Sorularınız

Aklınıza takılan her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Havas ilmi İslama caiz değilmidir. Genel kanı bİ yönde bilgisi olan va - Havas Okulu
Mobil Görünümdesiniz Klasik Görünüm için TIKLAYINIZ Kayıt ol
Havas Okulu
Etiketlenen Kullanıcılar

Sorularınız>Havas ilmi İslama caiz değilmidir. Genel kanı bİ yönde bilgisi olan va
Ressam75 21:52 17.09.18
Bugün biraz araştırdım genelde havas ilminin İslama hiç bir yerinin olmadığı söyleniyor

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Facebook Twitter Google Digg LinkedIn tumblr Getpocket Reddit Email
Reis 10:51 18.09.18
Nerede araştırdınız acaba?

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Ressam75 10:53 18.09.18
Google ye bakın. İlahiyatçılar İslami yazarların bu konuda hem videoları hem makaleleri mevcut

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Eylül 10:56 18.09.18
Ressam75 Nickli Üyeden Alıntı:
Bugün biraz araştırdım genelde havas ilminin İslama hiç bir yerinin olmadığı söyleniyor
Fetih Suresi tefsirini oku ve rukye nedir? araştır.

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
RvP 10:58 18.09.18
Biraz Muhyiddin Arabi okuyun arkadaşlar.

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
fromatlantis 13:45 11.09.19
Eğer öyleyse Muhddin Arabi gibi eşşiz bir deryanın söyledikleri ne olacak ?

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
El Yiğit 01:03 13.09.19
Bu gibi tılsımlar konusundaki prensip şudur:

Ayet, Allah’ın isimleri ve ayet ve hadislerde geçen dualar türünden ise, böyle dua ve zikirler okunabilir ve bir tılsım/muska olarak da taşınabilir.

- Eğer lafzı Süryanice gibi manası bilinmeyen veya büyük İslam alimlerinin eserlerinde yer verilmeyen türden ise, bu gibi tılsımları kullanmak uygun değildir.

- Alimlerin büyük çoğunluğuna göre, Kuran’ın ayetleri, hadiste yer alan dualar ve Allah’ın isim ve sıfatlarıyla “rukye yapmak” (bunları yazıp takmak veya bunları okuyup bedene üflemek) caizdir.

Hz. Peygamberin kendisi de bizzat bunu yapmış ve başkasına da izin vermiştir. Örneğin Felak-Nas surelerini okuyup avuçlarına üfleyerek elinin yetiştiği yerlere kadar bedeni üzerinde gezdirmiştir. (bk. Buharî, Fedâilu'l-Kuran 14, Tıbb 39, Da'avât 12; Müslim, Selâm 50, 2192)

- Özetlersek: İslam’da işin ucunu Allah’a dayandıran “rukyeler” (Muskalar, okumalar) caizdir. Onun için ayet veya Allah’ın isimlerinin yazıldığı muskaları takmakta bir sakınca yoktur. Fakat, bunların dışında manası bilinmeyen veya doğrudan Allah’ın şifasını devre dışı bırakan okuma-yazmalar (Temaim) kabul edilmez.

- Maddi-manevi ilaçların hiç birisi Allah’ın iradesi dışında bir şey yapamazlar. Bunlar birer vesiledir. Peygamberimiz (asm)'in:

“Allah’ım! Bana şifa ver, senden başka hiçbir şafi yoktur ve senin şifandan başka hiçbir şifa kaynağı da yoktur.” (Müslim, 46-2191)

manasındaki ifadesinde de şifa verenin yalnız Allah olduğu vurgulanmaktadır. Aynı manadaki duayı başka hastalar için de yapıyordu. (Müslim, 47-48/2191)

Kuran’da da Hz. İbrahim’in lisanıyla bu gerçeğin altı çizilmiştir:

“Ben hasta olduğumda O (Allah) bana şifa verir.” (Şuara, 26/80)

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
toprakdere 02:01 13.09.19
maalesef havas kitaplarına büyü de karıştırlmıştır.celp eşyayı getirme gibi bunlar büyü maalesef...

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
haskin 06:56 13.09.19
Güzel bir konuya değinmişsin kardeşim. Allah senden razı olsun.

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Lostly 10:00 13.09.19