Sırf sünneti kılmamak için Şafii mezhebine geçenler için
Fikrinizi almak istiyorum
|
Yorum yapmıyorum
Aynen öyle dendiği için öyle başlık attım |
Yazıklar olsun ki, onlara ! nefislerine ağır geliyor ve mezhep değiştiriyorlar.
Sahabe-i kiram böylelerini görse idi ne derdi acaba? Nefislerini terbiye edemeyenler 4 rekat sünneti kılmaya bile tenezzül etmeyenlere daha başka denilecek hiç bir şey yok!!! |
Alıntı:
olanin sunnet kilmasi ahmakliktir diyor,sunnet kilmayin demiyor ,o halde kaza borcu bitince tekrar mezhep mi degistirecek,buda daha buyuk gunahtir.... |
Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e Necid ahâlisinden bir adam geldi. Saçları karışıktı. Kulağımıza sesinin mırıltısı geliyordu, ancak ne dediğini anlayamıyorduk. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e iyice yaklaşınca gördük ki, İslâm'dan soruyormuş.
Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm): "Gece ve gündüzde beş vakit namaz" demişti ki adam tekrar sordu: "Bu beş dışında bir borcum var mı?" Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm): "Hayır ancak istersen nâfile kılarsın." dedi. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm): "Ramazan orucu da var." deyince adam: "Bunun dışında oruç var mı?" diye sordu. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm): "Hayır! Ancak dilersen nâfile tutarsın." dedi. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) ona zekâtı hatırlattı. Adam: "Zekât dışında borcum var mı?" dedi. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm): "Hayır, ama nâfile verirsen o başka!" dedi. Adam geri döndü ve gider ayak: "Bunlara ilâve yapmayacağım gibi noksan da tutmayacağım." dedi. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) da: "Sözünde durursa kurtuluşa ermiştir." buyurdu. Veya "Sözünde durursa cennetliktir." buyurdu. |
Bu takım tutmak gibi her dakika değişen bir şey mi? Fikir beyanına gelince bir müslümanın diğer bir muslumani kınaması, eleştirmesi ne kazandırir diye düşünüyorum.
|
Alıntı:
Öyle kişilerin Terbiye edilmemiş nefsi. Tabi bizim nefsimiz terbiye olmadı ama gayret ve sabır gösteriyoruz Şüphesiz Allah sabr edenlerle beraberdir. Kim nefsi ile cihada kalkışırsa Rahman Olan Allah (C.C) Elbette yardım eder. Bunu anlatmaya çalışıyorum bilmem anlatabildim mi ? |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Ama yine de belirttiğimiz gibi doğrulardan kaçarak yaşamamamız gerekli. Konuyu açan arkadaş herhalde birilerini görmüş o yüzden bu konuyu açıp gitmiş. |
İnsanımız bu kadar mı üşengeç bu kadar mı vurdum duymaz yahu böylelerine yazıklar olsun
|
Cahilim yanlış yapmaktan korktuğum için yorum yapmıyorum yazdım
Derdi tabiki bana düşmedi düşseydi yorumu yapmadım. Aksine fikrimi o bayan arkadaşın yüzüne dedim merak buyurmayın ---------- Post added 28.05.21 at 18:16 ---------- Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Emin olun ki çıkıştaki hükümleri hakkıyla okuyanlar gerçeklerin farkına varırlar ve böyle kolay zor gibi yakıştırmalar yapmazlar ... ---------- Post added 28.05.21 at 19:15 ---------- Alıntı:
|
mezhep değiştirmek yasak değilki hem belki o kişi kazalarını hemen bitirebilsin diye hayat görüşüne yaşamına bu mezhep uyduğu için geçmek istemiş olabilir. gayret ve sabır gösterseymiş daha iyi tabi ama herkes bunu yapan cehennemlik gibi yazmış buna anlam veremedim.
