Tasavvuf Sohbetleri

Benliğin Üzerinde Yükselmek - Havas Okulu
Mobil Görünümdesiniz Klasik Görünüm için TIKLAYINIZ Kayıt ol
Havas Okulu
Etiketlenen Kullanıcılar

Tasavvuf Sohbetleri>Benliğin Üzerinde Yükselmek
shahkhu 08:01 11.06.20
"I" ile aşırı meşguliyet
Egonun işlevsiz koşulları durumlara tepkilerimiz etrafında döner ve "Ben", "ben" veya "benim" ile aşırı meşguliyet içerir ... düşüncelerim ... isteklerim ... görüşlerim ... tercihlerim ... pişmanlıklarım ... öfkem ... ihtiyaçlarım. "Ben", "ben" ya da "benim" etrafında dönen durumlara aşırı tepkiler katılan herkes için sıklıkla şiddetli acı çeker ve kişinin yaşam güzelliğinin ya da Gerçek Doğanın harikalarının tadını çıkarma yeteneğini büyük ölçüde sınırlar.


Bir kişi kendini emdiğinde, karakterini inşa etmek için zamanı yoktur; ama kendini unuttuğunda iyi ve güzel olan her şeyi toplar. Bu, hem dünya başarısı hem de ruhsal kazanım için yaşamın anahtarıdır.



Endişe ve kaygı, egonun en yaygın işlevsiz koşullarından ikisidir. Her iki durumda da, ego zihni aralıksız olumsuz konuşmayla dolduruyor. Bu tür konuşmalar, egonun neye tepki verdiğinin farkına vararak, durumu kabul ederek ve dikkatini daha yararlı bir şeye yavaşça taşıyarak yavaş yavaş sakinleştirilebilir.

Direnmek ve tutunmak, egonun daha sık görülen iki işlev bozukluğudur. Direniş ve sarılmak genellikle kişinin beklentilerinin ve mücadele ve memnuniyetsizliğin sonucudur. Bu durumlarda, egonun tepkisi ne olduğunu kabul etmeyi reddetmektir. Bununla birlikte, böyle inatçı bir reddetme stratejisinin başarı getirmesi olası değildir, çünkü hiçbir şey zaten olanı değiştiremez. Ne olduğuna direnmenin bir anlamı yok. Yapabileceğimiz en iyi şey, neyin olduğunu kabul etmek ve doğru zaman geldiğinde, gelecekte bize daha iyi bir hasat getirecek yeni tohumlar ekmeye başlamak. Her durumda, sevgi, uyum ve güzellik tohumları dikmek her zaman en iyi hasadı getirir.

Bir şeyi kaybetme korkusu, egonun diğer bir yaygın işlev bozukluğudur, ancak bu, egonun tepkisinin ne olduğuna direnmeye çalışmak olduğunda ne olduğuna dair spesifik bir örnektir. Bu dünyada hiçbir şey aynı kalmaz. Bu dünyadaki her şey sürekli değişiyor ve her şey sürekli olarak bir şeyden başka bir şeye dönüşüyor. Yine de hayat asla ölmez. Hayat sonsuzdur ve yaşam sürekli olarak bir formdan başka bir forma değişmektedir. Değişiklikleri durduramayız ve bu dünyanın değişikliklerine direnmeye çalıştığımızda sadece acı çekiyoruz.


Üzülme.
Kaybettiğin her şey
başka bir biçimde gelir.

Jalaluddin Rumi, Temel Rumi, tr Coleman Barks


Hayatta gerçekten cevap vermemiz gereken birçok durum vardır, ancak hiçbir durum “ben” hakkında endişe, kaygı, direniş, sarılmak, mücadele etmek, sabırsızlık, öfke veya gereksiz düşünceler olarak ortaya çıkan ego reaksiyonları ile çözülmeyecektir. , "ben" veya "benim". Tüm bu reaksiyonlar kişinin hayatında sadece daha fazla stres yaratır. Ego zihni o kadar reaktif konuşkanla doldurduğunda, ne hayatın güzelliğinin tadını çıkaramaz ne de İlahi Varlığı hissedemez, o zaman ego yoldan kaçar ve düzeltilmesi gerekir.


