Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı
1-ehli sunnete oldukca yakin ama sunni degil şii dir
-ustelik farkli gorusten kastim hz Ali'yi peygamberimizden sonra imam olmasini savunuyor hz ebu bekiri degil lakin fitnede cikarmadan kabul ettiler farklıliklardan kastim bunun gibi şeyler
2-azimet o konu nun gorevliaini cagirma bu sayede amelde daha yuksek ihtimale muaffak olmaya vesile degilmi?
-azimetsiz tertipler basariya ulasilabilsede ben sureci hizlandirmaya ve daha net sonuclar almaya vesile olduğunu düşünüyorum
|
1--- şia onun şii oldugunu kabul etmez,"""isnai aşeriye""dir,imami azam ondan cok faydalanmistir,tasavvef ehli onun cok büyük bir alim olduguna ittifak etmistir,ona şii demek hic dogru degildir...
Temelde Ehl-i Sünnet'e yakın olan Câ'fer-i Sâdık'a ölümünden sonra birtakım iftiracılar birçok şeyi isnat etmişler ve bunları halk arasında yaymışlardır. İmâm Câ'fer, daha hayatta iken mezhep içinde bazı sapık görüşler ortaya atılmış ve bunları bizzat kendisi reddetmiştir. Bu sapıkların başında Ebû'l Hattâb Muhammed b. Ebî Zeyneb gelir. Ebû'l Hattâb, küfre düşmüş, peygamberlik davasında bulunmuş ve Câ'fer-i Sâdık'ın tanrı olduğunu öne sürmüştür. Haramları helâl saymış ve imamı tanıyan herkesin haramlardan muaf sayılacağını söylemiştir. Üstelik bu görüşleri Câ'fer-i Sâdık adına çıkarmıştır. Bunu haber alan Câ'fer, Ebû'l Hattab'a lânet etmiş, onunla hiçbir ilgisinin bulunmadığını, bütün talebe ve arkadaşlarına bildirmiş, İslâm ülkelerine mektuplar yazarak bu durumu her tarafa duyurmuştur. (İbnu'l-Esir, el-Kâmil fi't-Tarih, VIII, 9)
2--- azimet kasemdir,herhangi bir okumanin görevlisini cagirmak herkesin harci degildir gorevliden önce cok gelen olur o azimeti okuyani 50 sefer tuş ederler o kişi bir daha kolay kolay sırtını yerden kaldıramaz,burada biri vardi bir okuma yapmisti bir daha musalkattan kurtulamadi,okuma demistik okudu tabi devaminda olsnlara müdahil olmadim