Kalbin 60 hastalığı ve onlardan birincisi küfür9 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > islam & Tasavvuf > islam & islami Konular > Fıkıh Soru ve Cevaplar

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 24.05.21, 23:17
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 14,684
Etiketlendiği Mesaj: 3005 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Kalbin 60 hastalığı ve onlardan birincisi küfür9

KALBİN 60 HASTALIĞI VE ONLARDAN BİRİNCİSİ OLAN KÜFÜR

Allâh’ü Teâlâ buyuruyor ki O gün ki, ne mal fayda verir, ne de oğullar. Ancak Allah’a (nifak ve kötü ahlaktan) hâlis ve pak bir kalb ile varan müstesna.
MÜMİNİN KALBİ YEDİ DALI OLAN BİR AĞAÇ GİBİDİR
Evvela şunu bil ki, müminin kalbi, yedi dalı olan bir ağaç gibidir.
1. Birinci dal kalbe ulaşır. Meyvesi, sağlam irade ve ihlastır.
2. Dile ulaşır. Meyvesi, doğru sözdür.
3.Göze ulaşır. Meyvesi, sani ve yaratıcı (olan Allah)ın vahdaniyetine delalet eden âfâki ve enfüsi delillere ibretle bakmaktır.
4. Ellere ulaşır. Meyvesi, haramdan kaçmak, fakirlere ve yetimlere sadaka vermektir.
5. Ayaklara ulaşır. Meyvesi, cemaatlere gitmek, haramlardan ve kötülüklerden kaçınmaktır.
6. Boğaza ulaşır. Meyvesi, helal yemektir.
7.Kulaklara ulaşır. Meyvesi, yalan, gıybet ve mâ lâ ya’ni (manasız, faydasız, boş şey) dinlememektir.

DÖRT ÇEŞİT KALB VARDIR
Bazılarına göre dört çeşit kalb vardır
1. Dünyası ile meşgul olan kalb.
2. Ahireti ile meşgul olan kalb.
3. Belası ile meşgul olan kalb.
4. Mevlası ile meşgul olan kalb.
Bunlardan birincisi dünya hayatına rağbet eder. İkincisi ibadet eder. Üçüncüsü sabreder. Dördüncüsü ariftir. Bu dördüncü derece insan için ancak, hayvani sıfatlardan çıkmak, nefsi bu sıfatlardan, kötü ahlaktan ve bâtıni (manevi) hastalıklardan temizlemekle hasıl olur.
İsa Aleyhisselâm’ın şu sözünde bu hususa işaret vardır: İki kere doğmayan kişi, semâvâtın
melekûtuna giremez.

MÜNKERATIN ÇEŞİTLERİ
Bundan sonra sen bil ki. Münkerat ya el ve ayak gibi muayyen bir uzva mahsustur, ya da değildir.
Birinci kısım sekizdir
1. Kalb.
2. Kulak
3. Göz
4. Dil
5. El
6. Karın (Mide)
7. Avret Mahalli
8. Ayak.
Bu fani (dünyadan) bâki eve (ahirete) giden kişiye, her uzvunu her türlü günahtan muhafaza etmesi lazımdır ki, ona sahip olsun, müttekılerin yolunda sıraya girsin ve şu Ayeti Celile ile kendilerine işaret olunan salih kişilerin derecesine yükselebilsin.
Ayet Meali. Allah’a ve Peygambere itaat edenler, işte bunlar, Allah’ın kendilerine nimet verdiği peygamberlerle, sıddıklarla, şehidlerle ve iyi kimselerle beraberdirler. Bunlarsa ne güzel birer arkadaştır. Nisa-69

