Sorularınız

Aklınıza takılan her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Benlikten kurtulma yolları - Havas Okulu
Mobil Görünümdesiniz Klasik Görünüm için TIKLAYINIZ Kayıt ol
Havas Okulu
Etiketlenen Kullanıcılar

Sorularınız>Benlikten kurtulma yolları
Meftunbirihvan 04:53 24.04.19
Ben nefsim adına soylim ben övgü dıymayı seviyprum nefsi anında sımarır sonra ibadetlerimde gwvseme olur farkına varıyprum hep beni övsünler isterim benlikten bir turşu kurtulamadım ben napıcam biri güzel bir sey spyluyorsa kendi için diyorum ki o kişi bana daha gızel bir sey soyledi bunu nasıl asarım ?
Facebook Twitter Google Digg LinkedIn tumblr Getpocket Reddit Email
Cevapla
Celcelutiye 08:54 24.04.19
Meftunbirihvan Nickli Üyeden Alıntı:
Ben nefsim adına soylim ben övgü dıymayı seviyprum nefsi anında sımarır sonra ibadetlerimde gwvseme olur farkına varıyprum hep beni övsünler isterim benlikten bir turşu kurtulamadım ben napıcam biri güzel bir sey spyluyorsa kendi için diyorum ki o kişi bana daha gızel bir sey soyledi bunu nasıl asarım ?

Ene = Ben demektir..

Kendi üzerimden anlatayım kavraması kolay olsun.

Ali kardeşim ne yaptın ?

Namazımı kıldım..

Peki Ali kardeşim namazın farzlarını yerine getirdinde birde gizli farzları vardır..

Gözün görmese,vücudunda kan dolaşmasa,kalp atmasa,zeka geriliği olsa,Kısacası Allah uygun şartları sağlamasa namaz kılabilirmisin ?

Yok..O zaman bu namazı gerçekten sen mi kıldın ? Aslında sen sadece küçük bi görevli iken ve bir çok şey senin dışında olurken namazı nasıl sen kılmış oluyorsun ki ?

Ben yaptım,ben bilirim,ben okuyorum,ben yürüyorum

Bu enaniyettir Allahu teala bunu bize kendisini tanıyalım diye vermiştir..

Benim gözüm = Ben diyip enaniyet yapabiliyorsam Allahında basir olduğunu bilirim..Bende bu göz var,sende o göz var,Allahında herşeyi gören bi yapısı olduğunu bilirim..

"Bende bu varsa Allahta da bu var.."

Benim evim = Bi dakika ya..Zahiren tapuda ev benim ama Mülk Allahın..

Benim kulağım = Ben duyabiliyorum,sen duyabiliyorsun..O zaman Allah herşeyi işitir ve duyar Semi olduğunu bilirim

Benim bilgilerim = Benim bilgilerim..Allahın Alim olduğunu bilirim..


Bu hayvanatta yoktur,lisanen söyliyemediği için veya biz duymuyoruz diye değil hayvanatta ene yoktur..Bir köpek benim yemek tasım demez,benim tasmam demez sadece alışkanlık itibariyle yanaşır..

Ene bahsi üzerine tefekkür edilmesi gereken önemli bi bahistir..

Risaile Nur'da 30.Söz olarak geçer bununla ilgili youtube'da en az 3-4 video izlemeni dinlemeni tavsiye ederim..


Bu kısım sadece ön bilgiydi şimdi biraz beyin fırtınası yapalım..

Ali bu gün saat 10:00'da cinayet işliyor.Vurduğu kişi 50 yaşlarında 50 sene önce doğmuş,vurduğu silah 3 sene önce yapılmış.Bu silahın madeni ilk patlama dedikleri ilk yaratımın olduğu düzleme kadar gidiyor dimi..Silahın hammeddesi bu gün olmadı oluşmadı ilk patlamadan beri vardır..Yine ben yaptım ben öldürdüm ben vurdum..E peki kardeşim bu silahın maddesi dünya düzleminde olmasaydı,bu adam olmasaydı sen ne yapacaktın ?

