|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Sayılı duaların sakıncası var mı?
Sayılı duanın bir sakıncası yok
En çok bilinenden başlayacak olursak, namazlardan sonra 33 Sübhanallah, Elhamdülillah ve Allahü Ekber çekmemizin nedeni Efendimiz'in bir hadisi. Allah Resulü buyuruyor ki: "Her namazdan sonra 33 Sübhanallah, 33 Elhamdülillah, 33 Allahü Ekber ve 'La ilâhe illallahü vahdehü lâ şerike leh lehül mülkü ve lehül hamdü ve hüve alâ külli şey'in kadir' diyenin deniz köpüğü kadar günahı olsa da affedilir." Efendimiz'in neden 33 sayısını verdiği konusunda herhangi bir bilgimiz yok fakat Prof. Dr. Reşat Öngören, Resûlullah'ın bu hadisinde sayı vermesinin, tesbihatların sayıyla yapılmasında bir sakınca olmadığını gösterdiğini ifade ediyor. Yani sayıyla yaptığımız ibadetlerin kaynağı hadis-i şerif ya da ayet olmasa bile bid'at sayılmıyor. Nedeniyse bu zikirlerin birçoğunun Allah dostlarının ruhi tecrübelerine ve içtihatlarına dayanması. Doç. Dr. Necdet Tosun bunu şöyle açıklıyor: "Örneğin deniliyor ki: '308 defa Ya Rezzak çekersen rızık kaygısı taşımazsın.' Yani bir âlim bunu deniyor, tesirini görüyor ve talebelerine tavsiye ediyor. Bu da asırdan asra naklediliyor ve yerleşiyor." Aynen bunun gibi 4444 Tefriciye'nin kaynağına baktığımız zaman, İmam-ı Kurtubî Hazretleri'nin rivayetlerine dayandığını görüyoruz. Bu tefsir âlimi, "Bir kimse, çok önemli bir işinin veya önemli bir dileğinin gerçekleşmesi ya da üzerinde devam edip duran büyük bir belanın üzerinden çekilip gitmesi (kalkması) için Salât-ı Tefriciye'yi (4444) defa okuyup, bu mübarek salât ü selâm ile Yüce Peygamberimiz'i vesile edinse, hiç şüphe ve tereddüt yoktur ki, Yüce Allah, o kulunun istek ve muradının olması için hayırlı bir sebep yaratır ve ona muradını verir." diyor. Rastgele sayı belirlemek doğru değil Sırf bu nedenle, Öngören'e göre, "Sayıya ne gerek var!" anlayışı doğru değil. O, "Eğer bir dua ile ilgili Peygamberimiz (sas) bir sayı belirtmemişse, onun ne kadar yapılacağı ümmete bırakılmıştır. Ümmetin bir kısmı bir duayı yüz defa başka bir kısmı 500 ya da bin defa okuyabilir. Bunlar bid'at değil. Bid'at olan şey Efendimiz'in tebliğ ettiği sayılar üzerinde değişiklik yapılmasıdır." diyor. Allah dostlarının rivayet ettiği ve günümüze kadar gelen sayıları değiştirmek de yanlış. Yani "Ben 7 Ayetel Kürsi değil de 21 tane okuduğumda fayda görüyorum." gibi ifadeler dile getirerek usul ihdas edecek durumda değiliz. Öngören bir duayı değişik sayılarda okumanın herhangi bir sakıncası olmadığını söylüyor ancak az önce de belirttiğimiz gibi belli sayıda okumayı âdet haline getirmek uygun değil. |
#2
|
|||
|
|||
Zikirdeki sayı disiplini;beynin sinaptik coşkunluk seviyesi, hücreler arası devre bağlantı gücüdür. Her bir tekrar, beyinde sinaptik seviyede gelişim meydana getirir.
Zikirde sayı değeri, belli bir noktaya ulaştığı anda beyin; kainatla, eşyayla, insanla, atom altı, atom üstü yapıyla irtibat kurabilir. İnsan, donmuş enerji kütlesidir.Kütleyi elektron mikroskobunun altına koyduğunuz anda gözün görebileceği tek şey, titreşen atom altı parçacıklardan ibaret ilmi ilahidir. Atom altı yapının titreşim seviyesi, beynin titreşim seviyesiyle eşitlendiği anda kuvvetler organize olup; arzu edilen dua gerçekleşmiş olur inşaallah. Beyin, hassas bir cihaz... Sayı yüksek olsa algı, düşünce bozulur; düşük olsa arzu edilen fayda gerçekleşmez. Misal; yeni kitap okumaya başlayan birisine 10(on)sayfa oku diyebilirsiniz. Fakat; orta seviyeli bir bilinç, sahibine 10(on)sayfa az kalır; doyum vermez değil mi? Veya hızlı okuna tekniğiyle günlük 500 sayfa kitap okuyup, kitabın işini bitiren bir beyin; sahibine sanırım bir sınırlama getirmek komik olur. Kaç sayfa kitap okunduğu, kişiden kişiye değişir önem kazanırken, zikirde sayı olmaz demenin insafını size bırakıyorum. Beyin, muazzam bir cihaz. Bu cihaz, sürekli sıcak tekrar, tefekkür, ibadet çalışmalarıyla gelişme sağlayabilir. Bu noktada beyni, sayı ile dövmek; kapasitesini arttırmak gerekiyor. Tarikatlarda sayı, belli belli periyotlarla bu sebeple arttırılıp beynin gelişmesi hedeflenir. Tıpkı bunun gibi her beynin ustalığı, zikirdeki sayı tekrarı bir olmaz. Seviye, istidat,kabiliyete göre sayı farklıdır. Beynin işlem hacmine göre sayı değişir. Zikirde ustalaşmış bir kişi, günlük 120(Yüzyirmi)bin "Allah" zikri çekerken, zikre yeni başlayan bir kişi 5 bin "Allah" zikrini bir saate ancak bitirebilir. Sayıya takılmayalım diyemeyiz. Sayı demek belli bir enerji seviyesi demektir. Manyetik kuvvet arttığında bir genlik meydana gelir ve neticede arzu edilen cazibe ve çekilim sağlanmış olur. Sayıyı boş vermek, beyni ve beynin işletim sistemini hafife almak olur. |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Amenerrasulü ile Duaların Kabulü | OMER1980 | Hacet & Dilek Uygulamaları | 34 | 27.09.24 03:09 |
Güzel Rüyaları anlatmanın sakıncası var mıdır? | Havasokulu | Rüya ve Rüya Tabirleri | 26 | 26.07.24 21:36 |
Yakın akraba evliliğinin dinen sakıncası var mıdır? | Och | islam & islami Konular | 1 | 04.02.24 18:47 |
Duaların en faziletlisi | Poyraz | Hadisler | 4 | 10.04.21 16:14 |
Duaların frekansları | Nami | Sorularınız | 8 | 24.12.19 00:44 |