KALBİN ÇİRKİN YÖNLERİ, AFETLERİ VE BUNLARIN İLACI
Tarikat-ı Muhammediyye’de bunları araştırdım ve altmış tane olarak buldum (tesbit ettim). Bunlardan birincisi Allah’a küfürdür. Bundan Allah’a sığınırız. Küfür, dünya ve ahirette insanı helak eden şeylerin en büyüğüdür. Küfrün ne olduğunu mutlaka bilmemiz lazımdır. İman da böyle, ne ile hasıl olur, şartı nedir, kemâli ve bekâsı nasıldır. (Bütün bunları bilmemiz lazımdır.) Çünkü eşya (varlıklar) zıtları (nı bilmek) ile açığa çıkar, anlaşılır. Küfrü ve insanı küfre götüren şeyleri bilmekle küfürden ve küfre götüren şeylerden kaçınmak hâsıl olur.
Denildi ki. Şerri bildim (öğrendim), işlemek için değil, lakin ondan kaçıp korunmak için.

KÜFÜR. Lügat itibarı ile bir şeyi örtmek, gizlemek demektir. Zira kafirler (iman etmemek suretiyle) Allâh’ü Teâlâ’nın nimetlerini gizlerler. Gece de, karanlığı ile varlıkları örtüp gizlediği için gizleyici manasına gelen Kâfir diye isimlendirilmiştir. Istılahta (şeriatta) küfür. İnanılması gereken şeylere inanmamaktır.

KÜFRÜN ÇEŞİTLERİ
Küfür dört çeşittir
1. Küfrü Cehli
2. Küfrü İnâdi
3. Küfrü Nifâki
4. Küfrü Hükmi.
1. Küfrü Cehli. Sebebi cehalettir. Bu da, Semâvât, Arz, Güneş, Ay ve diğer varlıklar gibi Allâh’ü Teâlâ’nın kudretine delalet eden akli deliller hususunda düşünmemek, iltifat etmemek, kulak vermemektir.
Her varlıkta Ona bir delil vardır, Ki Onun bir olduğuna delalet eder.
Avam insanların küfrü böyle (cehli) dir.
2. Küfrü İnâdi. İnkar yolu ile küfürdür. Musa Aleyhisselâm’ın bir çok mucizelerini ve bir önceki mevzuda zikredilen dokuz delili (mucizeyi) görmelerine rağmen Firavn’ın küfrü gibi.
Küfrü İnadinin sebebi. Kibirlenmek, riyaset sevgisi ve insanların kötülemesinden korkmaktır.

