|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
kadınların özel günleri
özel günlerde kadınlar ayet okuyamadıklarını söylüyoruz Benim 2 sorum var
1-eğer bir uygulama yaparken özel güne girersek o ayet okumaya devam etmemeli mi? 2-o zaman nasıl dua etmeliyiz.. zikir yapabilir miyiz.. Allahın isimlerini okuyabilir miyiz |
#2
|
|||
|
|||
Dudaklarını kıpırdatmadan okuyabilirsin diyenler de var sadece korunmak amaçlı okuyabilirsin diyenler de hiç okuyamazsın diyenler de ben o yüzden hep 21 günlük uygulamaları tercih ediyorum esmalarda yada ayet içermeyen zikirlerde devam edebilirsin onlarda sıkıntı olmaz ama ayetkonusu benimde kafamda tam bir muamma
|
#3
|
|||
|
|||
teşekkür ederim
|
#4
|
|||
|
|||
Ben de bu soruların cevaplarını merak ediyorum. Bilgisi olan biri bizi aydınlatsa keşke?
|
#5
|
||||
|
||||
Alıntı:
Ağzımızdan çıkan kelâmlar vücut bulur,Abdestliyken çıkarsa frekans yüksek,abdest yokken çıkarsa frekans düşer.Cenabet ve hayizli halde frekans istenmeyen bi hal alır.Bu yüzden lisanen dua etmek yanlıştır Abdestin istendiği amelde namaz; abdest durmayacağı için yapılamaz Ama abdestin şart olmadığı ibadetler yapılabilir.. Kalpten zikir çekmek dua etmek gibi.. Ilmi çalışmalarda misal 40gunluk tertiplerde 3 5 gün araverilir ondan sonra devam edilir kaldığı yerden
__________________
ve lakin cürmümüz vağfur,hatamız cümlece meşhur. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
#6
|
||||
|
||||
bu konuda diyanetin fetvasi şu şekilde: üç mezhep içinde bazı ayrıntılı içtihatlar da bulunmaktadır. Hanefî ve Şâfiîler, dua ve zikir kastıyla dua anlamı içeren ayetlerin okunabileceğini; Şâfiîler dili oynatmadan ve telaffuz etmeden Mushaf’ın yüzüne bakarak kalben veya zihnen süzülebileceğini; Hanbelîler ise Kur’an okuma kastı olmadan besmele, hamdele vb. zikirleri okuyabileceklerini söylemişlerdir (Serahsî, el-Mebsût, III, 152; İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 199-200; Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, I, 120-121, 172).
Mâlikî mezhebinde ise farklı iki görüş bulunmaktadır (İbnü’l-Cellâb, et-Tefrî’, I, 206; Karâfî, ez-Zehîra, I, 379). Sonraki bazı Mâlikîler, bu iki görüşten âdet halindeki kadının eğitim öğretim amacıyla Mushaf’a dokunabileceği ve Kur’an-ı Kerim’i okuyabileceği içtihadını tercih etmişlerdir (Desûkî, Hâşiye, I, 174; Ezherî, Cevâhir, I, 32). Günümüzde Kur’an eğitim ve öğretiminin aksamadan devam edebilmesi için Mâlikî mezhebinin bu görüşüyle amel edilebilir. Bununla birlikte Kur’an eğitim ve öğretiminin çok değişik yol ve yöntemleri olduğu için bu dönemlerindeki kadınların, okuyan kimselere kulak vererek ya da telefon, tablet, bilgisayar gibi cihazlardan dinleyerek kulak eğitimi almaları ve âyetleri kelime kelime bölerek tashîh-i hurûfa ağırlık vermeleri de uygulanabilecek bir başka yöntemdir. Bu yöntem, ihtilaftan kaçınmak açısından daha ihtiyatlı olabilir
__________________
SÜBHANALLAH, ENELLAH, EMANÜL HAFİYİ, YA KÂFİ YA SEMİ, YA ALLAHU RUHİ Lİ RUHİKE, MÜNTESİBETÜN |
#7
|
|||
|
|||
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Allah razı olsun. |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Alevilerin oruç günleri | kahvei | Farklı inanış biçimleri | 2 | 13.04.22 16:07 |
Özel günleri unutmak boşanma sebebi. Yargıtay'ın Yeni kararını duydunuz mu? | Sugarman | Sorularınız | 19 | 11.03.21 22:47 |
Haftanın Günleri ve Maji | SiLence | Diğer Havas Konuları | 1 | 10.03.19 01:58 |
kadınların özel günlerinden sonraki korunmaları için | Ebuhamza | Nazar ve Büyü Uygulamaları | 13 | 16.08.18 21:21 |
Vefklerin günleri | Tugra | Vefk & Tılsım | 13 | 05.04.18 14:47 |