Kadının Erkeğe Meyli, Erkeğin Kadına Meylinden Fazladır - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > islam & Tasavvuf > Tasavvuf & Tarikatler > Tasavvuf Sohbetleri

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 19.11.22, 02:13
 
Üyelik tarihi: 27.05.18
Bulunduğu yer: izmit
Mesajlar: 100
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Kadının Erkeğe Meyli, Erkeğin Kadına Meylinden Fazladır

Kadının Erkeğe Meyli, Erkeğin Kadına Meylinden Fazladır. Çünkü Cüz’ün Meyli Külledir Fakât Hayâ Damarı Hissettirmez.
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 20.11.22, 01:28
Acemi
 
Üyelik tarihi: 28.07.18
Bulunduğu yer: ankara
Mesajlar: 2
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Tam anlayamadım biraz genişletmek mümkün mü?
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 20.11.22, 01:30
 
Üyelik tarihi: 27.05.18
Bulunduğu yer: izmit
Mesajlar: 100
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Küll Erildir, Külden Ayrılan Parçalar, Yani Cüzler ise Dişil.

Hazreti Havva Vâlidemiz, Hazreti Âdem Aleyhisselâm Babamızdan, Yani Onun Bedenine Ait Bir Parçadan Halk Edilmiş, Yani Yaratılmıştır.

Küll, Yani Aslolan “Bütün”, Kendinden Ayrılan Parçaya Düşkündür, Aşk Sevgi ve Muhabbet Besler Fakât Bu Meyil Adı ARZUDUR.

Cüz ise, Yani Bütünden Ayrılan Parça ise Külle Doğru “Sürekli Bir Hareket Hâlindedir” Ama Bu Hareketin Sebebi Arzu Değil İHTİYAÇTIR.

Çünkü Bütün, Parçasında Kendisini Görür, Her Kişinin Kendisini Sevmesi Gibi Er Kişi de Kendisinden Ayrılan Parçayı Sever, Ona İlgi Alâka, Sevgi ve Muhabbet Besler. Dişil Olansa Er Kişiden Ayrılan Parça Olması Hasebiyle Onu “Anavatan”ı Olarak Görür ve Kendisine Kol Kanat Gerecek Güvenilir Bir Yurt Olarak Kabûl Eder ve Bu Sebeple Er Kişiye Yönelir.

Şu Hâlde Eril Olanın Dişil Olana Meyli Arzudur. Arzusunun Nedeni ise Aşk ve Muhabbettir. Dişil Olanın Eril Olana Meyli ise İhtiyaçtır. İhtiyacının Nedeni ise Kendini Güven Altına Almak İstemesidir. Dolayısıyla İkisi Arasında Birçok Açıdan Fark Var ise de, Eril Olan Dişil Olanı Arzu Eder Ama Dişil Olan Eril Olana İhtiyaç Duyar.

Konuyu Biraz Daha Anlaşılır Kılmak İçin Şu Haber Gâyet Açıklayıcıdır; Allahû Teâlâ Hazretleri Âdem Aleyhisselâm’ı Yarattığı Zaman Âdem Aleyhisselâm Göğe ve Yere Baktı, Arkadaşlık Yapacak Hiç Kimseyi Göremedi. Her Kuş Kendi Cinsiyle Uçar Denildiği Gibi.