RUM KRALI HERAKL’İN KÜFRÜ .
Rum Kralı Herakl’in küfrünün sebebi, dünya reisliği (idareciliği) nin elinden gitmesi korkusu idi.
Şöyle ki. Dihyet-ül Kelbi Radıyallâhü Anh, İslam’a davet mektubu ile beraber Peygamberimiz tarafından Herakl’e gönderildi. Dihye Herakl’in yanına ulaşmadan önce, geceleyin Herakl’e birtakım şeyler zâhir oldu, Herakl, geceleyin yıldızlara bakmıştı. Peygamberimizin yücelik alametlerini, dininin zuhurunu, etrafa yayıldığını, diğer dinlerin hükmünün kaldırdığını gördü. Bu halin tesiri ile muzdarip bir şekilde sabahladı. Bu durumu devletin ileri gelenlerine haber verdi. Ona Şam’daki Kureyş tüccarlarından bir kafilede bulunan Ebu Süfyan’ı buldular ve yanına getirdiler. Herakl, Ebu Süfyan’a Peygamberimizin halinden sordu. O sizin eşrafınızdan mı yoksa fakirlerinizden mi. Ondan evvel, sizden birisi nübüvvet davası iddia etti mi. Onun ecdadından melik ve emirlik yapan var mıydı. Ona tabi olanların içinde zenginler mi, yoksa fakir ve zayıflar mı var. Onun emri (davası) artıyor mu, yoksa azalıyor mu. Onun dininden dönenler oluyor mu. Onda, ahdini bozma, sözünde durmama hali vaki oluyor mu. Yalan bilir mi. Harplerde galip gelir mi. Gelirse, ekseriya O mu, yoksa muhalifleri mi galip gelir. Ebu Süfyan bütün bu suallere doğru cevaplar verdi. Bunun üzerine Herakl Bunların hepsi peygamberlik alametlerindendir, dedi. Bu hadiseden sonra Dihyet-ül Kelbi, Peygamberimizin mektubu ile beraber Herakl’e ulaştı. Dihye mektubu okuduktan sonra Herakl içinde (kalbinde) gizlemiş olduğu imanı açıkladı ve dedi ki. Eğer içinde bulunduğum halkıma iman ettiğimi açıklarsam, beni öldürmelerinden korkarım. Yalnız sen şu mektubum ile filan manastırdaki filan rahibe git. O kişi herkes tarafından itimat edilen biridir. Ona Dağâtır denilir. Semâvi kitapları bilmektedir. Umulur ki O iman eder ve diğer insanlar da Ona inanırlar. Dihye gitti. Rahip Peygamberimizin mektubunu gördüğünde Onun hak peygamber olduğunu anladı ve hemen iman etti. Kavmini de Peygamberimizin dinine davet etti. Bunun üzerine kavmi Rahibi öldürdüler. Dihye Herakl’in yanına döndü ve hadiseyi haber verdi. Herakl dedi ki İşte bu mana (öldürülme) korkusu olmasa idi iman ettiğimi açıklardım. Böylece dünya reisliği idareciliğinin elinden gitmesi korkusundan dolayı küfrü imana tercih etti.
3. Küfrü Hükmi. Şeriat hükmünce küfür sayılan her şeydir. Yani kalben tasdik bulunmasına rağmen , Şâri’ hazretlerinin (Allâh’ü Teâlâ’nın) yalanlama emaresi saydığı söz ve işleri işlemektir. Şer’an tazim edilmesi gereken hususları (mukaddesatı) hafife almak gibi.
a. Allah’ü Teala Hakkında. Allâh’ü Teâlâ’yı layık olmayan sıfatlarla vasıflamak gibi. Mesela, Allah, semadan bize bakıyor demek, Hasta olmayan biri için Allah onu unuttu demek, Ben Allah’tan ve peygamberden uzağım demek, Yine, Allâh’ü Teâlâ’ya bir uzuv isnat etmek, Sıfatlarından birisini nefyetmek, Allâh’ü Teâlâ’ya zaman veya mekan tavsif (isnat) etmek, Allâh’ü Teâlâ’ya sövmek, İbadetinde bir şeyi Allah’a ortak kılmak, Bir mahluk hakkında Bunun yaratılması abestir boşuna yaratılmıştır demek ile insan hükmen kafir olur.
b. Melekler Hakkında. Senin bana bakışın Azrail’in bakışı gibidir bana Azrail gibi bakıyorsun dese ve bu sözü meleğe olan düşmanlığından dolayı veya alay mahiyetinde söylese kafir olur. Filan kişi Cebrail veya Mikail de olsa onun şahitliğini kabul etmem dese, Cebrail de şahitlik etse kabul etmem dese kafir olur. Bana bin dirhem (para) ver de, filan kişinin ruhunu alması için ölüm meleğine Azrail’e vereyim dese ve bunlara benzer sözler söylese kafir olur.
