Önemli olan keramet mi yoksa istikamet mi ? - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 15.11.22, 03:31
Teyrebaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 25.10.22
Bulunduğu yer: Asr-ı Saadet
Mesajlar: 2,944
Etiketlendiği Mesaj: 161 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Önemli olan keramet mi yoksa istikamet mi ?

Hangisi daha önemli

Mevlana hazretleri diyor ki kul oldum kul oldum bütün köleler azad olunca özgür olur ben sana kul olmakla özgür oldum
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 19.02.24, 19:53
Bro Bro isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 10.06.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 120
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

**İstikamet**, kerametten daha önemlidir. Keramet, Allah'ın kullarına özel olarak verdiği olağanüstü hallerdir. Ancak istikamet, doğru yolda olmak, Allah'a yönelmek ve O'nun rızasını kazanmak anlamına gelir. İstikamet sahibi olmak, hayatımızı düzgün bir şekilde yaşamak, ibadetlerimizi yerine getirmek ve ahlaki değerlere sadık kalmak demektir.

Keramet, kişisel bir meseledir ve bazen insanlar tarafından yanlış anlaşılabilir. İstikamet ise kalbimizin temizliği, niyetimizin doğruluğu ve Allah'a olan samimiyetimizle ilgilidir. İstikamet sahibi olmak, hayatımızı anlamlı ve amaçlı bir şekilde yaşamamıza yardımcı olur.

Sonuç olarak, keramet geçici ve kişisel bir deneyim olabilirken, istikamet kalıcı ve hayatımızın temel bir parçasıdır. İstikamet sahibi olmak, Allah'ın rızasını kazanmak için en önemli hedefimiz olmalıdır.
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 19.02.24, 20:03
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 09.11.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 356
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Bro Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
**İstikamet**, kerametten daha önemlidir. Keramet, Allah'ın kullarına özel olarak verdiği olağanüstü hallerdir. Ancak istikamet, doğru yolda olmak, Allah'a yönelmek ve O'nun rızasını kazanmak anlamına gelir. İstikamet sahibi olmak, hayatımızı düzgün bir şekilde yaşamak, ibadetlerimizi yerine getirmek ve ahlaki değerlere sadık kalmak demektir.

Keramet, kişisel bir meseledir ve bazen insanlar tarafından yanlış anlaşılabilir. İstikamet ise kalbimizin temizliği, niyetimizin doğruluğu ve Allah'a olan samimiyetimizle ilgilidir. İstikamet sahibi olmak, hayatımızı anlamlı ve amaçlı bir şekilde yaşamamıza yardımcı olur.

