Zikir

Allah-ın İsminlerini Çok Tekrar Etmek ve Beynimize Etkisi - Sayfa 5 - Havas Okulu
Mobil Görünümdesiniz Klasik Görünüm için TIKLAYINIZ Kayıt ol
Havas Okulu
1 2 3 4 5
Zikir>Allah-ın İsminlerini Çok Tekrar Etmek ve Beynimize Etkisi
Harudha 10:07 04.12.18
Allah razı olsun çok değerli okunası




Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
lalita 17:30 04.12.18
allah razi olsun




Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
Seksekli 23:49 12.12.18
Emek verenden binlerce kez Allah razı olsun öyle güzel anlatılmış manevi temizlik olmadan dualar zikirle hep yarım eksik kalır




Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
memed 17:06 13.12.18
Allah c.c. razı olsun. Çok açıklayıcı ve güzel bir paylaşım




Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
İpek 00:53 14.12.18
thestrainx Nickli Üyeden Alıntı:
Ben gençken çok fazla ya evvel ya ahir ya semiu ya basar ya habir çektim ve olacak şeyleri önceden hissediyordum. Sonra çekmeyi bıraktım ve zamanla kayboldu o hissim.
Bunu bende geç öğrendim. Şimdi başladığımı bırakmıyorum.




Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
El Kindi 01:17 17.12.18
Ozay 12:44 27.12.18
Sakaryalı 12:53 27.12.18
Havasokulu Nickli Üyeden Alıntı:
Edilen duaların yapılan zikirlerin ve çokça tekrar edilen Esmay-ı Hüsna'nın mutlaka sevabı vardır. Ancak bunlardan elde edilecek sonuçları almanın da belli kuralları olmalıdır. Onları yerine gtirmeyen, istediği sonuca ulaşamayacaktır.

Allah’ı zikretmek, Kur’an’ın emridir. Allah’ı zikretmek, herhangi bir isimle olabilir. İnsanların, belli tekamülleri yaşarken, belli isimlerin zikrine ağırlık verdikleri de doğrudur. Mesela, Allah’a karşı muhabbeti esas alan âşıkların zikirleri daha çok Vedud ismiyle olduğu gibi, tefekkürü esas alanların zikri de daha çok Hakîm ismiyledir. Bu da doğrudur.

- Fakat, Allah’ın emir ve yasaklarına riayet etmekten ibaret olan takva vadisinde bir payı olmayan kimsenin sırf “Kuddûs” ismini zikrederek o zaviyede mertebe kat etme ihtimalini düşünmek doğru değildir. Mesele, bu isimlerin lafızlarını tekrar etmek değil, bu isimlerin gösterdiği mananın gereğini yerine getirmektir. Konumuzla ilgili olan Kuddûs isminin bizden istediği şey, Allah’a isyan etmekten meydana gelen kirlerden uzak durmak, maddî çevresini temiz tutmak, temiz bir kişilik kazanmak, başkasına karşı dürüst davranmak gibi tertemiz, güzel bir kişilik sergilemektir.

Fiilî olarak, çevremizi temiz tutmadığımız zaman, -dilimizle günde bin defa Kuddûs ismini çeksek- maddî olarak bu temizliğe bir katkımız olmadığı gibi, manevî çevremizi günahlarla, gafletlerle fiilen kirletip, ondan sonra birkaç defa Kuddûs ismini çekmekle bu kirlerden kurtulacağımızı düşünmek, ne din ne de mantık açısından uygundur.

- Maddî temizlik için, mutlaka elimize bir süpürge alıp yerleri temizlememiz gerektiği gibi, manevî temizlik için de, önce tövbe ve istiğfar süpürgesini dilimize alıp, kalbimizin kirlerini temizlememiz; ardından da kalbin zeminine Kuddûs isminin yansıması olan manevî takva halısını sermemiz ve bu halı üzerinde oturup iman ve amel nakışlarını örmemiz gerekir.

İslamiyet
Hocam, tam da bu konuyla örtüşen bir yazı takıldı zihnime:"Allah'ın zati sıfatları asla zikrolunmaz, celali isimleri cemal isimleriyle terkip olunur, Hatta cemali olan esmalardan 5 taneden fazlası birarada zikredildiğinde celal tezahürü olur" özet olarak anladığım buydu yazıdan. Bunu izale edecek açıklamanız varsa sevinirim




Dünyanın En Büyük Havas ve Gizli ilimler Sitesi
1 2 3 4 5