c. Kitaplar hakkında Kuran’ı veya ondan bir harfi hafife alsa, Mushaf’ı pisliğe atsa, Kuran’dan bir harfi inkar etse, Kuran’ı yalanlasa, Bir harfini değiştirse veya bir harf eklese, Kuran’ı def ve benzeri aletler ile alay ederek okusa, Kur’an okumaktan bıktım dese, Bayağı sözleri arasında onu kullansa, mesela kadeh dolduranın Ve Ke’sen Dihekâ, Hem dolgun kadehler var, Nebe’ 31 demesi, içki içerken Ve Kânet Şerâben Tahurâ tertemiz bir şarap oldu, demesi gibi, Kuran’ın mahluk olduğunu söylese, Tevrat ve İncil’i inkar edip onlara sövse kafir olur.
d. Peygamberlere iman hakkında. Efendimizin sünnetlerinden bir sünnete razı olmamak, Filan kişi peygamber olsaydı inanmazdım demek, Veli peygamberden hayırlıdır demek, Peygamberimizin sakalı şerifine ihanet yoluyla “sakalcık” demek, Aleyhisselam Efendimize sövmek, Onu koyun çobanı demek gibi yüce makamına layık olmayan bir şey nispet ederek ayıplamak, O (peygamber) Arap’tan değildir demek v.b. şeyler söylemek küfre götürür.
e. Ahiret günü hakkında. Ahiret günü ve o gün ile alakalı olan hesap, azap, sevap, Havz-ı Kevser, Mizan, Sırat ve Cennet gibi kitap (Kur’an-ı Kerim) ve sünnet (Hadis-i Şerif) ile bize haber verilen hususları inkar etse, Öldükten sonra dirilmeyi inkar etse kafir olur. Allah bana filan kişi ile cennete girmemi emretse, girmem dese, veya düşmanına Hakkımı senden mahşerde alırım dese, o da Mahşerde benim ne işim var veya Mahşerde beni nerede bulacaksın dese kafir olur. Kendisine Dünyayı bırak ki ahiret (nimetlerine) kavuşasın denilse, o da, Peşin olan şeyi vadeli ile değişmem dese kafir olur.
f. Şeriat Hakkında. Kim, başka din ve kanunlardan biri için Muhammed Aleyhisselâm’ın şeriatından daha hayırlıdır, iyidir derse, Başka ilim dallarından biri için Şeriat ilminden daha iyidir derse, Bir kimseye Namaz kıl denildiğinde bunu tam olarak kim yapıyor, Namazdan elimi yıkadım, Onu (tarlaya) ekmesi için çiftçiye vereceğim. Ramazan ayı gelinceye kadar sabret, hepsini bir araya toplayacağım, Namaz kılmakla sen ne kazandın dese kafir olur. Bir adama Namaz kıl, (namazın) tadını alırsın denilse, o da Sen kılma, (namazsızlığın) tadını alırsın dese kafir olur.
Kendi küfrüne razı olmak mutlak küfürdür. Başkasının küfrüne, onun için iyi olacağı düşüncesi ile razı olmak ittifakla küfürdür. Küfür olduğunu bildiğini dili ile söylemeden, itaat ederek küfrü icabeden sözleri konuşmak küfürdür.
Küfür lafızlarını söylemek hususunda ihtilaf vardır. Alimlerin çoğuna göre bu da küfürdür. Bazı alimler tarafından da, Hayır, kâfir olmaz, belki cahillik sebebi ile mazur sayılır denildi. Yine, küfür olduğunu bildiği halde küfrü icabeden şeyleri işlemek küfürdür. Eğer küfür olduğunu bilmeden yaparsa ekseri alimlere göre küfür, bazılarına göre ise küfür değildir. Bu da, mesela
zünnar bağlamak ve Mecusilerin takkesini başına giymek gibi.
Denildi ki. Eğer bu gibi şeyleri giymek soğuktan korunmak veya esiri kurtarmak gibi bir zaruret için olursa kafir olmaz. Yine, onu harp hilesi için veya dâr-ı harbde ticaret için giyerse kâfir olmaz, denildi.
Bilmelisin ki. Küfrü gerektiren şeyleri söylemek veya yapmak küfürdür. Velev ki o sözün veya işin delalet ettiği şeye inanmaksızın şaka yolu ile söylemiş ve yapmış olsun.
Hasılı Kelam. Şeran tazim edilmesi icabeden şeyleri tahkir etmek veya şeran tahkir edilmesi icabeden şeyleri tazim etmek gibi küfrü gerektiren şeyler, yukarıda açıklandığı üzere böyle (küfür)dür.

