Alıntı:
Lyqus Nickli Üyeden Alıntı
“Meleğinde şeytanında aynı amaca hizmet ettiğini fark etme bilincidir..”
bu söz çok derin hocam kendi penceremden anlatmak istiyorum yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim
ifade etmesi zor allah(c.c) zamandan mekandan müzerrehtir yaratılan hiçbirşeye benzemez haşa
imtihan dünya ve kendimiz arasında geçmiyor allah(c.c)ile insan arasında geçiyor
yani dostunuz düşmanımız evimiz arabamız yok sadece allah ve biz varız koyduğu kurallara uyarsak sonsuz rahmetle karşılanacaz kurallara uymayınca cezasını çekeceğiz bunun üs seviyesi en-el hak denilen birşey ama bu kadarını aklım kavramıyor ancak maddenin gerçek olmadığı ve varoluş olarak sadece kendimiz ve allah teala olduğunu kavrayabildim
belki küfr içeriyordur yanlış düşüncelerimi düzeltirseniz sevinirim
|
Allah kulunu dilediği herşey ile sebepsiz imtihan edebilir,günaha girmek - yanlış işle meşgul olmak şart değildir..Her imtihanında gayesi ; imtihan edilenin sınavı geçmesidir..
Bahsettiğin basamaklar arasında çok fazla hal ve durum var,arada bu kadar kopukluk varken tasavvur etmesi ve nereye basacağını bilememe durumu oluşur kişide..Seviye seviye gitmek bizler için daha anlaşılır ve kolay olur..
En-el Hakk diyen fenafillah makamında mı ? yoksa bekabillah makamında mı ? bak burda bile tökezledik..o yüzden yeni seviyeler açıldıkça hazmederek yürümek daha makul olacaktır..
1 cümle ile özet geçerisek haddimiz olmayarak ; Korku ve ümit arasında yaşarken gelenlere sabret verilene şükret, tüm istek ve arzularından kurtul.. yolculuğun esas gayesi böyle bişey sanırım..
ha diyemeyiz ki herkesin yolu buraya varacak
herkes yaratılış amacına uygun hizmet edecek,herkes arınamayacak..Kimi duygularıyla,kimi dünyalığıyla,kimide ahiretliğiyle perdelenecek..