Tasavvuf & Tarikatler

Ta, Sad, Vav, Fa - Havas Okulu
Mobil Görünümdesiniz Klasik Görünüm için TIKLAYINIZ Kayıt ol
Havas Okulu
Etiketlenen Kullanıcılar

Tasavvuf & Tarikatler>Ta, Sad, Vav, Fa
Sin 18:43 14.07.18
Tasavvuf kelimesi dört harften ibarettir: Ta, Sad, Vav, Fa

Ta: Tevbeyi ifade eder. Buda ikiye ayrılır: Zahiri tevbe; Batını Tevbe. Zahiri tevbe odurki: sözde, işde, bütün duygular günahtan ve kötü işlerden geri alınıp taata ve takvaya sevk olunsun. Başkaldırma bırakılıp, Hakk’a uyarlılık hasıl olsun. Batını tevbeye gelince; onada nefs tezkiyesi ve kalp tasfiyesi oluşup, zahiri tevbeye ilaveten nefsin hakikatine doğru yol alınmayı sağlasın. Kötü ahlakın, iyi ahlaka dönüşmesi ile “Ta” makamı tamam olur.

Sad: Safa halini ifade eder. Buda Ta harfi gibi iki yönden mütalaa edilir. Biri kalbin, nefsin safiyeti; öbürüde sırrın. Kalbin safası odur ki; beşeri kirlerden beri ola. Kalbin safiyeti zikrullah ile olur. İrfan yolundaki zikirler ile kalp safaya ulaşır. Kalp gaflet uykusundan uyanır. Allah’ın sevgisi kalbe yerleşir. Sır dili ile tevhid hali kazanılır. Bu halde tamam olunca “Sad” makamıda tamam olur.

Vav: Velayet hali olarak anlatılır. Bu hal batıni (iç) alemin safiyeti üzerine düzenlidir. Velayet halinin neticesi “ilahi ahlakla ahlaklanmak” tır. Bu halde beşeri sıfattan soyunup, ilahi sıfata bürünmek vardır. Kudsi Hadiste bu hal şöyle belirtilir: “Bir kulu seversem, gözü, kulağı, dili, eli vs. ayağı olurum. Benimle işitir, Benimle görür, Benimle konuşur, Benimle tutar ve yürür”. Bu halde Allah’ın Zatından başka her şeyden arınılır. Bu hal ile “Vav” makamı hasıl olur.

Fa: Fena (yokluk) makamıdır. İlahi sıfatlar arasında eriyip gitmek, emaneti sahibine teslim etmekle hasıl olur. Beşeri sıfatlar gidince Ahadiyet sıfatı yerini alır. Hakk fena bulmadığından, fena haline ulaşan ehlini Kendi bekasıyla baki kılar. Fani nefs, baki sırla varlığa kavuşur. Hakk ile Hakk olur. “O’nun vechinden başka her şey helak olur” (Kasas/88) ayeti bu hali anlatır. Fena hasıl olunca, beka da tamam olur. Bu alemi Cenab-ı Hakk şöyle anlatır: “Doğruluk otağında, güçlü padişahın katında…” (Kamer/55) Orası ahadiyet alemi olup, nebilerin, velilerin makamıdır. Fark hali ortadan kalkınca, Hakk’la ebedi safiyet kalır. Bu hali bulanların sonsuz lezzetini Allah Teala şöyle anlatır:

“Cennete gidenler, orada ebedi kalırlar” (Araf/42) Bunun yolunuda bu yolda sabra bağlar ki şöyle buyurur:

“Allah sabredenlerle beraberdir” (Enfal/66)

Tasavvufta irfan yolu bu mertebe ve makamları içerir. Bu miraç yolu nefsin kendi hakikatine olan yolculuğu ve emaneti sahibine teslim etme halidir. Kişi kendi özü ve hakikati olan “NEFSİ” ile Hakkın “ZATI NEFSİNE” olan irfan yolculuğudur. Allah’ı bilme, bulma; uyup, olma durumunu hal ile yaşamaktır.
Facebook Twitter Google Digg LinkedIn tumblr Getpocket Reddit Email
Cevapla
lemenke 01:26 16.07.18
Allah razı olsun ,
Cevapla
everex 02:15 16.07.18
Allah razı olsun
Cevapla
Minwal3 03:28 16.07.18
Allah razı olsun
Cevapla
İnşirah 16:23 05.10.18
Allah razı olsun..
Cevapla
Meftunbirihvan 03:41 Dün
Selamun aleykm zikir olarak mı cekicez ta sad vav fa yı
Cevapla
Etiketler:sad, vav
Cevapla Up

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139