HÜKMİ KÜFRÜN SEBEBİ
Konuşmada zerâfet ve belâğât izhar etmeyi kastetmek veya meclisi neşelendirmek, ferahlatmak, dünya perest insanların kendisini sevmeleri için maskaralık yolu ile mecliste bulunanları güldürmeyi kastetmek. Şahsi menfaatleri ve hissesinin elden gitmesi üzerine şiddetli sıkıntı ve öfke. Akılda hafiflik (göstermek). Çok konuşma arzusu. Kalbine, hatırına gelen şeyleri konuşmaktan dilini muhafaza edememek. Dini (hususlara) ehemmiyet vermemek.

KAVLEN VE Fİ’LEN OLAN HÜKMİ KÜFRÜN İLACI
1 İman ettikten sonra evvela küfrün, bütün itaat (amel) leri boşa gideren afetlerini ve zararlarını bilmektir.
Zararları.
a Hükmi Küfür ile kafir olan kimse sevabı olmamakta yeni müslüman olmuş kimse gibidir. Eğer zengin ise tekrar hacca gitmesi icabeder. Fakat meşakkat olduğundan zekatı, orucu ve namazlarını kaza etmesi icabetmez.
b. Nikahın gitmesi. Nikahını tazelemeden önce doğan çocuğu veledi zina olur.
c. Kanının helal olması. Hakim emretmeden önce onu bir kişi hata ile veya kasten öldürse veya bir uzvunu telef etse o kişi üzerine bir şey (ceza) gerekmez.
d. Kestiği hayvanın haramlığı (etinin yenmemesi). Bu durumda olan kişi tevbe etmeye ve söylediği sözün aynısından geri dönmeye icbar edilir, yoksa kelime-i şahadet getirmesi ( o sözünden dönmedikçe) kendisine bir fayda vermez.
2. Tarikat isimli eserde zikredilen ( Dilin altmış afetini ) bilmektir ki Allah’ ü Teâlâ ’ya küfür o afetlerden biridir.
3 Susmak ve sükut etmeye, azalarını (vücut organlarını) şeriat hudutları dışında kalan hareketlerden muhafaza etmeye devam etmek lazımdır.
4 Makul olmayan konuşmaları ve maskaralığı terk etmek
5. Bundan sonra da küfrün bütün çeşitlerinden koruması için Allahü Teâlâ’ya yalvarmak, bu hususta çabalamak, gayret sarf etmek. Zira cennete girmekten mahrum olmak ve cehennemde ebedi olarak azab görmek küfrün felaketlerindendir.
Öyle ise, Ey Kardeşler, Her gün sabah akşam hulus-ı kalb ile şu duayı okuyun.
Allah’ım, sana herhangi bir şeyi ortak koşmaktan yine sana sığınırım. Ben bazı şeyleri bilebilirim, bilmediklerimden de sana istiğfar ederim. Muhakkak sen gaip olan şeyleri ziyadesiyle bilirsin. Şeytanın şerrinden ve imanımızın soyulmasından, gitmesinden Allah’a sığınırız.

Ey kerem sahibi, af edici olan Allah’ım. Kusur ve kötülük ile senin kapına geldik, bizi kabrin azabından ve mahşerin dehşetinden kurtar. Ey Şekûr olan az amele karşılık çok mükafat veren Sen'sin Allah’ım, umumi ve geniş olan faziletin ile bizi sevinç ve karar dinlenme evi olan cennetine koy.
Amin ecmain bi hürmeti taha ve yasin.
__________________
SÜBHANALLAH, ENELLAH, EMANÜL HAFİYİ, YA KÂFİ YA SEMİ, YA ALLAHU RUHİ Lİ RUHİKE, MÜNTESİBETÜN
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Onlardan her biri için işlediği kadar günah vardır. Skoda Derin Konular & Beyin Fırtınası 0 19.03.22 23:57
Cinler, Şeytanlar Ve Onlardan Korunma Yolları (Ayrıntılı-1-) madlen Gizemli Olaylar ve Mekanlar 8 20.02.22 19:42
Cinler, Şeytanlar Ve Onlardan Korunma Yolları (Ayrıntılı-2-) DiLara Gizemli Olaylar ve Mekanlar 5 20.04.21 23:27
onlardan güç alarak mezardan çıktım Mustafa Rüya ve Rüya Tabirleri 1 19.06.17 10:58


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147