Tasavvuf Sohbetleri

Namazda insan kendi huzuruna çıkar - Havas Okulu
Mobil Görünümdesiniz Klasik Görünüm için TIKLAYINIZ Kayıt ol
Havas Okulu
Etiketlenen Kullanıcılar

Tasavvuf Sohbetleri>Namazda insan kendi huzuruna çıkar
Hal 10:23 21.06.19
Namazda insan, gönlünün huzuruna çıkar, gönlünde ne varsa onun huzuruna çıkar. Namaz kılarken aklımıza gelenler, hatırımıza gelenler, bizi meşgul eden düşünceler gönlümüze doldurup tıkıştırdıklarımızdır.

Rabbini sevip arzulayanların gönülleri rabbi ile doludur. Zira onun sevgisi ondan ayrı değildir. Bir gönle Allah hakim olursa o gönlün sahibi namaz kıldığında kendini Allah'ın huzurunda hisseder ve bu kulun namazı mi'rac olur.

Bir gönle Allah hakim olursa, bu kul Allah'a mahkum olur.

Hâlbuki aşığın secdesi, namazı, salatı duruşma salonunda geçmez. Bilakis aşık, cennete dönmüş kalbinde muktedir melikin indinde, aşk makamındadır ve secdesi gibi namazda eğilişi ve ayakta duruşu da sanıkça değil aşıkçadır.

Bununla beraber bezm-i elestte rabbinin cemaline tutkun bir gönülle ettiği ahde vefa gösteren aşığın takvası ve sadakati onu sıdkın makamına değil mak'adına yani sadıkların durduğu yere değil oturduğu yere alır.

Doğrusu muttakiler, cennetlerin ve göğüslerin içindedir, sadıkların oturduğu mecliste, kudretli hükümdarın yanında. KAMER:54-55

Makam durma yeridir, ama duruşma yeri değil ve tılsımlı hikmetler okuyan hakîm ile iksirler ve efsunlarla ilaçlar yapan şifacı hekimin kadim bir yargıçlığı da vardır ki zaten muktedir melikin indi demek kudretli kralın huzuru demek de değil midir?

Bu manada "Allah benim rabbimdir" diyenler rabbinin huzurunda "ben" ile durmaktan korkarlar ve korkmalıdır ve bir üst mertebedeki "benim rabbim Allah'tır" diyenler ise rabbinin durduğu yerden korkmalıdır ki zaten aşkta aşığın takatinin bitip aşıklığa binbir feryat ile tevbe ettiği an, sevgilisinin kendisine olan sevgisinin azalmasından ve bitmesinden duyduğu korku, haşyet ve endişenin kemale erdiği zaman değil midir?

Rabbinin durduğu yerden korkanlar için iki cennet vardır. RAHMAN:46

Konu dağılmadan şey diyordum; Namazda insan kendi huzuruna çıkar, benliğinin huzuruna çıkar insan. Ve gönlümüze hakim olup hükmeden "ben" sahip olduğu yerden vehmi olarak Allah'ı çıkarıp oraya dolmuştur. Yani sen ne kadar var olursan senin için Allah o kadar yok olur ve deyim yerindeyse Allah senden boşalan yere dolar.

Bu yüzden müminler ben demeyi sevmezler, benim demeyi, bana göre demeyi sevmezler. Müminler hep Allah demeyi severler, Allah adını zikretmeyi severler. Allah'ın huzurunda aşkla, havf'la, haşyetle durup namaz kılmayı severler, huzurda eğilip secdeler etmeyi seveler ve müminler rablerine hiç doymazlar.

Ve zaten hepimiz biliyoruz ki Allah da günde beş öğün huzura alıp sevmeyle bize doymaz. O her anımızı ister. Ayaktayken otururken ve yanlarımız üzerine uzanıyorken...

Yani her halde “Benimle ol” der. “Ne bir ticaret ve ne de bir alışveriş sana beni anmayı unutturmasın!” der.

Ve eğer O "sabah akşam beni zikret" derse biz bunu "gece gündüz beni tespih et!" ayetiyle birleştiririz.

Ve zikr-i daim halinin ara öğünlerine namaz, kalbimizin merkezinde yaptığımız semah ve salâta da orta namaz deriz.

Namaz borç değil, bir ikramdır. Rabbimizle buluşma ve samimiyet kurma imkânı… Bu imkânı Rabbimiz bize tanımış. Bu bizim alacağımız! Bu yüzden namaz kılmayanlar Allah’a borçlanmaz. Bilakis, alacağından mahrum kalır.

Ve namazdan çıktıktan sonra, huzur-i ilahiden alacağını almış olanların gözlerinin içi parlar ve onlar huzur doludur. Ruhu sükûnete ermiş ve gönlü cennete dönmüştür.

Sevinçlidir. Zira o, Şahlar Şahının makamından dönmüştür ve Şah ile dönmüştür. Resuller gibi... Bizimki haldir ve fakat onlarda bu kalıcılaşmıştır, makamlaşmıştır. Onlar bize hak ile gelirler. Hakka erenler buraya haksız dönerler mi hiç! Rabbimizin irşad vazifezi verdiği tüm dostları buraya kendi hakikatlerindeki Hak'kı izhar etmiş olarak gelirler. Kendilerini yok edip Hak ile beka bulmuş olarak gelirler. Kendilerini aradan çıkarmışlardır ve onların varlığı Hak varlığıdır.

Hak ile yani kendi hakikatiyle Rabbimiz onları insanlara gönderir ve "siz gelmediniz, ben geldim" der. Ve insanlar dan gönül sahibi olanlarda Rabbinin esma ve sıfatlarını görür, ezel bezmine ait bir şeyler hatırlar gibi olur, bir şeyler hisseder ve müminler Rablerini hangi varlıkta görseler tanırlar.

Ve insan şahit olunca şehadet eder, beşerlikten insanlığa terfi edip görevli olarak beşerler arasına geri gelenlere "sen buraya ait değilsin, sen gönderilmişsin" der ve resuller şöyle derler;

"Ena beşerün mislüküm" Emsaliniz bir beşerim, sizin gibi biri... Eğer isterseniz siz de olabilirsiniz. Sizden bir farkım yok.

"Ben de sizin gibi bir beşerim" sözü elçilerin tevazu göstererek kendisindeki hakkı görüp hakka ve hidayete tabi olanlara, eriştiği insanlık makamının erişilmez olmadığını anlatmak içindir. Hazret-i İnsan olmanın bir eğitimi var ve sizin cinsinizden biri olarak ben sizi eğitmeye geldim, geldiğiniz aleme geri götürmeye...
Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Facebook Twitter Google Digg LinkedIn tumblr Getpocket Reddit Email
Cevapla
Yazbahar 21:01 21.06.19
Secde halinin müthiş bir sırrı var. O an sanki bir tek sen varsın. Ürpertici ama bir o kadar da varlığın bütün oluşu
Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Cevapla
Lil bin Ali 21:05 21.06.19
Yazbahar

her insan özeldir . sizde özelsiniz . ALLAH sizi yokluga tercih etmis ve yaratmıs . degerlisiniz . varlıkgı tercih etmis . öyle dilemis .
Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Cevapla
Yazbahar 21:13 21.06.19
Lil bin Ali

Özel olmaz mı hiç.. Her zerrede kendini farklı bir halde deneyimleyen asıl VAR olan ve tek Var olan O iken.
Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Cevapla
Lil bin Ali 21:21 21.06.19
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
ilah demek seven sevilmeye layık olan demek o halde onu sevelim tutkuyla . icimiz yanarcasına
Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Cevapla
Cevapla Up

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146