Ali bu gün öğleden sonra araba aldı,Ali mi aldı arabayı sahiden ? Arabayı yürüten lastik dünya üzerinde 14 milyon senedir bulunmasaydı araba nasıl gidicekti ? Arabayı üreten firma kurulmasaydı o arabayı nasıl alacaktı ? Hep ali kendi kendine yapıyor zaten..

Ali sabah namazından sonra kalktı foruma girdi konulara bakıyor ; Peki Alinin gözü olmasaydı nasıl okuyacaktı forumu ? Forumun sahibi olan admin bu dünyada olmasaydı kim açacaktı siteyi ? Peki adminin eli kolu olmasaydı nasıl giriş yapacaktı siteye ?

Kelamda hep biz yapıyoruz fakat her halimizde O gizli..

Ben zikir çektim,zikir matiğindeki plastik kısmı olmasa - tesbihinin boncuğu taşı olmasa ne yapacaktın ? Zikredecek bi dil,tekrar edecek bi zihin,tasdikleyecek bi kalp olmadığı müddetçe sen zikir çekebilirmisin ?

Ben ...... yaptım.Oksijenini 30 saniyeliğine kessek sadece 30 saniye..Ne yapabilirsin ? Ben nefes aldım.He aldın aldın.. Ciğerini çıkartalım haydi sen nefes al..

Ben kendime başka bişey sorayım..Sende kendi kendine cevapla

Sen kimsin ?

Bundan seneler önce annen ile baban Ali demiş sana bu seni Ali mi yapar ?

E peki kimsin sen ?

Kaç yaşındasın ?

Bilmem şehadet aleminde 30 senedir varım..

Ruhun kaç milyon yaşında peki ?


Her fiilimizde hareketimizde O gizli..Bizde elindeki şekeri sahiplenen çocuk gibi bırakmıyoruz kendimizin zannediyoruz..

Enaniyetten nasıl çıkarsın ?

Hiçbirşeyin aslında senin yapamadığını,yapmadığını bilerek..

Bana öyle bişey söyle ki vücudunda hiçbir parçayı kullanmadan,hiçbir Allahın yarattığı hiçbir maddeyi kullanmadan yapılan birşey olsun..Diyim ki evet sen enaniyet yap kardeşim hakkındır

Çok komiğiz çoooook!! Burda da kendimizi 3 metre don lastiğinden fazla değer veriyoruz ya..Bi ilizyondan başka bişey değiliz..

Usb'yi projektör cihazına takınca içindeki film oynuyor hani görsele dönüşüyor,bu alem bile ondan farksız..

Örnekleri senin üzerinden vermedim fakat iyice oturtman için üzerinden 1 kere daha geçelim..Hangi ibadetini kendi kendine yapıyorsun ?
30 saniye nefesini tut bakalım hangi ibadetin içindesin..Kelime-i şehadet bile getiremezsin..

Aslında biz yazılan filmi izliyoruz,müdahale ettiğimizi sanıp kendimizi adam sanıyoruz..Çekende O yönetende O prodüksiyonda O nda Aktörde O biz seyirciyiz..

Bu meseleyi iç dünyanda çözebilirsen ne mutlu sana,ehemmiyet vermez hadi len yaparsın ilerde ceremesini çekersin..

Firavun niye firavundu ? Kendi nazarında herşeyi kendinin yaptığını sandı..Hiçbirşeyi Allah'tan bilmedi..
Cevapla
Abduddaim 09:17 24.04.19
Tarikatler der ki nefsi mürşide yapılan rabıta zayıflatır.

Benlik ile ilgili bağlantılı bir kitap tavsiye edeyim.