Sonuç olarak, keramet geçici ve kişisel bir deneyim olabilirken, istikamet kalıcı ve hayatımızın temel bir parçasıdır. İstikamet sahibi olmak, Allah'ın rızasını kazanmak için en önemli hedefimiz olmalıdır.
Zaten sıradan insanlar keramet gösteremez diye biliyorum.istikameti düzgün itikatli insanlarda olmazmı keramet?
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 19.02.24, 20:16
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 2,061
Etiketlendiği Mesaj: 176 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Tasavvuf ilmi de Müslümanlar arasında müstakil bir ilim olarak teşekkül etmiştir. Sufiler, yaptıkları mücahede ve zikir sayesinde çoğu zaman his perdeleri kalkarak, ilâhî âlemlere ait nice gayb âlemlerine muttali olurlar ki, duyularla kayıtlı bulunan kimseler (ehl-i his) bu âlemler hakkında hiçbir şey idrak edemezler. İşte ruh da bu gayb âlemlerindendir. Bu keşfin sebebi şudur: Ruh, zahirî duygulardan sıyrılarak içe yönelirse, duyu organlarının his ve idrakleri zayıflar, buna karşılık ruh kuvvet kazanır, saltanatı artar ve yeni gelişmeler kaydeder. Zikir de buna yardımcı olur. Çünkü zikir ruhun inkişaf etmesinde gıda gibidir. Bu suretle ruh daima gelişerek “ilim” mertebesinden “şühud” mertebesine yükselir, his perdeleri tamamen ortadan kalkar ve nefsin zatî vücudu tamamlanır ki, bu, idrakin ta kendisidir. Nefis ve ruh bu mertebeye yükselince bir takım ilâhî bağışlara, ledünni ilimlere, gayb âlemine ait sırlara vs. mazhar olur. Nefisleriyle mücahedeye devam edenlerin çoğunda bu hal bulunur. Bu keşf ehli kimseler, varlığın hakikati hakkında başkalarının idrak edemediği nice sırlara vâkıf olurlar ve çoğu zaman gelecekteki halleri vuku bulmadan önce idrak ederler. Ayrıca, kalbî himmet ve nefsanî kuvvetleri ile maddiyat âleminde tasarruf sahibi olurlar. Fakat büyük mutasavvıflar bu keşiflere itibar etmezler, tasarrufta bulunma yollarına gitmezler ve memur olmadıkları şeyin hakikatinden haber vermezler. Bilâkis, kendilerinde vaki olan keşfi bir imtihan kabul ederler ve keşf hali vaki olduğunda ondan Hakk’a sığınırlar. İşte, Ashab-ı Kiram bu şekilde mücadele üzere lup, bu tür kerametlere herkesten çok onlar sahip idiler. Fakat bu kerametlere ve keşiflere itibar etmezlerdi. Hülefa-i Raşidin’in bu tür kerametleri çoktur. Kuşeyrî Risalesi ’nde yer alan tarikat büyükleri ile daha sonra onların yolundan gidenler de bu hususta Ashaba tabi olmuşlardır. Sonraki mutasavvıflardan bir kısmı bu tür keşf ve keramete ve gayb âlemlerine muttali olmaya önem vererek, bunun için çalışmışlar ve bunu sülüklerinin nihai gayesi saymışlardır. Ruhlarını inkişaf ettirip duyularını zayıflatma hususundaki metotları farklı olduğu için riyazet yolları da muhtelif şekillerdedir. Bunlar, zikredilen keşf halini hâsıl ettiklerinde, varlığın bütün sırlarını idrâk ettiklerini ve hakikatlere sahip olduklarını zannederler.”27İbn Haldun, bu veciz izahından sonra İmam-ı Gazali’nin İhyâ’sında bu şekilde gayesi keşf ve keramet olan Sufileri tasvip etmediğini, nitekim riyazet ve halvet sonucu bir takım gayri Müslim kimselerde de bu hallerin meydana gelebileceğini, itibar edilmesi gereken keşfin, şeriatta istikamet üzere olmaktan doğan keşf olduğunu haber verdiğini söyler. Bütün bu izahlardan anlaşıldığına göre, tasavvuf ilmi gerek konuları gerek gayesi ve gerekse metodu bakımından diğer şer’i ilimlerden oldukça farklı bir hususiyet arz etmektedir. Onun diğer dinî ilimler içerisindeki yerini şöyle bir yaklaşımla da tespit edebiliriz: Bilindiği gibi, fıkıh, tefsir ve hadis ilimlerinin dayanağı, his, akıl ve nakil(nass)dir. Bu ilimlerde nassların zahirî manaları esas alınır. Bunlarda akıl nassa tabidir. Kelâm ilminin kaynağı da his, akıl ve nakil olmakla beraber, burada akla daha fazla değer verilir ve yine nasları esas almak üzere felsefenin metodundan faydalanılır. Felsefe ’nin yolu ise his ve akıldır. Burada akıl nassdan daha önce gelir, hatta kendini nassla kayıtlı görmez. Tasavvufun yolu ise bütün bunlardan ayrıdır. Onun yolu, his, akıl ve nassın yanı sıra, dinî yaşantıdan kaynaklanan zevk, ilham ve keşftir. Ona göre hakikî bilgiye (irfana) nihai noktada keşf yoluyla ulaşılabilir. Bununla beraber şeriat hükümlerine uymak asıldır. Keşf yolunu esas almakla beraber şeriat ve nasslara itibar edilmezse buna da “işrak” yolu denir. Kısacası, ilim elde etmede iki temel yol vardır: Biri nazar ve istidlâl, akıl ve mantık yolu olup, bu yolda nasslara bağlı kalınırsa kelâm, bağlı kalınmazsa felsefe ilmi doğar. Diğeri ise riyazet ve mücahede, keşf ve sezgi yoludur. Bu yolla elde edilen ilme de şeriata ve nasslara bağlı kalınırsa tasavvuf; bağlı kalınmazsa işrak felsefesi denir. Bu izaha dayanarak diyebiliriz ki, tasavvuf ilmi, nassların zahirî hükümlerine göre amel etmeyi esas alması açısından fıkıh, tefsir ve hadis ile; nazar ve istidlâli de kullanması yönünden de kelâm ve felsefe ile ortak özelliğe sahiptir. Bütün bunların yanında, keşf, ilham ve sezgiyi de bilgi kaynağı olarak kabul etmesi yönünden de diğer ilimlerde olmayan nev‘i şahsına münhasır bir hususiyet kazanmış, bu haliyle de İslâmî ilimlerin ayrı bir veçhesini oluşturmuştur.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 19.02.24, 20:37
Cazgircinx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 27.02.23
Bulunduğu yer: Deprem bölgesinde akdenizde yaşamaktayım
Mesajlar: 1,502
Etiketlendiği Mesaj: 40 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Sual:*(İstikamet, kerametten üstündür) sözü ne anlama geliyor?

