![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Hz. Ebu Hureyre (Radıyallahu Anh) anlatıyor:
1-) Resûlullah (Aleyhissalâtu Vesselâm) buyurdular ki: “Mirac gecesi, bir kavme uğradım ki, karınları evler gibi iri idi. Bu karınların içi yılanlarla dolu idi ve yılanlar dışarıdan gözüküyorlardı. Ben: “Ey Cibril bunlar kimlerdir?” diye sordum. “Bunlar faiz yiyenler!” dedi.¹ 2-) İbni Mes’ûd (Radıyallahu Anh) şöyle dedi: Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), faiz alana da verene de lânet etti.² Hz. Ebu Hureyre (Radıyallahu Anh) anlatıyor: 3-)“Resulullah (Aleyhissalâtu Vesselâm) buyurdular ki: “Faiz yetmiş çeşit günaha sebeptir. En hafifi kişinin anasıyla zina yapması gibidir.”⁵ Peygamber Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Vedâ Hutbesi’ni îrâd ederken şöyle buyurmuştur: “Ashâbım! Kimin yanında bir emânet varsa, onu sâhibine versin! Fâizin her çeşidi kaldırılmıştır; ayağımın altındadır. Lâkin borcunuzun aslını vermek gerektir. Ne zulmediniz ne de zulme uğrayınız! Allâh’ın emriyle fâizcilik artık yasaktır. Câhiliyeden kalma bu çirkin âdetin her türlüsü ayağımın altındadır. İlk kaldırdığım fâiz de Abdulmuttalib’in oğlu (amcam) Abbâs’ın fâizidir.”⁶ Rasûlullah Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ümmetine şöyle îkaz buyurmuşlardır: “Kim malını fâiz yoluyla artırırsa, onun âkıbeti mutlakâ malının azalarak iflâsa (fakirliğe) sürüklenmesidir.”⁷ “Kim bir kardeşinin işini yapmak için aracı olur, o da buna karşılık bir hediye verirse, hediyeyi kabul ettiği takdirde, fâiz kapılarından büyük bir kapıya girmiş olur.”⁸ “Biriniz, kardeşine ödünç para verir de ödünç alan kimse, ona bir şey hediye ederse, kabûl etmesin. Veya bineğine bindirmek isterse ona binmesin. Ancak daha evvel aralarında hediyeleşme ve yardımlaşma cârî ise bu müstesnâ.”⁹ Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) diğer bir hadîs-i şerîflerinde: “Muhakkak ki ribânın (fâizin) en şiddetlisi, haksız yere bir Müslümanın şerefine dil uzatmaktır.” buyurmuşlardır.¹⁰ 4-)Ebû Hüreyre (Radıyallahu Anh) anlatıyor: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmuştur: “İnsanlar üzerine öyle bir zaman gelecek ki faiz yemeyen hiç kimse kalmayacak! Kişi doğrudan yemese bile ona tozundan bulaşacak.”¹¹ Rasûlullah Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e faiz yiyenlerin azabının bir kısmı rüyâsında gösterilmiştir. Allah’ın Rasûlü (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bunu şöyle nakleder: “…Yürüdük. Nihayet kandan bir nehire vardık. Nehrin içinde yüzen bir adam, kıyısında da yanına birçok taş yığmış bir başka adam vardı. Nehirdeki adam çıkmak isteyince, kıyıdaki onun ağzına bir taş atıyor ve onu yerine geri çeviriyordu. Çıkmak için kenara her gelişinde aynı şeyi yapıyor ağzına bir taş atıyor, o da geri dönüyordu.” Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu adamın neden böyle azap gördüğünü sorduğunda melekler onun faiz yiyen kimse olduğunu söylemişlerdir.¹² 5-)İbn Mes’ud’dan nakledildiğine göre, Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: “Faiz yoluyla mal çoğaltan hiç kimse yoktur ki, sonunda durumu (malında) azalmaya dönüşmesin.”¹³ 6-)Hz. Cabir demiştir ki; “Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) faizi yiyene, yedirene, yazana ve buna şahitlik eden iki kimseye lanet etti ve ‘Hepsi (günahta) eşittir.” buyurdu.¹⁴ 7-)Hz. Ömer (Radıyallahu Anh) şöyle buyurur: “Kur’an’dan en son nâzil olan, ribâ (fâiz) hakkındaki âyettir. Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), bu âyeti tefsir etmeden irtihal etti. Binaenaleyh siz, ribâyı da (faizi de) rîbeyi de (fâiz şüphesi olanı da) terk ediniz.”¹⁵ 8-)Ahmed b. Hanbel Abdullah b. Hanzale’den rivayet edilen hadiste ise faizin şiddetine vurgu yapılmaktadır: “Kişinin bilerek yediği bir dirhem riba, otuz altı zinadan eşeddir / daha şiddetlidir.”¹7 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Buraya faiz ile ilgili bir kıssa yazmıştım ve bunu okumadan silmişler. Bu kabul edilebilir bir şey değil. Tekrar yazıyorum, silinmemesi ümidiyle!!!
Hz. Muhammed döneminde 2 tüccar takas yapmak üzere bir araya gelirler. Birinin elinde 1 küfe kaliteli hurma, diğerinin elinde 2 küfe kalitesiz hurma vardır. Bunları kafa kafaya takas yapmak isterlerken, Hz. Muhammed duruma müdahale edip “sen 2 küfe hurmanı sat, sattığın parayla al bu hurmaları” demiştir. Temel prensipte ticaret helal, faiz haramdır. Helal olmayı alışverişe indirgemek sakıncalıdır. Ticaret olmalıdır. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Alıntı:
Bu zamanda faize bulaşmamak çok mümkün görünmüyor. Bu zamanda faiz sadece fakire haram olmuş |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Faiz Haramdır !!.. Faiz Alınması-verilmesi Kötü Ahlaktır | PARADOX | islam & islami Konular | 4 | 29.05.24 05:45 |
Faiz belasına bulaşmayan yok | Torlak | Sizden Gelenler | 4 | 28.07.21 13:15 |
Faiz Tevbesi | Naim | Tövbeler & Uyarılar | 6 | 07.12.20 16:00 |
Müteferrik hadisler | Havasokulu | Hadisler | 1 | 31.05.17 21:05 |