içinde köpek ve suretlerin bulunduğu eve meleklerin girmemesi - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > islam & Tasavvuf > islam & islami Konular > Fıkıh Soru ve Cevaplar

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 28.03.22, 08:41
Skoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 27.01.20
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1,135
Etiketlendiği Mesaj: 15 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart içinde köpek ve suretlerin bulunduğu eve meleklerin girmemesi

Aişe (R.Anhá) anlatır: Cebrail (a.s.), geleceği bir saat hususunda Rasûlullah (S.A.) ile sözleşmişti. O saat gelmiş, fakat Cebrail (a.s.) gelmemişti. Hazret-i Peygamberin elinde bir sopa vardı; onu elinden attı ve: «Allah vadinden dönmez elçileride..» dedi. Sonra bakındıki; birde ne gördü ki, sedirinin altında bir köpek eniği! Hazret-i Peygamber:s.a.v«Ya Âişe! Bu köpek buraya ne zaman girdi? diye seslendi. Âişe: Vallahi bilmiyorum! dedi. Hazret-i Peygamberin emri üzerine köpek hemen çıkarıldı. Biraz sonra da Cebrail (a.s.) geldi. Rasûlullah (S.A.): «Benimle sözleştin; seni beklemek için ben de oturdum; fakat gelmedin»> dedi. Bunun üzerine Cebrail (a.s.) şu cevabı verdi. «Bana, senin evinde bulunan köpek engel oldu. Biz, içinde köpek ve sûret bulunan eve girmeyiz» (Müslim, Kitabu'l-libás, III, s. 1664).

Açıklama

Hadis-i şerif, Buhâri tarafından Kitâbu'l-libâs'ta Abdullah b. Ömer'den; Ebu Davud tarafından yine Kitabu'l-libas'ta, Hazret-i Peygamberin zevcesi Ummu'l-mu'minin Meymûne'den ve aynca Hureyre'den; Nesei tafından Kitâbu's-sayd'ta Ummul mu'mi nin Meymûne'den ve Kitâbu'z-ziyne'de Ebû Hureyre'den; İbn Mâce' tarafından da Kitabu'l-libas'ta Ummul mu'minîn Âişe'den, biribirinden farklı ibarelerle ve hadisin sıhhatini teyid eden bir üslüb ile nakledilmiştir.

Içinde resim ve köpek bulunan eve meleklerin girmediklerini bildiren pek çok sahih hadis vardır ve bu hadislerin çokluğuyla konu mütevâtir derecesine ulaşmıştır. Bu hadislerden birisi Hazret-i Aişe'den rivayet edilmiştir ve şöyledir: «Âişe (R.Anhá) üzerinde resim bulunan bir şilte satın alır. Rasûlullah (S.A.) bunu görünce kapının önünde durur ve içeri girmez. Aişe (R.Anhã) şöyle der: Rasûlullah (S.A.)'ın yüzünde hoşnutsuzluk alâmeti gördüm ve: Ya Rasülallah (S.A.): Allah'a ve Rasûlüne tevbe ederim. Acaba ne günah işledim? dedim. Rasûlullah Şu yastığın burada işi ne?- buyurdu. Ben: Üzerinde oturasın ve ona dayanasın diye senin için satın aldım, dedim. Bunun üzerine Rasülullah (S.A.): -Bu resimlerin sahipleri kıyamet günü azab olunacaklar ve onlara denilecek ki: Haydi bu yaptıklarınızı canlandirin- dedi ve sonra da şunlan ilâve etti: -İçinde resim bulunan eve melekler girmez».

Bu hadis-i şerif, Buhâri tarafından Kitäbu bed'il-halk'ta müteaddid defalar nakledildiği gibi, Müslim tarafından da Kitâbu'l-libas'ta zikredilmiştir.