Dil belası / İmam Gazali / Semerkand Yayınları

Henüz okumadım ama sorularınızın cevabını bulabileceğiniz bir kitap:

"Nefis Kusurları ve Tedavileri"

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Cevapla
Meftunbirihvan 20:08 24.04.19
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hocam haklısınız okurken bir kac kez kendime donup sordum Basımı öne egdim elhamdülilAllah ki Rabbim siteyi karsıma cıkardı ogrenecegim cok sey var sizden cokk Allah razı olsun😊😊
Cevapla
Hadimulkutup 20:17 24.04.19
Celcelutiye Nickli Üyeden Alıntı:
Ene = Ben demektir..

Kendi üzerimden anlatayım kavraması kolay olsun.

Ali kardeşim ne yaptın ?

Namazımı kıldım..

Peki Ali kardeşim namazın farzlarını yerine getirdinde birde gizli farzları vardır..

Gözün görmese,vücudunda kan dolaşmasa,kalp atmasa,zeka geriliği olsa,Kısacası Allah uygun şartları sağlamasa namaz kılabilirmisin ?

Yok..O zaman bu namazı gerçekten sen mi kıldın ? Aslında sen sadece küçük bi görevli iken ve bir çok şey senin dışında olurken namazı nasıl sen kılmış oluyorsun ki ?

Ben yaptım,ben bilirim,ben okuyorum,ben yürüyorum

Bu enaniyettir Allahu teala bunu bize kendisini tanıyalım diye vermiştir..

Benim gözüm = Ben diyip enaniyet yapabiliyorsam Allahında basir olduğunu bilirim..Bende bu göz var,sende o göz var,Allahında herşeyi gören bi yapısı olduğunu bilirim..

"Bende bu varsa Allahta da bu var.."

Benim evim = Bi dakika ya..Zahiren tapuda ev benim ama Mülk Allahın..

Benim kulağım = Ben duyabiliyorum,sen duyabiliyorsun..O zaman Allah herşeyi işitir ve duyar Semi olduğunu bilirim

Benim bilgilerim = Benim bilgilerim..Allahın Alim olduğunu bilirim..


Bu hayvanatta yoktur,lisanen söyliyemediği için veya biz duymuyoruz diye değil hayvanatta ene yoktur..Bir köpek benim yemek tasım demez,benim tasmam demez sadece alışkanlık itibariyle yanaşır..

Ene bahsi üzerine tefekkür edilmesi gereken önemli bi bahistir..

Risaile Nur'da 30.Söz olarak geçer bununla ilgili youtube'da en az 3-4 video izlemeni dinlemeni tavsiye ederim..


Bu kısım sadece ön bilgiydi şimdi biraz beyin fırtınası yapalım..

Ali bu gün saat 10:00'da cinayet işliyor.Vurduğu kişi 50 yaşlarında 50 sene önce doğmuş,vurduğu silah 3 sene önce yapılmış.Bu silahın madeni ilk patlama dedikleri ilk yaratımın olduğu düzleme kadar gidiyor dimi..Silahın hammeddesi bu gün olmadı oluşmadı ilk patlamadan beri vardır..Yine ben yaptım ben öldürdüm ben vurdum..E peki kardeşim bu silahın maddesi dünya düzleminde olmasaydı,bu adam olmasaydı sen ne yapacaktın ?

Ali bu gün öğleden sonra araba aldı,Ali mi aldı arabayı sahiden ? Arabayı yürüten lastik dünya üzerinde 14 milyon senedir bulunmasaydı araba nasıl gidicekti ? Arabayı üreten firma kurulmasaydı o arabayı nasıl alacaktı ? Hep ali kendi kendine yapıyor zaten..

Ali sabah namazından sonra kalktı foruma girdi konulara bakıyor ; Peki Alinin gözü olmasaydı nasıl okuyacaktı forumu ? Forumun sahibi olan admin bu dünyada olmasaydı kim açacaktı siteyi ? Peki adminin eli kolu olmasaydı nasıl giriş yapacaktı siteye ?