Tâbiî Canı Sıkıldı. Otururken Uyku Bastırdı. O Uyku ve Uyanıklık Arasındayken, Hakk Teâlâ Hazretleri Cebrâil Aleyhisselâm’a, Âdem Aleyhisselâm’ın Sol Eğe Kemiğini Çıkarmasını Emretti. O da Onu Çıkardı. Âdem Aleyhisselâm Bundan Hiç Acı Duymadı ve Allahû Teâlâ Hazretleri Eğe Kemiğinden Havva’yı Yarattı. Kıyâmete Kadar Olacak Her Güzelliği, Her Zarafeti Ona Koydu. Her Şevki, Her Aşkı, Her Muhabbeti Âdem Aleyhisselâm’ın Kalbine Koydu. Nihâyet Havva, Yerlerde ve Göklerde Olanların En Güzeli Oldu. Âdem Aleyhisselâm da Yeryüzünde ve Gökyüzünde Olanların En Âşığı Oldu. Derken Havva’ya Cennet Elbiselerinden Yetmiş Elbise Giydirdi. Başına da Cennet Taçlarından Bir Taç Koydu. Onu Altın Kürsüsüne Oturttu. Sonra Âdem Aleyhisselâm’ı Uyandırdı ve Havva’yı Ona Sundu. Âdem Aleyhisselâm Hayretler İçerisinde Ona Şöyle Seslendi:

▬ “Sen Neredensin, Kimin İçinsin?”

▬ “Allah Beni, Senin İçin Yarattı.”

▬ “Haydi, Gel Bana!”

▬ “Sen Gel Bana!”

Diye Cevap Verince, Âdem Aleyhisselâm Yerinden Kalktı ve Ona Gitti. İşte Erkeğin, Kadına Gitme Âdeti Oradan Kaldı.

Bu Konuların Doğru Şekilde Anlaşılabilmesi İçin Pek Çok Bilgiye İhtiyaç Vardır. Şu Âna Kadar Yapmış Olduğumuz Açıklama ise İşin Yalnız Zâhir Boyutuna Dâirdir. Çünkü Eril Olan, Zâhirde, Dişil Olana Meyletmektedir Fakât Bâtında, Yani Hakîkâtte Bu İş Bu Şekilde Değildir, Bilâkis Tam Tersidir. Çünkü Eril, Arzu ile Hareket Etmektedir, Dişil ise Sabit Duruyor Gibi Görünse de, Esâsen İhtiyaç İçerisinde Olup Hareketini Gizlemektedir ve İşte Bu Gönderide İşâret Edilen de Hakîkâtte Budur.

Bu Hakîkâte En Veciz Şekilde İşâret Eden Mevlâna Hazretlerinin Şu Sözü de Oldukça Önemlidir; Parçanın Hareketi, Dâima Kendi Bütününün Bulunduğu Tarafadır [Mesnevî].

Kalbi Doğrulara Açık Olup da Hakkıyla Düşünecek Kimse İçin Bu Kadarı Fazlasıyla Kâfidir. Bundan Fazlası Tartışma Konusu Olacaktır. Bir de Bu Tip İlimler Herkese Verilmemelidir. Zirâ Hak Etmeyenlerin Eline Geçmesi Olasılığı Vardır. Hak Etmeyen Kimseler ise Art Niyet Sahipleridir. Bu Nevi Bilgiler Bu Gibi Art Niyetli Kimselerin Eline Geçecek Olursa, Diğer İnsanların Hakkına ve Kanına Girebilirler. Onun İçin Bu Kadarla İktifa Edelim.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 20.11.22, 01:38
Skoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 27.01.20
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1,134
Etiketlendiği Mesaj: 15 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Adem as babamiz melekut aleminden havva annemizde mülk aleminden yaratilmistir,erkegin kadina gore bir derece üstunlugu de buradan gelir,kadininda mülke meyletmesi bu sebeptendir,kisacasi kadin erkegin parcasidir yani erkek kadinin vatanidir.
__________________
Ne senle yaşanıyor
Ne de sensiz oluyor
Şu garip bomboş dünyada..
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Çocuğu olmayanlar için manevi reçete Huni Rukye ve Tedavi 5 Bugün 01:24
Ne zorun var ki hayvanlardan aşağı oldun? Skoda Hayat Dersleri & Hikayeler 0 21.03.21 02:13
Hz isa ve Nuh a.s'ın oğlu Sam Skoda Peygamberler 0 20.03.21 02:13
Hz. insan olmak.. Hal Tasavvuf Sohbetleri 0 01.03.21 02:13


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147