Havas Okulu

Havas Okulu (https://www.havasokulu.com/)
-   Sorularınız (https://www.havasokulu.com/sorulariniz/)
-   -   Mübarek bir zatın mezarı başında kurban kestirilir mi? (https://www.havasokulu.com/sorulariniz/88612-mubarek-bir-zatin-mezari-basinda-kurban-kestirilir-mi.html)

baybarss 09.02.24 16:50

Mübarek bir zatın mezarı başında kurban kestirilir mi?
 
Bunu bizzat kendi yaşayan biri anlatmıştı. Çocuğu olduktan sonra yedi ay sonra çocuğu garip bir şekilde sanki nefes alamıyor bir tarzda vefat etmiş. Bu şekilde tam yedi tane çocuğu vefat etmiş. Bu süreçte birçok doktora, hatta Hacettepe'ye kadar gitmişler. Ancak herhangi bir sebep bulamamışlar. Sonra çeşitli hocaların yanına gitmişler. En sonunda Bitlis'te Verkanis Köyünde Muhammed Haniye Reş adlı bir alim zatın kabrine gidip orada adak kestirmişler. Ondan sonra birşey olmadı dedi. Şu an üç tane çocuğu var ve yaşları da büyük.
Sorum şu: Büyük zatların kabrine gidip orada adak kesmek dini açıdan ne kadar doğrudur?

imas 09.02.24 17:26

Alıntı:

baybarss Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 590778)
Bunu bizzat kendi yaşayan biri anlatmıştı. Çocuğu olduktan sonra yedi ay sonra çocuğu garip bir şekilde sanki nefes alamıyor bir tarzda vefat etmiş. Bu şekilde tam yedi tane çocuğu vefat etmiş. Bu süreçte birçok doktora, hatta Hacettepe'ye kadar gitmişler. Ancak herhangi bir sebep bulamamışlar. Sonra çeşitli hocaların yanına gitmişler. En sonunda Bitlis'te Verkanis Köyünde Muhammed Haniye Reş adlı bir alim zatın kabrine gidip orada adak kestirmişler. Ondan sonra birşey olmadı dedi. Şu an üç tane çocuğu var ve yaşları da büyük.
Sorum şu: Büyük zatların kabrine gidip orada adak kesmek dini açıdan ne kadar doğrudur?

adak niyetine Allah için kesilir, öluye kurban kesilmez

habir 09.02.24 18:45

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 590784)
adak niyetine Allah için kesilir, öluye kurban kesilmez

Hocam son günlerde malum Ramazan Hoca olayından sonra rahmetlinin kesitleri çokça paylaşılır tartışılır oldu ve bunlardan biri de ölüye yasin, fatiha okunur mu meselesi. Okunabilir veya okunmaz diyebilmek için hangi kaynaklara bakılmalı. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda.

Sadik36 09.02.24 19:17

Alıntı:

habir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 590792)
Hocam son günlerde malum Ramazan Hoca olayından sonra rahmetlinin kesitleri çokça paylaşılır tartışılır oldu ve bunlardan biri de ölüye yasin, fatiha okunur mu meselesi. Okunabilir veya okunmaz diyebilmek için hangi kaynaklara bakılmalı. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda.

Hz. Peygamber'in (s.a.s.) cenazeye Fâtiha sûresini okuduğu ve tavsiye ettiği (İbn Mâce, Cenâiz, 22 [1495, 1496]), yine Abdullah bin Ömer'in (r.a.) ölülerin ruhuna Bakara sûresinden okunabileceğini güzel gördüğü rivâyet edilmektedir (Beyhâkî, Sünenü'l-Kübrâ, 4/93 [7068]).
Bunlar genelde Hanbeli mezhebindeniz derler Ahmet bin hanbel de caizdir demiş

imas 09.02.24 19:33

Alıntı:

habir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 590792)
Hocam son günlerde malum Ramazan Hoca olayından sonra rahmetlinin kesitleri çokça paylaşılır tartışılır oldu ve bunlardan biri de ölüye yasin, fatiha okunur mu meselesi. Okunabilir veya okunmaz diyebilmek için hangi kaynaklara bakılmalı. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda.