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Namaz adamı yolda koymaz
|
Alıntı:
|
Alıntı:
(Ümmetimden, büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim.) [Ebu Davud] 1. “Peygamber size ne verirse onu alın, neyi yasaklarsa ondan da sakının.” Haşr sûresi (59), 7 Bu âyet-i kerîmenin baş tarafında ganimetlerden bahsedilir. Bunu dikkate alan bazı âlimler, Resûl-i Ekrem’in verdiği şeyden maksadın ganimet olduğunu söylerler. Ancak pek çok müfessir, âyetteki hükmün umûmî olduğunu, ganimetlerin de bu umûmî hükmün bir parçasını teşkil ettiğini ifade ederler. Bu durumda, âyetten Hz. Peygamber’in bütün emir ve nehiylerine uymanın farz olduğu anlaşılır. Çünkü Resûlullah’ın emrettiği ve yasakladığı şeyler, Allah’ın emredip yasakladıklarıdır. Resûlullah, nefsinin arzû ve istekleri doğrultusunda konuşmaz. Onun söyledikleri kendisine vahyedilenlerden başka bir şey değildir.” Necm sûresi (53), 3-4 . Bu sebeple bazı âlimler sünnetin de vahiy eseri olduğunu söylerler. Bütün mezhepler, Kur’an’dan sonra dinin ikinci kaynağı olarak sünneti kabul ederler. Hangi çeşit hadislerin delil olarak alınacağı münakaşa konusu yapılmış, bu hususta farklı görüşler ortaya atılmıştır. Ancak sünnetin dinde ikinci delil kabul edilmesinin münakaşa edilmediği bir gerçektir. Bir kaide olarak şu söylenebilir: Sünneti kabul etmeyen fertler görülmüş, ancak böyle bir hak mezhep bugüne kadar görülmemiştir. Hayır, Rabbine yemin olsun ki, onlar aralarında çıkan anlaşmazlıklarda seni hakem yapıp, sonra da senin verdiğin hükme karşı içlerinde bir burukluk duymadan tam anlamıyla teslim olmadıkça iman etmiş olmazlar.” Nisâ sûresi (4), 65 Sahâbeden sonraki müslümanlar ve dolayısıyla bizler, Peygamber’in hakemliğine nasıl başvuracağız? Allah Resulû, bir hadislerinde şöyle buyurur: “Size iki şey bıraktım. Onlara sımsıkı sarıldığınız sürece sapıklığa düşmezsiniz. Allah’ın Kitabı Kur’an ve Resûlü’nün sünneti” (Muvatta’, Kader 3). O halde problemlerimizi Kur’an ve Sünnet’in ışığında çözmek zorundayız. Bu şu demektir: Hükmü Kur’an ve Sünnet’te bulunan meseleleri bu iki kaynağa göre halledeceğiz. Şayet aradığımız konu, Kur’an ve Sünnet’te bulunmuyorsa, onu nasıl halledeceğimizi Kur’an ve Sünnet’in emir ve tavsiye ettiği doğrultuda karara bağlayacağız.Sünnetleri terk etmek Sual: Sünnetlerin terki küçük günahtır, ısrar edilirse büyük günah olur ne demektir? CEVAP Genel kaide: Küçük günahlarda ısrar etmek büyük günah olur. Sünneti terk etmek günah değildir. Sünnetleri özürsüz olarak kılmamakta ısrar etmek, küçük günah olur. Sünnete önem vermeyen ise olur. Bir kimse öğle namazının farzından önce dört, farzından sonra da dört rek`at sünneti devamlı olarak kılarsa, Allah Teâlâ onu cehenneme haram kılar.” (Ebû Dâvûd, Tatavvu 7; Tirmizî, Salât 200) Sünnetleri özürsüz terk eden, günaha girmezse de, sorguya çekilip, azarlanır. (S. Ebediyye) Şunu da söylemekte yarar vardır ki; Müslüman bir kimsenin sün*netleri hafife almaması gerekir. Zira namazdan maksat, kâinatı yara*tan Yüce Allah'a yaklaşmaktır. Buna göre sünnetleri yapmakta kesin ve mutlak faydalar vardır. Bu faydaların başında cehennem azabından kur*tulmak, cennet nimetlerinden istifade etmek gelmektedir. Bu durumda aklı başında bir kimsenin, namazın sünnetlerini hafife alıp terk etmesi doğru olmaz. Bunları terk eden sevaptan yoksun kalır. Yoksunluğun da bir ce*za olduğu, aklı başında kimselerce bilinen açık bir husustur. Çünkü sevaptan