğin kadar ledun ilmi var et, istediğin kadar da diğer müfessirleri, fakihleri, sahabeyi batıl et. ben salihatı yaptıktan sora, beni alakadar etmiyor inan..
ben peygamberin sünnetinden gördüğümü (okuduğumu) söylüyorum. peygamber'den hicri 600 700 sene sonra ki meseleleri değil. örneğin yukarıda ki ayetin tefsiri..
hele bir düşün bakalım "Sahibul Ezan" lakabını almış bir sahabenin reddettiği bir meseleyi hangimiz kabul edebiliriz?
medineli ilk müslümanlardan, yani ensardan.
o bir ayet tefsir etsin bunu biz de delil kabul edelim ki bu kişi peygamberin rahle-i tedrisinden geçmiş, sora da sen de ki işine gelmeyen filan falan. bu saydıkların olsa bana faydası ne? olmasa zararı ne bana? Allah demiş olsaydı kabul edecektik. Ama Allah beyan etmemiş, peygamber'inde bu minvalde sahih bir hadisi yoksa napcaz?
yani bu durumda bi bak bakalım kimin işine gelen neyi sokuyor islama, kim neyi reddediyor.
o yukarıda bazı saydığın kavramlar var ya; islam dini ile taban tabana zıt şeyler.
Abim herkez kendince haklıdır sana gerekli açıklamayı özelden yaptım.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
hakkinda, simya, İlmi

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Hacet için hangi esmai idrisiyye okunmalı Garibanadam Esmai idrisiyye 6 20.07.23 22:28
Simya ilmi için tecrübe edilmiş uygulama thend Tecrübe Ettikleriniz 17 14.07.22 07:41
Havas ilmi öğrenmek için istiare olur mu? FETTAH Sorularınız 9 17.01.21 21:40
Korkusuz cesurluk için hangi Esma lar dualar okunmalı. Ressam75 Sorularınız 14 26.04.20 02:33
Şifa için hangi esmalar okunmalı? ahmet27300 Sorularınız 2 01.03.20 21:39


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147