önce ayetlete bakmak lazim

Neml Suresi 80, Rûm Suresi 52, Fâtır Suresi 22. Yâsîn Suresi 70
ayetlet ne diyor

sonra hadislere bakilir
hasr suresi 10 ayet, ibrahim suresi 41.ayet, yasin suresi okunabilir

habir 09.02.24 19:49

Alıntı:

Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 590798)
Hz. Peygamber'in (s.a.s.) cenazeye Fâtiha sûresini okuduğu ve tavsiye ettiği (İbn Mâce, Cenâiz, 22 [1495, 1496]), yine Abdullah bin Ömer'in (r.a.) ölülerin ruhuna Bakara sûresinden okunabileceğini güzel gördüğü rivâyet edilmektedir (Beyhâkî, Sünenü'l-Kübrâ, 4/93 [7068]).
Bunlar genelde Hanbeli mezhebindeniz derler Ahmet bin hanbel de caizdir demiş

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 590802)
önce ayetlete bakmak lazim

Neml Suresi 80, Rûm Suresi 52, Fâtır Suresi 22. Yâsîn Suresi 70
ayetlet ne diyor

sonra hadislere bakilir
hasr suresi 10 ayet, ibrahim suresi 41.ayet, yasin suresi okunabilir

Verdiğiniz kaynakları okuyup inceleyeyim. Allah razı olsun.

Yusufiyeli 09.02.24 21:43

Alıntı:

baybarss Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 590778)
Bunu bizzat kendi yaşayan biri anlatmıştı. Çocuğu olduktan sonra yedi ay sonra çocuğu garip bir şekilde sanki nefes alamıyor bir tarzda vefat etmiş. Bu şekilde tam yedi tane çocuğu vefat etmiş. Bu süreçte birçok doktora, hatta Hacettepe'ye kadar gitmişler. Ancak herhangi bir sebep bulamamışlar. Sonra çeşitli hocaların yanına gitmişler. En sonunda Bitlis'te Verkanis Köyünde Muhammed Haniye Reş adlı bir alim zatın kabrine gidip orada adak kestirmişler. Ondan sonra birşey olmadı dedi. Şu an üç tane çocuğu var ve yaşları da büyük.
Sorum şu: Büyük zatların kabrine gidip orada adak kesmek dini açıdan ne kadar doğrudur?

Adak sadece Allah (cc) rızası için yapılır kardeşim izah etmiş katılıyorum . Fakat bunun dışında İman Şafii, Bağdat’ta İmam-ı Azam’ın türbesine giderek ‘’ Bu kabirde yatanın hürmetine’’ diyerek onu vesile etmiş (Kevseri, ‘’Mahku’t-Tekavvül fi Mes’elet’t-Tevessül’’, Makalatü’l-Kevseri sayfa 470 )ve dua ederken ehl-i beyti anarak dua etmiştir. Ayrıca İmam Malik Hz. Peygamber’in kabrine yönelerek tevessülde bulunmakta bir sakınca olmadığına hükmetmiştir. Ehl-
Sünnet’in çoğunluğu da aynı görüştedir. (Alusi Ebu’s-Sena 6. Cilt 128, Sübki Şifaü’s- Sekam sayfa 134-143 )Zira tevessül eden kişi Cenab-ı Hakk’a nazı geçen O’nun reddetmeyeceği umulan birisi ile Allah’a müracaat etmiş olmaktadır. Yoksa yapılan haşa o aracıya ibadet etmek tapınmak değildir. Resul-i Ekrem (s.a.v), ama hadisinde olduğu gibi tevessülü bizzat kendisi tavsiye etmiştir. Eğer tevessül başkasına ibadet anlamına gelseydi hiç şüphesiz tevhidi koruma hususunda herkesten daha hassas olan Allah Resülü onu tavsiye etmezdi.
Diğer yandan Ashab-ı kiramdan itibaren değişik ekollere mensup fıkıh kelam ve tasavvuf alanında pek çok alimin Hz. Peygamber’le tevessülde bulunmayı meşru bir uygulama olarak görmesi de bu konuda ayrı bir delildir.(Kevseri, ‘’Mahku’t-Tekavvüğl fi Mes’eleti’t-Tevess,ül’’, Makalatü’l-Kevseri sayfa 470)
İbn Teymiyye dönemine kadar da bu konuda alimler arasında tespit edilen bir ihtilaf yoktur (Subki Şifau’s-Sekam sayfa 357) Dolayısıyla zikredilen manada hayatta iken ve dar-ı bekaya göç etmelerinden sonra Allah Resülü’nün yanı sıra veliler ve salih kulların zatlarıyla tevessülde bulunmanın şirk kabul edilmesi isabetli görülmemektedir. (Nitekim bu konuda Zahid el-Kevseri şöyle der: ‘’Bütün bu delillerden sonra ölmüş olsun hayatta olsun nebiler veliler salihlerle tevessülde bulunmayı inkâr edip tevessül sebebiyle Müslümanları müşrik olmakla itham edenler bu konuda aceleci dikkatsiz ve sorumsuz davranmışlar demektir ve bunun zararı da yine kendilerine dönecektir.’’ Kevseri ‘’Mahku’t-Tekavvül fi Mes’eleti’t-Tevessül’’ Makalatü’l-Kevsei sayfa 490)
Çünkü tevessül ve istiğaze ölünün bizzat zatıyla değil de Allah katındaki sevgisi makamı ve mertebesiyle yapıldığında meşrudur. Zira ölüm hiçbir zaman Allah nezdindeki rütbe ve dereceyi değiştirmez.