yoksun olan, cennet nimetlerinden tam olarak yararlanamaz. Mü*kellefin şeriat koyucu tarafından konulan emirleri farz olsun sünnet olsun yerine getirmesi önemli hususlardandır. Adamın biri çıkıp da “Şeriat ko*yucu namaz fiillerinin bir kısmını farz, bir kısmını da zorunlu olmayan un*surlar olarak belirlemiştir. Bunun sebebi nedir?” diyecek olursa kendisi*ne verilecek cevabımız şu olacaktır: Merhametlilerin en merhametlisi olan Yüce Allah, kullarının yükünü hafifletmek dilemiş, bu nedenle onları sayısız nimetlere kavuşturmak ve sonsuz sevaplara nail etmek için bazı fiilleri yapıp yapmamakta kendileri*ni serbest bırakmıştır. Hadi simdi bu kisi keyfi birakti bu bir Mahser gununde terazi sasti gunahi agir basti bu 2 Burda sevaptan da mahrum kaliyo seytaninada yol veriyo bu 3 Bunu etrafindakilerede soyleyip baskalarinida aliyo sunneti terettirmekten keyfi olarak bu 4 Bunlarin gunahinada ortak oluyosun bu 5 . Vede sen ahir zamandasin bunu unutma . Senmi karsilayacaksin sevaplarini bu kisinin . Sen sunnet terk etmek nasil bir hidayetsizlige yol acacagini hic anlamamissin . Olaya duz bakma genis etraflica bak . Bir kisi bir sey yapiyorsa cvp vereceksen onunde neler acaack hesap edip konusacaksin . Kendi algina gore degil . Burda keyfi olarak birakiliyo . Mezheplere gecisi keyfi |
[QUOTE=Fsm;432132]Sünnetimi terk edene şefaat etmem) hadis-i şerifindeki sünnet, namazın sünnetleri değildir, diğer sünnetler de değildir. İslamiyet demektir. Burada sünnet, yol demektir. Benim sünnetim demek, benim yolum demektir. Şeyh-ul-islam İbni Kemal Paşazade hazretleri, (Şerh-ı hadis-i erbain) kitabında, (Sünnetimi terk edene şefaatim haram oldu) hadis-i şerifini açıklarken buyuruyor ki: Bu hadis-i şerifteki sünnet, İslamiyet demektir; çünkü mümin, büyük günah işlese de şefaatten mahrum kalmaz. Nitekim hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Ümmetimden, büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim.) [Ebu Davud] 1. “Peygamber size ne verirse onu alın, neyi yasaklarsa ondan da sakının.” Haşr sûresi (59), 7 Bu âyet-i kerîmenin baş tarafında ganimetlerden bahsedilir. Bunu dikkate alan bazı âlimler, Resûl-i Ekrem’in verdiği şeyden maksadın ganimet olduğunu söylerler. Ancak pek çok müfessir, âyetteki hükmün umûmî olduğunu, ganimetlerin de bu umûmî hükmün bir parçasını teşkil ettiğini ifade ederler. Bu durumda, âyetten Hz. Peygamber’in bütün emir ve nehiylerine uymanın farz olduğu anlaşılır. Çünkü Resûlullah’ın emrettiği ve yasakladığı şeyler, Allah’ın emredip yasakladıklarıdır. Resûlullah, nefsinin arzû ve istekleri doğrultusunda konuşmaz. Onun söyledikleri kendisine vahyedilenlerden başka bir şey değildir.” Necm sûresi (53), 3-4 . Bu sebeple bazı âlimler sünnetin de vahiy eseri olduğunu söylerler. Bütün mezhepler, Kur’an’dan sonra dinin ikinci kaynağı olarak sünneti kabul ederler. Hangi çeşit hadislerin delil olarak alınacağı münakaşa konusu yapılmış, bu hususta farklı görüşler ortaya atılmıştır. Ancak sünnetin dinde ikinci delil kabul edilmesinin münakaşa edilmediği bir gerçektir. Bir kaide olarak şu söylenebilir: Sünneti kabul etmeyen fertler görülmüş, ancak böyle bir hak mezhep bugüne kadar görülmemiştir. Hayır, Rabbine yemin olsun ki, onlar aralarında çıkan anlaşmazlıklarda seni hakem yapıp, sonra da senin verdiğin hükme karşı içlerinde bir burukluk duymadan tam anlamıyla teslim olmadıkça iman etmiş olmazlar.” Nisâ sûresi (4), 65 Sahâbeden