Bir başka hadis-i şerifde İbn Abbás tarafından Ebu Talha'dan rivayet edilmiş, Eb Talha da Hazret-i Peygamberden işiterek nakletmiştir. Hazret-i Peygamber bu hadisinde şöyle buyurmuştur: «İçinde köpek ve sûret bulunan eve melekler girmez.- Bu hadis, Buhâri tarafından Kitâbu bed'il-halk'ta, Kitabu'l-magazi'de ve Kitabu'l-libas'ta; Müslim tarafından keza Kitabu'l-libas'ta; Tirmizi tarafından Kitabu'l-edeb'te. Nese'i tarafından Kitabu'l-libas'ta nakledilmiştir. Aynı hadisi, İbn Abbás'tan başka Ebû Talha'dan rivayet edenlerin bulunduğuna da burada işaret etmek gerekir.

Içinde resim bulunan eve meleklerin girmeyeceğini açık ve kesin ifadelerle beyan eden bu hadisler yanında, resim yapanların kıyamette uğrayacaklan şiddetli azába işaret eden hadisler de vardır. Buhari'nin Kitâbu'l-libâs'ta naklettiği bir hadis, Müslim (b. 159

beyh) tarafından şöyle rivayet edilmiştir: -Mesrük'la birlikte Yesår b. Numeyr'in evindeydik. Sofrasında bir takım resimler gördü ve şöyle dedi: Ben Abdullah (b. Mes'ûd)'tan işittim. O da Hazret-i Peygamberden şöyle buyurduğunu işitmiş: «Kıyamet günü Allah katında, insanların en şiddetli azåb görecek olanları musavvirler (resim yapanlar)'dir». Aynı hadis, biraz daha değişik ibarelerie Müslim tarafından da Kitabu'l-libas'ta nakledilmiştir. Yine Buhâri ve Müslim'in Kitâbu'l-libas'ta naklettikleri bir hadis-i şerif, Abdullah b. Omer (R.Anhuma) tarafından rivayet edilmiştir. Bu hadisinde Rasûlullah (S.A.) şöyle buyurmuştur: -Bu süretleri yapanlar kiyamet günü muhakkak azab göreceklerdir: Onlara, bu yarattıklarınıza can verin, denilecektir.

Buhari'nin Kitabu'l-libâs'ta Hazret-i Aişe'den naklen rivayet ettiği bir hadis de şöyledir: Odama, üzerinde resimler bulunan bir perde asmıştim. O sırada Rasûlullah (R.A.) da bir seferden dönmüştü. Onu görünce çekip aldı ve -kiyamet günü insanların en şiddetli azab görecek olanları, yaratmada Allah'a benzemek isteyenlerdir», buyurdu. Bu hadisi nakleden Hazret-i Aişe, Buhâri rivayetine göre şu sözleri de eklemiştir: -Bu perdeyi (sonradan) bir yahut iki minder yaptık». Ancak, aynı hadisi Kitābu'z-ziyne'de nakleden Nese'irivayetinde, Hazret-i Âişe'nin bu sözü yer almamıştır.

Buhari'nin yine Kitabu'l-libâs'ta İbn Abbas'tan naklettiği bir hadis-i şerifinde Hazret-i Peygamber şöyle buyurmuştur: Dünyada iken resim yapanlara, kiyamet günü ruh üfleyecek güçleri olmadığı halde, yaptıklarınıza ruh üfleyin, denilecektir.

İçinde resim ve köpek bulunan eve meleklerin girmeyecekleri hususunda Hazret-i Peygamberden rivayet edilen hadisler münasebetiyle, resmi ve resim yapmayı hedef alan ve Hazret-i Peygamberden rivayetlerinde şüphe edilmesi mümkün olmayan hadislere bilhassa yer vermiş bulunuyoruz. Bu hadislerin sayısını daha da artırmak mümkündür. Fakat ne kadar artirilirsa artırılsın , gerçek olan şudur ki, Hazret-i Peygamber resim yapmayı ve ev içerisinde üzerinde resim bulunan eşya kullanılmasını şiddetle menetmiş, resim yapanlarıda, kıyamet günü, en şiddetli azaba uğrayacaklarını haber vererek bu işten sakındırmaya çalışmıştır. Şu var ki bazı hadisler, içinde insan ve hayvan süreti bulunmayan, fakat bir dağ, bir ırmak veya ağaçlardan oluşan bir manzara resmine musamaha gösterildiğine delalet eden ibareler taşırlar. Buna göre yasaklanan ve yapanları ahirette şiddetli azâb ile tehdit olunan resimlerin, canli hayvan ve insan resimleri olduğu anlaşılmaktadır. Resim yanında, ister çocuklar için oyuncak maksadiyle yapılmış olsun, ister başka maksatlarla yapılmış olsun, taştan, çamurdan yahut tahta veya her hangi bir madenden yapılan heykelleri de bu yasağın şümülü içerisinde mütalaa etmek gerekir.

