Havas Okulu

Havas Okulu (https://www.havasokulu.com/)
-   Sorularınız (https://www.havasokulu.com/sorulariniz/)
-   -   Ölmüş Allah dostlarını vesile kılarak dua etmenin dinimizdeki hükmü nedir? (https://www.havasokulu.com/sorulariniz/74095-olmus-allah-dostlarini-vesile-kilarak-dua-etmenin-dinimizdeki-hukmu-nedir.html)

ata103 06.10.22 23:58

Ölmüş Allah dostlarını vesile kılarak dua etmenin dinimizdeki hükmü nedir?
 
Ölmüş Allah dostlarını vesile kılarak dua etmenin dinimizdeki hükmü nedir?

Skoda 07.10.22 00:35

Her türlü yardımın kaynağı ve başvurulacak mercii Allah Teâlâ'dır. Allah Teâlâ'dan başkasından yardım dilemek söz konusu olamaz. Tasavvufta Hz. Peygamber (asm), şeyh veya benzeri maneviyat büyüklerinden istimdad, doğrudan onların şahıslarından bir talab demek değildir. Belki onların indi ilahideki itibar ve derecelerinden yararlanmak için bir tevessüldür.

İnsan, beşer olmanın gereği sığınma duygusu taşır. Çocuk anne babasına, talebe hocasına, mürid şeyhine sığınmak ve yakın olmak ister. İstimdad bu sığınma duygusunun tezahürüdür. Vahdet-i vücud inancındaki "insan-ı kamil", Allah Rasülü'nün ahlakıyla ahlaklanmış, Hakk'ın mazharına nail olan demek olduğu için, ruhani bir tasarrufa da mazhardır. Mazhardır diyoruz çünkü gerçek tasarruf Allah'ındır. Kul veya kişi bu tasarrufun görüntüsüdür. Bu itibarla salik ve derviş, insan-ı kamil olarak gördüğü şeyhinden tarikat piri ve pirlerinden birinden istimdad ve istiane ettiğinde, aslında talebini Allah'a arzetmiştir. Kudret ve kudret sadece ona aittir. Konuya bu açıdan bakıldığında şer'i bir tehlike söz konusu değildir. Ancak istimdad edilen kişinin bizzat kendisinde bir güç ve kudret görüp taleb ondan olacak olursa, elbetteki caiz olmaz. (Anahatlarıyla Tasavvuf ve Tarikat, Prof. Dr. H. Kamil Yılmaz, s. 323)

Torlak 07.10.22 00:36

kendisinden istiğase edilen kimse salih ve mü'min değilse, ister gaib olsun kendisinden istiğase etmek caiz değildir. Fakat salih bir kul olursa, huzurunda veya kabri başında olursa, şefaat dilemek maksadıyla ondan istiğase etmek caizdir.

Çünkü ölü olan kimse her ne kadar berzah alemine intikal etmiş ise de kendisine has bir hayatı vardır. Peygamberimiz (asm) şöyle buyurmuştur:

"Peygamberler kabirlerinde diridirler." (İbn Mâce, Cenâiz 65)

Peygamberlerin, mezarlarında diri olduklarına bir delil de, Hz. Peygamber (asm), mir'ac sırasında Mescid-i Aksa’da bütün peygamberlerin ruhlarıyla buluşması ve semada karşılaştığı her peygambere selam verdikçe, Peygamberimiz (asm)’in selamını almasıdır. Yine Bedir savaşında ölmüş müşrikler hakkında da şöyle buyurdular:

"Siz bunlardan fazla işitmezsiniz; ancak cevap veremezler."

Ehli tasavvufa göre makam sahibi olan bir veli, ister ölü ister uzakta olsun ondan istiğase edilir. O yardım etme yetkisine sahiptir. Özellikle ehli tasarrufun yardımı dünyada olduğu gibi dünyadan göç ettikten sonra da vardır, devam eder.

Vesile ise, demin dediğimiz gibi, gayeye yetişmek için vasıta olarak kullanıları şeydir.

Callip 07.10.22 00:37

Büyük ve salih kimsenin zatını vesile kılmak suretiyle tevessül etmek: Mesela, "Allah'ım şu dileğim yerine gelmesi için Peygamberi veya Ebu Bekir'i vesile kılıyorum." demek gibi, Hz. Ömer (ra) yağmur duasında Hz. Abbas'ı (Peygamberimizin amcası) vesile kılarak şöyle dua etti:

"Allah'ım, biz Peygamber'in amcasını sana vesile kılıyoruz, bunun için bize yağmur yağdır.” (Buhari, İstiska, 3).

Wonfers007 28.12.22 21:11

duanın daha çabuk etkisini görmeye faydası vardır Allah dostlarını vesile kılmakta sorun yoktur

ata103 28.12.22 22:19

Alıntı:

Callip Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 502156)
Büyük ve salih kimsenin zatını vesile kılmak suretiyle tevessül etmek: Mesela, "Allah'ım şu dileğim yerine gelmesi için Peygamberi veya Ebu Bekir'i vesile kılıyorum." demek gibi, Hz. Ömer (ra) yağmur duasında Hz. Abbas'ı (Peygamberimizin amcası) vesile kılarak şöyle dua etti:

"Allah'ım, biz Peygamber'in amcasını sana vesile kılıyoruz, bunun için bize yağmur yağdır.” (Buhari, İstiska, 3).