Dasiva 09.02.24 23:34

Alıntı:

baybarss Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 590778)
Bunu bizzat kendi yaşayan biri anlatmıştı. Çocuğu olduktan sonra yedi ay sonra çocuğu garip bir şekilde sanki nefes alamıyor bir tarzda vefat etmiş. Bu şekilde tam yedi tane çocuğu vefat etmiş. Bu süreçte birçok doktora, hatta Hacettepe'ye kadar gitmişler. Ancak herhangi bir sebep bulamamışlar. Sonra çeşitli hocaların yanına gitmişler. En sonunda Bitlis'te Verkanis Köyünde Muhammed Haniye Reş adlı bir alim zatın kabrine gidip orada adak kestirmişler. Ondan sonra birşey olmadı dedi. Şu an üç tane çocuğu var ve yaşları da büyük.
Sorum şu: Büyük zatların kabrine gidip orada adak kesmek dini açıdan ne kadar doğrudur?


Adak kesilirken nasil niyet edildi bu çok önemli.

baybarss 10.02.24 19:02

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 590784)
adak niyetine Allah için kesilir, öluye kurban kesilmez

yani kabrin başında Allah rızası için kesilir. Peki o zaman o kabre neden gitmeye gerek var ki?

Alıntı:

Dasiva Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 590829)
Adak kesilirken nasil niyet edildi bu çok önemli.

Nasıl bir niyet yapılması gerekir?

La Tahzen12 10.02.24 20:04

Mezarda Allah adına dahi olsa kurban kesmek mekruhtur

Mezar ziyareti ölümü haturlamak için yapılır . Hadis bu yöndedir vesselam .

Ölünün hayrına kurban kesip dağıtılır. Fırının hayrına kesip dağıtılır
Ölünün adına kesilen kurban haramdır .
Ölünün hayrına kesilen helaldir
Allah in adıyla kesileni yiyin
Allah'ın adı anilmadan kesilen hayvan haramdır .
Allah'ın adıyla kesip fulankesin Hayri için dagitiyorsun
Misal filan kesin oğlu oldu oğlunun Hayri için şükür babnda kesir hayvan
Misal fulankes öldü Allah'ın adını anarak Fulankesin hayrına dağıtılır sevap bakımından .
Allah için yapıyorsun sevabı başkasına hediye ediyorsun .
Misal kuran okuyorsun ,kuranı Allah için okuyorsun sevbinida herkese hediye ediyorsun .

Mezarda kurban kesmek mekruhtur .
Allah adıyla kesilmeyen hayvan haramdır mümin yemez vesselam


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

HavasOkulu.Com


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147