sonraki müslümanlar ve dolayısıyla bizler, Peygamber’in hakemliğine nasıl başvuracağız? Allah Resulû, bir hadislerinde şöyle buyurur: “Size iki şey bıraktım. Onlara sımsıkı sarıldığınız sürece sapıklığa düşmezsiniz. Allah’ın Kitabı Kur’an ve Resûlü’nün sünneti” (Muvatta’, Kader 3). O halde problemlerimizi Kur’an ve Sünnet’in ışığında çözmek zorundayız. Bu şu demektir: Hükmü Kur’an ve Sünnet’te bulunan meseleleri bu iki kaynağa göre halledeceğiz. Şayet aradığımız konu, Kur’an ve Sünnet’te bulunmuyorsa, onu nasıl halledeceğimizi Kur’an ve Sünnet’in emir ve tavsiye ettiği doğrultuda karara bağlayacağız.Sünnetleri terk etmek Sual: Sünnetlerin terki küçük günahtır, ısrar edilirse büyük günah olur ne demektir? CEVAP Genel kaide: Küçük günahlarda ısrar etmek büyük günah olur. Sünneti terk etmek günah değildir. Sünnetleri özürsüz olarak kılmamakta ısrar etmek, küçük günah olur. Sünnete önem vermeyen ise olur. Bir kimse öğle namazının farzından önce dört, farzından sonra da dört rek`at sünneti devamlı olarak kılarsa, Allah Teâlâ onu cehenneme haram kılar.” (Ebû Dâvûd, Tatavvu 7; Tirmizî, Salât 200) Sünnetleri özürsüz terk eden, günaha girmezse de, sorguya çekilip, azarlanır. (S. Ebediyye) Şunu da söylemekte yarar vardır ki; Müslüman bir kimsenin sün*netleri hafife almaması gerekir. Zira namazdan maksat, kâinatı yara*tan Yüce Allah'a yaklaşmaktır. Buna göre sünnetleri yapmakta kesin ve mutlak faydalar vardır. Bu faydaların başında cehennem azabından kur*tulmak, cennet nimetlerinden istifade etmek gelmektedir. Bu durumda aklı başında bir kimsenin, namazın sünnetlerini hafife alıp terk etmesi doğru olmaz. Bunları terk eden sevaptan yoksun kalır. Yoksunluğun da bir ce*za olduğu, aklı başında kimselerce bilinen açık bir husustur. Çünkü sevaptan yoksun olan, cennet nimetlerinden tam olarak yararlanamaz. Mü*kellefin şeriat koyucu tarafından konulan emirleri farz olsun sünnet olsun yerine getirmesi önemli hususlardandır. Adamın biri çıkıp da “Şeriat ko*yucu namaz fiillerinin bir kısmını farz, bir kısmını da zorunlu olmayan un*surlar olarak belirlemiştir. Bunun sebebi nedir?” diyecek olursa kendisi*ne verilecek cevabımız şu olacaktır: Merhametlilerin en merhametlisi olan Yüce Allah, kullarının yükünü hafifletmek dilemiş, bu nedenle onları sayısız nimetlere kavuşturmak ve sonsuz sevaplara nail etmek için bazı fiilleri yapıp yapmamakta kendileri*ni serbest bırakmıştır. Hadi simdi bu kisi keyfi birakti bu bir Mahser gununde terazi sasti gunahi agir basti bu 2 Burda sevaptan da mahrum kaliyo seytaninada yol veriyo bu 3 Bunu etrafindakilerede soyleyip baskalarinida aliyo sunneti terettirmekten keyfi olarak bu 4 Bunlarin gunahinada ortak oluyosun bu 5 . Vede sen ahir zamandasin bunu unutma . Senmi karsilayacaksin sevaplarini bu kisinin . Sen sunnet terk etmek nasil bir hidayetsizlige yol acacagini hic anlamamissin . Olaya duz bakma genis etraflica bak . Bir kisi bir sey yapiyorsa cvp vereceksen onunde neler acaack hesap edip konusacaksin . Kendi algina gore degil . Burda keyfi olarak birakiliyo . Mezheplere gecisi keyfi[/QUOTE karman çorman ne bulmuşsan kopyalayıp yapıştırıp sonunada şahane mantığınla verip veriştirmişsin yine tenezzül edip uzun uzun yazamicam gerek yok |
[QUOTE=hvs56;432198]
Alıntı:
Bazı meseleleri konuşurken kaynak ve konu bütünlüğü içi kopyalama çoğu kişini yöneldiği bireydir seninde öyle kardeşim Sünnet meselesi de s.ebediyye de geçtiği üzere terki günah olmasada azarlanmalıdır. Yanlış anlaşılma olmaması için mezhep değiştirmek caizdir lakin bunuda belli başlı şartları vardır kimse keyfine göre ben bugün bu mezhep olayım yarın şu mezhep olayım da diyemez bu şartların başında da mükellef kişi hangi mezhebi ilmen daha iyi biliyorsa veya öğrenme imkanı daha fazlaysa o mezhebe girmesi ve o mezhep görüşlerini benimsemesi elzemdir selametle güzel kardeşim bizi bilgilendirdigin için ALLAH c.c razi olsun bu sayade ayet ve hadis okumamıza vesile oluyorsunuz selametle ... |
[QUOTE=hvs56;432198]
Alıntı:
|
[QUOTE=Fsm;432236]
Alıntı:
|
[QUOTE=hvs56;432328]
Alıntı:
|
Merhaba dualarla şifalandırma yapıyorum artı bioenerji yapıyorum bunlar ücretlidir
|
[QUOTE=Fsm;432360]
Alıntı:
|
Bunun için söyledim [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] trollemek için açmadığını zan ederek iyi bir psikoloğa görünmenizi tavsiye ediyorum her konunuz ortalığı karıştırmak için |
Alıntı:
|
Alıntı:
Selametle |
[QUOTE=Fsm;432360]
Alıntı:
|
[QUOTE=hvs56;432607]
Alıntı:
ALLAH c.c rızasıdır kişilerin boş heva ve hevesi değil her mezhebin kendine göre zorlukları vardır lakin mezhepler birbiriyle tartılamaz ))) diye söze başlamıştı daha başı böyleyse gelişme ve sonuç kısmını siz tahmin edin örneklerde vermişti orucun kazasından abdest bozulmasına birçok örnekle anlatmıştı tabi bizde 19 yaşlarındayız küçük olsak kızsın bisey olmaz dersin ama büyüktük yani neyse kardeşim sizede tavsiyem konuyu genel biçimde değerlendirin olabilir diyin lakin ihtimalleri ona gore ele alıp çözüm odaklı olun yoksa tartışmaya hasret değiliz birilerine yardımcı olucaz deyu kalp kırarsak ne anladım bu işten hayde selametle kardeşim... ---------- Post added 31.05.21 at 11:41 ---------- @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kardeşim... |
Kim demişki şafi mezhebinde sunnet kilinmiyor şafi mezkebindede şunnet vacipler var fakat kilinmayada bilir
Şafi mezhebi diger mezheplere nazaran daha zor yani şafilerde farzdan once veccehtu duasi okunur ve kaza namazin varken sunnet kilmak haram dir der imam şafii kazalar onceliktir onun disinda nikah dusmeyen biri yanlislikla dokunsa abdest bozulur sirf abdest bozuluyor diye cogu kisi hanifi mezhebine geciyor sirf sunneti kilmamak icin safi mezhebine gecenler bilsinki sunnet her mezhepte kilinir yani sunnet nicin kilinir ona bakmak lazimm şafaat isteyen sunnet kilar oyle dusunmek gerekir |
Ve şafi mezhebinde sabah namazinda kunut duasi okunur diger mezheplere gore zor yani Allah akil fikir versin ya keyfi namaz kiliyorlar farzlar onceliktir nefs iste hangisi az sa ona yoneltir sonucundada namazi terk ettirir nefsin oyunlarina kanmamali insan
|
Mezhep değiştirmeyi bilemem ama öğle namazı hariç diğer namazlarda sünneti kılmamak günah değildir peygamber efendimizde hadislere göre
ikindi namazında sünneti 2 rekat kılarmış bazenleri hiç kılmazmış yani sünnetleri kılmak şart değil ama öğle namazı şart neden ; "Öğle namazının farzından önce dört rekâtı terk eden kimse şefaatime nâil olmaz." buyurmuştur. (bk.et-Tergîb ve’t-Terhîb, (Beyrut: İhyaü’t-Türâsi’l-Arabî, 1388-1968), 1/396-406) ve cehennemden kurtuluş biletlerinden biridir hadis; “Bir kimse öğle namazının farzından önce dört, farzından sonra da dört rek`at sünneti devamlı olarak kılarsa, Allah Teâlâ onu cehenneme haram kılar.” (Ebû Dâvûd, Tatavvu 7; Tirmizî, Salât 200) |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com