Elinde dizginleri olmayan bir at üstünde oturan bir binicinin, atın istediği yerde serbest kalmasına izin verdiğini hayal edin. Her an hayatını tehlikeye atıyor. Mutluluk ata binen ve onu kontrol eden ve elinde dizginleri olan ve yolculuğunun efendisidir.



En iyi şekliyle, "iyi eğitilmiş" ego dikkatli bir şekilde dikkat edecek ve daha sonra şimdiki anın sakin reaktif olmayan farkındalığını kullanarak ve İlahi Huzurun gücüne ve rehberliğine güvenerek, mevcut durumdaki duruma kolayca eğilimli olacaktır. mevcut zorlukların çözülmesi ve gelecekte başarı için tohum ekilmesi için uygun, sabırlı ve uygun bir şekilde.


Excessive Preoccupation with "I"
The dysfunctional conditions of the ego all revolve around our reactions to situations, and involve excessive preoccupation with "I", "me" or "mine"... my thoughts... my wants... my opinions... my preferences... my regrets... my anger... my needs. Excessive reactions to situations revolving around "I", "me" or "mine" often create severe suffering for everyone involved and greatly limit one's ability to enjoy either the beauty of life or the wonders of one's True Nature.


When a person is absorbed in self, he has no time to build his character; but when he forgets himself, he collects all that is and beautiful. This is the key to the whole of life, both to worldly success and to spiritual attainment.



Worry and anxiety are two of the most common dysfunctional conditions of the ego. In both such cases, the ego is simply filling the mind with incessant negative chatter. Such chatter can be gradually calmed by simply becoming aware of what the ego is reacting to, accepting the situation, and gently moving one's attention to something more beneficial.

Resisting and clinging are two more very common dysfunctions of the ego. Resistance and clinging are generally the result of one's expectations, and result in struggle and dissatisfaction. In these cases, the reaction of the ego is to refuse to accept what is. However, such a stubborn refusal strategy is unlikely to bring success, since nothing can change what has already happened. There is no point in resisting what is. The best that we can do is accept what is and, when the time is right, begin to plant some new seeds which will bring us a better harvest in the future. In every situation, planting seeds of love, harmony and beauty always bring the best harvest.

Fear of losing something is another common dysfunction of the ego, but it is simply a specific example of what happens when the reaction of the ego is to try to resist what is. Nothing in this world stays the same. Everything in this world is continually changing, and everything is continually being transformed from one thing into something else. Yet life never dies. Life is eternal, and life is continually changing from one form to another form. We cannot stop the changes, and when we try to resist the changes of this world, we only create suffering.


Don't grieve.
Anything you lose
comes round in another form.

Jalaluddin Rumi, Essential Rumi, tr Coleman Barks


There are many situations in life which we truly need to respond to, but none of the situations will be resolved by reactions of the ego which manifest as worry, anxiety, resistance, clinging, struggle, impatience, anger or undue thoughts about "I", "me" or "mine". All such reactions only create more stress in one's life. When the ego has filled the mind with so much reactive chatter that one can neither enjoy the beauty of life nor sense the Divine Presence, then the ego has run astray, and needs to be corrected.


Imagine a rider sitting on a horse without reins in his hand, letting the horse go free wherever it likes. He risks his life at every moment. The happiness is his who rides on the horse and controls it and has the reins in his hand, and he is the master of his journey.



In its most useful form, the "well trained" ego will pay careful attention and then, using calm non-reactive awareness of the present moment and relying upon the strength and guidance of Divine Presence, one will easily tend to the situation at hand in an expedient, patient and appropriate manner, resolving the existing difficulties and planting seeds for success in the future.

Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Cevapla Up

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146