Sorularınız

Aklınıza takılan her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Recim Hakkinda onemli bir soru - Havas Okulu
Mobil Görünümdesiniz Klasik Görünüm için TIKLAYINIZ Kayıt ol
Havas Okulu
Etiketlenen Kullanıcılar

Sorularınız>Recim Hakkinda onemli bir soru
ferdiabd 18:11 06.03.19
selamun aleykum arkadaslar
bana bir arkadasim dedi ki peygamberimiz bir kadini zina yuzunden recm ettirmis ve inanasim gelmiyor birileri diyorki islami kotulemek icin kullanilan
bir yalan birileride diyorki recm ettirmis ben inanmak istemiyorum
peygamberimizin boyle acimasizca bisey yapacagina yani bence islami kotu
tanitmak icin bir yalandir ben saygim sonsuz boyle biseyi yakistiramam savunmasiz birini taslamasini kabul etmek cok guc sizce ?
Facebook Twitter Google Digg LinkedIn tumblr Getpocket Reddit Email
Cevapla
bwheel11 18:54 06.03.19
İbnu Abbâs (radıyallahu anhümâ) anlatıyor:

"Hz. Ömer (radıyallahu anh)'i hutbe verirken dinledim. Şöyle demişti:

"Allah Teâla Hazretleri Muhammed (aleyhissalâtu vesselâm)'i hak (din ile) gönderdi ve O'na Kitab'ı indirdi. Bu indirilenler arasında recm âyeti de vardı! Biz bu âyeti okuduk ve ezberledik. Ayrıca, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) zinâ yapana recm cezasını tatbik etti, ondan sonra da biz tatbik ettik. Ben şu endişeyi taşıyorum:

Aradan uzun zaman geçince, bazıları çıkıp: 'Biz Kitabullah'da recm cezasını görmüyoruz.' (deyip inkâra sapabilecek ve) Allah'ın kitabında indirdiği bir farzı terkederek dalâlete düşebilecektir. Bilesiniz, recm, kadın ve erkekten muhsan olanların zinâları, -delil veya hamilelik veya itiraf yoluyla- sübut bulduğu takdirde, onlara tatbik edilmesi gereken Kitabullah'da mevcut bir haktır. Allah'a kasemle söylüyorum, eğer insanlar: 'Ömer Allah Teâla'nın kitabına ilâvede bulundu.' demeyecek olsalar, recm âyetini (Kitabullah'a) yazardım." [Buhârî, Hudud 31, 30, Mezâlim 19, Menâkibu'l-Ensar 46, Megâzi 21, İ'tisâm 16; Müslim, Hudud 15, (1691); Muvatta, Hudud 8, 10, ( 823, 824); Tirmizî, Hudud 7, (1431); Ebu Dâvud, Hudud 23, (4418).]

Bununla alakali bir diger habis, pardon hadis ise sudur:

aişe (r.ah) nakleder: "recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. peygamber vefat edince peygamber'in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi."

dar-e kutni, c.4, s.105, ibn-i mâce, c.1, s.625.

Neyse bu muhabbet uzar. Ben sadece sunlari aktariyim:

Onların tarihinde, bilinç sahipleri için bir ders vardır. Bu, uydurma bir hadis değil; fakat kendisinden öncekilerin doğrulayıcısı, her şeyin detaylı açıklaması ve gerçeği onaylayanlar için bir hidayet ve Rahmettir. (12/111)

İnsanlardan bazısı var ki halkı bilgisizce ALLAH'ın yolundan saptırmak ve onu hafife almak için temelsiz hadislere sarılırlar. Onlar için aşağılayıcı bir azap vardır. (31/6)

ALLAH akillarini kullanmayanlari rezilliğe mahkûm eder. (10/100)
Cevapla
SyLLa 19:40 06.03.19
Bunlari okurken insanin ürpermemesi elde değil. Kadinlari taşlamak halen var bazi ulkelerde.
Afhan asilli "farkhunda Malikzada" nin dramini hiçmi izlemedinmi ? Afganistan iran irak ta bunun gibi çok var. Perde arkasinda gizli tutulan. Irakli arkadaşim anlatmişti bundan 15 sene önce irakta evlenen kiz bakire çikmasa babasina teslim edilip ve babanin onu gizli bir şekilde yok etmesi gerekiyormuş. Kanuncada cezasi yokmuş. Hangi baba evladina kiyar. Böyle törelerin cani cehenneme.
Cevapla
ferdiabd 21:15 06.03.19
SyLLa Nickli Üyeden Alıntı:
Bunlari okurken insanin ürpermemesi elde değil. Kadinlari taşlamak halen var bazi ulkelerde.
Afhan asilli "farkhunda Malikzada" nin dramini hiçmi izlemedinmi ? Afganistan iran irak ta bunun gibi çok var. Perde arkasinda gizli tutulan. Irakli arkadaşim anlatmişti bundan 15 sene önce irakta evlenen kiz bakire çikmasa babasina teslim edilip ve babanin onu gizli bir şekilde yok etmesi gerekiyormuş. Kanuncada cezasi yokmuş. Hangi baba evladina kiyar. Böyle törelerin cani cehenneme.
Iste bende bunu diyorum izlemez olurmuyum izledim enteresan su ki
kiz bakire cikmazsa diyoruz ama bazi kizlarda hymen kendiliginden dusebilir
ve bu yuzden kizini oldurmek ben bunu yapmam ve yapamam islama bagliyim
yani imanim tam ama bunlari duyunca sarsilmamak elde degil
islamda ilk kez bi sey mantiksiz geliyor oysa islami hep bir kurtulus
bir baris dini olarak goruyordum icimden inanmak geliyor ama sindirmesi zor
oluyor
Cevapla
ferdiabd 21:22 06.03.19
bwheel11 Nickli Üyeden Alıntı:
İbnu Abbâs (radıyallahu anhümâ) anlatıyor:

"Hz. Ömer (radıyallahu anh)'i hutbe verirken dinledim. Şöyle demişti:

"Allah Teâla Hazretleri Muhammed (aleyhissalâtu vesselâm)'i hak (din ile) gönderdi ve O'na Kitab'ı indirdi. Bu indirilenler arasında recm âyeti de vardı! Biz bu âyeti okuduk ve ezberledik. Ayrıca, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) zinâ yapana recm cezasını tatbik etti, ondan sonra da biz tatbik ettik. Ben şu endişeyi taşıyorum:

Aradan uzun zaman geçince, bazıları çıkıp: 'Biz Kitabullah'da recm cezasını görmüyoruz.' (deyip inkâra sapabilecek ve) Allah'ın kitabında indirdiği bir farzı terkederek dalâlete düşebilecektir. Bilesiniz, recm, kadın ve erkekten muhsan olanların zinâları, -delil veya hamilelik veya itiraf yoluyla- sübut bulduğu takdirde, onlara tatbik edilmesi gereken Kitabullah'da mevcut bir haktır. Allah'a kasemle söylüyorum, eğer insanlar: 'Ömer Allah Teâla'nın kitabına ilâvede bulundu.' demeyecek olsalar, recm âyetini (Kitabullah'a) yazardım." [Buhârî, Hudud 31, 30, Mezâlim 19, Menâkibu'l-Ensar 46, Megâzi 21, İ'tisâm 16; Müslim, Hudud 15, (1691); Muvatta, Hudud 8, 10, ( 823, 824); Tirmizî, Hudud 7, (1431); Ebu Dâvud, Hudud 23, (4418).]

Bununla alakali bir diger habis, pardon hadis ise sudur:

aişe (r.ah) nakleder: "recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. peygamber vefat edince peygamber'in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi."

dar-e kutni, c.4, s.105, ibn-i mâce, c.1, s.625.

Neyse bu muhabbet uzar. Ben sadece sunlari aktariyim:

Onların tarihinde, bilinç sahipleri için bir ders vardır. Bu, uydurma bir hadis değil; fakat kendisinden öncekilerin doğrulayıcısı, her şeyin detaylı açıklaması ve gerçeği onaylayanlar için bir hidayet ve Rahmettir. (12/111)

İnsanlardan bazısı var ki halkı bilgisizce ALLAH'ın yolundan saptırmak ve onu hafife almak için temelsiz hadislere sarılırlar. Onlar için aşağılayıcı bir azap vardır. (31/6)

ALLAH akillarini kullanmayanlari rezilliğe mahkûm eder. (10/100)
peki biz boyle insanlari recim yaparak oldurursek
firavunlardan zalimlerden ne farkimiz kalirdi

Hz Musaya bir kadin gitmis ve ona zina ettigini soyledi
hz Musa kadini kovmus sonra Cebrail gelip Allahin Musaya kizgin oldugunu
soylemedi mi ? Kasten Namazi terk eden bundan daha beterdir demedi mi ?
Cevapla
direkli 21:45 06.03.19
bu konuyu öğrenmek için fıkıh kitaplarının ukubat kısmında kısas a dair konuyu okuyunuz.
akıllarınıza takılan tüm soruların cevabını bulabilirsiniz. acizane can alıcı noktalardan bir tanesini söyleyeyim. zina fiili 4 şahitle ispat gerekir.her 4 şahit ilişkiyi bizzat görmüş olmalıdır.yada zina edenin 3 sefer kendi itirafı olmalıdır. fiil bu şekilde sabit olmuşsa o kimseye evli olması şartıyla kısas uygulanır. bekar ise tazir cezasıdır. hiç. evlenmemişse.
ayeti kerimede bu mesele anlatılır.bu hukuki olan yönüdür. ahirete dönük olan tarafı ise gerk tazir cezasında gerekse kısas uygulanan kişiden ahiret azabını kaldırır.yada hafifletir.allahu e'lem.kısasın bu tür hikmetlerini düşünmeden hüküm beyan etmek isabetsizdir.
Cevapla
Anka58 22:24 06.03.19
bwheel11 Nickli Üyeden Alıntı:
İbnu Abbâs (radıyallahu anhümâ) anlatıyor:

"Hz. Ömer (radıyallahu anh)'i hutbe verirken dinledim. Şöyle demişti:

"Allah Teâla Hazretleri Muhammed (aleyhissalâtu vesselâm)'i hak (din ile) gönderdi ve O'na Kitab'ı indirdi. Bu indirilenler arasında recm âyeti de vardı! Biz bu âyeti okuduk ve ezberledik. Ayrıca, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) zinâ yapana recm cezasını tatbik etti, ondan sonra da biz tatbik ettik. Ben şu endişeyi taşıyorum:

Aradan uzun zaman geçince, bazıları çıkıp: 'Biz Kitabullah'da recm cezasını görmüyoruz.' (deyip inkâra sapabilecek ve) Allah'ın kitabında indirdiği bir farzı terkederek dalâlete düşebilecektir. Bilesiniz, recm, kadın ve erkekten muhsan olanların zinâları, -delil veya hamilelik veya itiraf yoluyla- sübut bulduğu takdirde, onlara tatbik edilmesi gereken Kitabullah'da mevcut bir haktır. Allah'a kasemle söylüyorum, eğer insanlar: 'Ömer Allah Teâla'nın kitabına ilâvede bulundu.' demeyecek olsalar, recm âyetini (Kitabullah'a) yazardım." [Buhârî, Hudud 31, 30, Mezâlim 19, Menâkibu'l-Ensar 46, Megâzi 21, İ'tisâm 16; Müslim, Hudud 15, (1691); Muvatta, Hudud 8, 10, ( 823, 824); Tirmizî, Hudud 7, (1431); Ebu Dâvud, Hudud 23, (4418).]

Bununla alakali bir diger habis, pardon hadis ise sudur:

aişe (r.ah) nakleder: "recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. peygamber vefat edince peygamber'in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi."

dar-e kutni, c.4, s.105, ibn-i mâce, c.1, s.625.

Neyse bu muhabbet uzar. Ben sadece sunlari aktariyim:

Onların tarihinde, bilinç sahipleri için bir ders vardır. Bu, uydurma bir hadis değil; fakat kendisinden öncekilerin doğrulayıcısı, her şeyin detaylı açıklaması ve gerçeği onaylayanlar için bir hidayet ve Rahmettir. (12/111)

İnsanlardan bazısı var ki halkı bilgisizce ALLAH'ın yolundan saptırmak ve onu hafife almak için temelsiz hadislere sarılırlar. Onlar için aşağılayıcı bir azap vardır. (31/6)

ALLAH akillarini kullanmayanlari rezilliğe mahkûm eder. (10/100)
. Kuranda zina eden kadın ve erkeğin cezasını belirten ayet vardır. Burada recm yer almaz. Hazreti Ömer’e isnat edilen hadiste rejimle ilgili ayeti tavuğun yediği, bu nedenle lafzınızı kalktığı, ancak hükmünün kaldığı belirtilir. Hazreti Aişeye isnat edilen hadiste ise keçinin yediği belirtilir. Keçi et yemez, Tavuk yiyebilir. Ama binlerce sahabinin ezberlediği, Resulullahın Cebrail ile zaman zaman mukabele yaptığı Kuran’ın bir ayetinin korunamadığını inanmak sakıncalıdır. Allak zikri koruyacağını ayetle bildirmiştir. Zikrin korunamadığını ima eden böyle bir hadis Hazreti Ömer ve Hazreti Aişeye iftiradır.
Cevapla
bwheel11 22:29 06.03.19
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Yahu mubarekler su yukarda yazdigimdan nasil o hadisleri savundugumu cikardiniz anlamadim.
Cevapla
El Kindi 22:35 06.03.19
Anka58 Nickli Üyeden Alıntı:
. Kuranda zina eden kadın ve erkeğin cezasını belirten ayet vardır. Burada recm yer almaz. Hazreti Ömer’e isnat edilen hadiste rejimle ilgili ayeti tavuğun yediği, bu nedenle lafzınızı kalktığı, ancak hükmünün kaldığı belirtilir. Hazreti Aişeye isnat edilen hadiste ise keçinin yediği belirtilir. Keçi et yemez, Tavuk yiyebilir. Ama binlerce sahabinin ezberlediği, Resulullahın Cebrail ile zaman zaman mukabele yaptığı Kuran’ın bir ayetinin korunamadığını inanmak sakıncalıdır. Allak zikri koruyacağını ayetle bildirmiştir. Zikrin korunamadığını ima eden böyle bir hadis Hazreti Ömer ve Hazreti Aişeye iftiradır.
Katılıyorum sana kardeşim,bu konuda
Cevapla
Cevapla Up

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139