Dua ibadettir ve sadece Allaha (c.c.) yapılır ve Ondan istenir. Duada aracı alacaksan, meşru vesile olan Ömer'in (r.anh) Abbas'ı (r.anh) alıb birlikte Allah (c.c.)'ye el açıb yağmur istemesi ve duasında "Ya Rabb'i ! Daha önce rasulullah (c.c.) ile senden yağmur isterdik. Şimdi O'nu aramızdan aldın. Artık Habibinin sevgili Amcası ile senden istiyoruz" dediğinde, Abbas (r.anh) da Ömer ile birlikte ellerini açmış ve ikisi de Allah (c.c.) den istiyorlardı. Ömer (r.anh) rasulun kabrine gidib "Ya rabbi ! Rasulun yüzü suyu hürmetine yağmur" demiyordu!

Bid'at olduğu kesin olan bir dua lafzına, kesin şirktir diye demesek bile; Şirk değildir, hatta sünnettir diyerek vebale de girmemek gerekir. Çünkü bu lafızlarla dua eden sofilerin pratikte şirke düşerek amel ettikleri görülmektedir. Duada "Yüzü suyu hürmetine" demeden önce uzunca bir liste ile ne Kur'anda ne hadisi şeriflerde olmayan makam ve mevkilerde peydahlanmış şahıslardan istimdada "yetişin" diye çağrılırlar.

ata103 28.12.22 22:35

Alıntı:

Torlak Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 502155)
kendisinden istiğase edilen kimse salih ve mü'min değilse, ister gaib olsun kendisinden istiğase etmek caiz değildir. Fakat salih bir kul olursa, huzurunda veya kabri başında olursa, şefaat dilemek maksadıyla ondan istiğase etmek caizdir.

Çünkü ölü olan kimse her ne kadar berzah alemine intikal etmiş ise de kendisine has bir hayatı vardır. Peygamberimiz (asm) şöyle buyurmuştur:

"Peygamberler kabirlerinde diridirler." (İbn Mâce, Cenâiz 65)

Peygamberlerin, mezarlarında diri olduklarına bir delil de, Hz. Peygamber (asm), mir'ac sırasında Mescid-i Aksa’da bütün peygamberlerin ruhlarıyla buluşması ve semada karşılaştığı her peygambere selam verdikçe, Peygamberimiz (asm)’in selamını almasıdır. Yine Bedir savaşında ölmüş müşrikler hakkında da şöyle buyurdular:

"Siz bunlardan fazla işitmezsiniz; ancak cevap veremezler."

Ehli tasavvufa göre makam sahibi olan bir veli, ister ölü ister uzakta olsun ondan istiğase edilir. O yardım etme yetkisine sahiptir. Özellikle ehli tasarrufun yardımı dünyada olduğu gibi dünyadan göç ettikten sonra da vardır, devam eder.

Vesile ise, demin dediğimiz gibi, gayeye yetişmek için vasıta olarak kullanıları şeydir.

"Ehli tasavvufa göre makam sahibi olan bir veli, ister ölü ister uzakta olsun ondan istiğase edilir. O yardım etme yetkisine sahiptir. Özellikle ehli tasarrufun yardımı dünyada olduğu gibi dünyadan göç ettikten sonra da vardır, devam eder."

işte bu ehli tarikatların bir şirkidir. ölülerin yardım ettiğine dair Kurandan, sünnetten ve sahabelerden 1 tane delil yoktur

yok neymiş kişiyi azap melekleri alsa kişi ben nakşibendi tarikatının halidiyye kolundanım dese melekler onu bırakırmış! bu ve bunun gibi hurafeler bidatler şirkler doludur tarikatcılarda

ulucayto 28.12.22 22:51

Alıntı:

ata103 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 515938)
"Ehli tasavvufa göre makam sahibi olan bir veli, ister ölü ister uzakta olsun ondan istiğase edilir. O yardım etme yetkisine sahiptir. Özellikle ehli tasarrufun yardımı dünyada olduğu gibi dünyadan göç ettikten sonra da vardır, devam eder."

işte bu ehli tarikatların bir şirkidir. ölülerin yardım ettiğine dair Kurandan, sünnetten ve sahabelerden 1 tane delil yoktur

yok neymiş kişiyi azap melekleri alsa kişi ben nakşibendi tarikatının halidiyye kolundanım dese melekler onu bırakırmış! bu ve bunun gibi hurafeler bidatler şirkler doludur tarikatcılarda

son dediğin hak veririm fakat ruhanilerin ölümden sonra yardım edip etmeyceğine dair nasıl bir delilin varda inkar edersin ?

ata103 28.12.22 23:16

Alıntı:

ulucayto Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 515942)
son dediğin hak veririm fakat ruhanilerin ölümden sonra yardım edip etmeyceğine dair nasıl bir delilin varda inkar edersin ?

Ettiğine dair kuran ve sünnetten delil var mı? ruhaniler kimlerdir?
madem böyle bir yardım var neden rasulullah SAV den değil de tarikat şeyhlerinden bunu öğreniyoruz?

ulucayto 29.12.22 00:04

Alıntı:

ata103 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 515957)
Ettiğine dair kuran ve sünnetten delil var mı? ruhaniler kimlerdir?
madem böyle bir yardım var neden rasulullah SAV den değil de tarikat şeyhlerinden bunu öğreniyoruz?

allah ol derse olu verir

kuranda ve oeygamberimiz herseyi açıklamak istese milyonlarca belki daha fazla hata okyanuslar murekkp agaclar kalem olsa yine bitmez

ve rabbik dilediğine lutuf eder ve ben kendi yaptigim arastirmalar sonucunda bunun munkun olduğunu düşünüyorum

lakin naksinkerdeki o yozlasmis dusunceyi bende sevmiyorum

dogru oldugunu da pek inanmiyorum

allah en iyisini bilir

sunun daa altini net bir sekilde çiz elim ucbesnkisinin agzindaki dedikodu tum tarikatin sucu olmadigi gibi


tum melekler yer gok ehli yalvarsa allah istemedigi durece kimse şefaat etme hakki olamaz raabim diledigininde yapar


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

HavasOkulu.Com


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147