Hazret-i Peygamberin hayatı boyunca, ne herhangi bir hadisle ve nede Kur'an Kerim'den nazil olan bir âyetle resim ve heykel yasağı kaldırılmış değildir. Bu sebeple Hazret-i Peygamberden sonraki devirlerde ortaya çıkan mezheblerin resim ve heykel hakkındaki kanaatları, umumiyetle hadislerle getirilen yasak hükmüne uygun olarak belirmiş, ancak yukarıda da işaret ettiğimiz gibi, cansız olan eşyanın resimleri müsamaha ile karşılanmıştır.

Bütün bunlara rağmen canlılara àit resimlerin yapılıp yapılmayacağı hususunda, zaman zaman münakaşalar da çıkmamış değildir. Bazıları üzerinde resim bulunan bir perdenin Hazret-i Peygamber tarafından kaldırılmasından sonra, yastik ve minder yapılmasını delil olarak kullanmışlar ve bunu yasağın şiddetinde bir hafiflemeyle izah etmeye çalışmışlardır. Yine bunlara göre perde üzerindeki bir resim, yukarı asıldığı zaman o resme lazim edilmiş olur da, bir minder veya yer örtüsü üzerinde bulunduğu zaman daima ayak altında kalıp çiğnendiği için tahkir ifade eder. Bu açıklamadan da anlaşılmaktadır ki, İslâmda resim ve heykel yasağı, putlara ibadet edilen bir şirk döneminden sonra, İslâmın tevhid inancını korumak ve bir hadis-i şerîfte de ifade edildiği gibi, resim ve heykel gibi şeyler yaparak, yaratmada Allah'a benzemek ihtimalinden uzak kalmak gayesine matuf olarak ortaya çıkmıştır.
__________________
Ne senle yaşanıyor
Ne de sensiz oluyor
Şu garip bomboş dünyada..
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 28.03.22, 16:15
Acemi
 
Üyelik tarihi: 20.11.20
Bulunduğu yer: Antalya
Mesajlar: 1
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Yanlis anlasilmasin bisey diycem madem bu seylerin bulundugu eve melekler girmiyormus koskocapeygamber efendimiz e soz verdigi halde cebrail a.s kainatin yaratilis sebebi olan habibullaha gitmediyse bukadar onemliyse bu konu azrail a.s neden giriyor evinde resin olan heykel olan kopek olan insanlarda öluyor mesela
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 28.03.22, 16:16
Acemi
 
Üyelik tarihi: 07.03.19
Bulunduğu yer: denizli
Mesajlar: 7
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Azrail As’ın girmeyeceği yer yoktur. Meyhanede de can alır; kerhanede de
Öyle olmasa herkes resimli giyisi giyer Azrail canını alamaz.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
köpek olan eve melek girmez, suret olan eve melek girmez


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Cinin bulunduğunuz beldeye veya eve girmemesi için Sin Korunma Uygulamaları 11 06.04.22 23:44
eve hırsız girmemesi için güçlü bir işlem lazım aysehavss Sorularınız 4 21.06.21 03:02
Eve Haşere Girmemesi İçin Dua Rayiha Sorularınız 3 04.01.21 00:52
Büyü yapan birinin eve girmemesi için Heartway Sorularınız 5 05.04.19 11:48
Şeytanların Eve Girmemesi İçin SiLence Cin & Şeytan & Melek & Ruh 6 11.01.18 02:45


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147