Kelamda hep biz yapıyoruz fakat her halimizde O gizli..

Ben zikir çektim,zikir matiğindeki plastik kısmı olmasa - tesbihinin boncuğu taşı olmasa ne yapacaktın ? Zikredecek bi dil,tekrar edecek bi zihin,tasdikleyecek bi kalp olmadığı müddetçe sen zikir çekebilirmisin ?

Ben ...... yaptım.Oksijenini 30 saniyeliğine kessek sadece 30 saniye..Ne yapabilirsin ? Ben nefes aldım.He aldın aldın.. Ciğerini çıkartalım haydi sen nefes al..

Ben kendime başka bişey sorayım..Sende kendi kendine cevapla

Sen kimsin ?

Bundan seneler önce annen ile baban Ali demiş sana bu seni Ali mi yapar ?

E peki kimsin sen ?

Kaç yaşındasın ?

Bilmem şehadet aleminde 30 senedir varım..

Ruhun kaç milyon yaşında peki ?


Her fiilimizde hareketimizde O gizli..Bizde elindeki şekeri sahiplenen çocuk gibi bırakmıyoruz kendimizin zannediyoruz..

Enaniyetten nasıl çıkarsın ?

Hiçbirşeyin aslında senin yapamadığını,yapmadığını bilerek..

Bana öyle bişey söyle ki vücudunda hiçbir parçayı kullanmadan,hiçbir Allahın yarattığı hiçbir maddeyi kullanmadan yapılan birşey olsun..Diyim ki evet sen enaniyet yap kardeşim hakkındır

Çok komiğiz çoooook!! Burda da kendimizi 3 metre don lastiğinden fazla değer veriyoruz ya..Bi ilizyondan başka bişey değiliz..

Usb'yi projektör cihazına takınca içindeki film oynuyor hani görsele dönüşüyor,bu alem bile ondan farksız..

Örnekleri senin üzerinden vermedim fakat iyice oturtman için üzerinden 1 kere daha geçelim..Hangi ibadetini kendi kendine yapıyorsun ?
30 saniye nefesini tut bakalım hangi ibadetin içindesin..Kelime-i şehadet bile getiremezsin..

Aslında biz yazılan filmi izliyoruz,müdahale ettiğimizi sanıp kendimizi adam sanıyoruz..Çekende O yönetende O prodüksiyonda O nda Aktörde O biz seyirciyiz..

Bu meseleyi iç dünyanda çözebilirsen ne mutlu sana,ehemmiyet vermez hadi len yaparsın ilerde ceremesini çekersin..

Firavun niye firavundu ? Kendi nazarında herşeyi kendinin yaptığını sandı..Hiçbirşeyi Allah'tan bilmedi..
Kurban Allah cc Razı olsun yaramıza melhem oldu bu sohbetin
Cevapla
Lil bin Ali 20:21 24.04.19
Meftunbirihvan Nickli Üyeden Alıntı:
Ben nefsim adına soylim ben övgü dıymayı seviyprum nefsi anında sımarır sonra ibadetlerimde gwvseme olur farkına varıyprum hep beni övsünler isterim benlikten bir turşu kurtulamadım ben napıcam biri güzel bir sey spyluyorsa kendi için diyorum ki o kişi bana daha gızel bir sey soyledi bunu nasıl asarım ?
sen yapılma bir varlıksın . bir resimi yapan ressam ve sen resimsin . bir resimin kendi ile övünmesi ne kadar gülünc . istese ALLAH dünyanın en aptal ve en hayırsız kisisi yapabilirdi . istedigi gibi yaratırdı seni yani . isterse en zeki yapardı ruhunu . bunları düsün ama benligin yine gitmeyebilir . kafanı secdeye vurdugun her an benligin eriyecek . unutma sen resimsin .
Cevapla
Cevapla Up

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141