CEVAP:*İmam-ı Muhammed Masum-i Faruki hazretleri gibi büyük zatlar,*(İstikamet, kerametten üstündür)*buyuruyorlar. Keramet, su üstünde yürümek gibi olağanüstü bir olay demektir. Bu olaylar, peygamber ve evliya zatlardan meydana geldiği gibi fâsık ve kâfirlerden de meydana gelebilir. Kâfirden meydana gelen harikaya, sihir, büyü deniyor. Fâsıktan meydana gelene ise, istidraç deniyor. Bu durum bilinmediği için sapık şeyhlerde görülen istidraçlar, keramet sanılıyor.

Burada istikamet, doğru itikat ve doğru amel üzere olmak demektir. İşte ancak istikamet sahibi bir kimseden meydana gelen harika bir olaya keramet denir. Bu bilinmeyince, kerametle istidraç karıştırılır. Sapık kimseler evliya zannedilir. İstikamet üzere olan Müslüman, çok kıymetlidir, evliyadır. Bunun için,*(Büyük zatları tanımak, onları sevmek ve onların yolunda gitmek, en büyük keramettir)*buyuruluyor. Ehl-i sünnet itikadında olup da, bu üç şart kendinde bulunan kimse gıpta edilecek büyük bir zattır.
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 20.02.24, 00:34
Üye
 
Üyelik tarihi: 24.02.21
Bulunduğu yer: Hollanda
Mesajlar: 54
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Em büyük keramet, istikamet üzere olmaktır
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 20.02.24, 05:23
Selamet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 12.02.19
Bulunduğu yer: Ankara
Mesajlar: 381
Etiketlendiği Mesaj: 63 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Teyrebaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hangisi daha önemli

Mevlana hazretleri diyor ki kul oldum kul oldum bütün köleler azad olunca özgür olur ben sana kul olmakla özgür oldum
keramet peşine düşüp istikamet çizenlerin elleri boş olmuştur,
istikameti, inayeti ilah olanların gönülleri hoş olmuştur.
__________________
''Müspet sonuç vermeyen uğraş,ilim değil uydurmacadır!''
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 21.02.24, 16:38
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 2,918
Etiketlendiği Mesaj: 102 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Tabiki önemli olan istikamet
Keramet sevinirsi de istikametin belli ise keramet olmadanda devam edilir

Yolun sonunda Allah var ise kerametler o yoldaki taşlar gibidir .
Yolu bitirince sen Bu dünyada hayal edemedikleri le sevindirilirsin
Kerametlere takılı kalırsan ilerleyemezsin bazan kalbe riya tohumu atmak için bazan seytanda sana keramet adı altında kandirabilir
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 04.03.24, 17:33
 
Üyelik tarihi: 25.01.22
Bulunduğu yer: MERSİN
Mesajlar: 108
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

İstikamet üzere olunmasa,Keramet olurmuydu.Allah istikameti doğru yönde sabit kılsın inşaAllah.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Şeytan İçin Önemli Olan, İnsan Yeter ki Allah'a Secde Etmesin! Gercek Namaz 2 05.04.22 22:09
Önemli olan Şekil mi? Yoksa Niyet mi? Och Tasavvuf & Tarikatler 0 03.09.20 12:25
Dört büyük meleğin alnında yazılı olan dertlere derman olan dua KARAMEL007 Hacet & Dilek Uygulamaları 1 17.07.20 20:44
Önemli bir dileği olan 10 gün okusun bitter Dualar & Dua Kardeşliği 1 06.11.17 13:20
Tüm ilimler var insanda önemli olan bunu keşfetmektir cübbeli Havas Dersleri 7 26.08.17 10:43


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147