Bazı bilginler okuma gibi yazıp hastanın bir yerine asmak, tasa yazıp suyunu içirmek suretiyle yapılan tedaviyi de caiz görmüşlerdir. Okuma ve yazma yoluyla yapılan tedavinin caiz olabilmesi için birtakım şartlar vardır:
1- Okunan ve yazılan ayet hadis ve manası anlaşılan dua olmalıdır.
2- Anlamı bilinmeyen bir takım isim harf ve rakamlar kullanılamaz. Nazarlık boncuk vb. takılmasını, Hz. Peygamber yasaklamış bunu yapanları şiddetle kınamıştır
3- Tıbbı tedavide olduğu gibi okuma yazmada da şifa verenin yalnız Allah (cc) olduğuna inanılmalıdır.
4- Sevdirmek ve nefret ettirmek gibi tedaviyle ilgisi bulunmayan maksatlarla yapılmamalıdır. (Tartışmalı İlmi Toplantılar Dizisi- Kur’an Ve Tefsir Araştırmaları-6. Ensar Neşriyat sayfa 139)
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
|