Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Kuranı kerimde nesh olunmuş ayetler var mıdır ?
Tekil Mesaj gösterimi
  #7  
Alt 18.02.24, 14:09
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
💜La Tahzen12 La Tahzen12 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,078
Etiketlendiği Mesaj: 107 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamun aleyküm hayırlı pazarlar
Geçen gün bir ilahiyatçı yazarın videosunu izledim.Kurani Kerim'de bazı ayetlerin Allah tarafından unutturuldugunu ve buna dayanak bazı hadislerin ve ayetlerin olduğunu söyledi ( mesela Maide suresi bakara suresi uzunlugundaymış bir sabah sahabe unutmuş )
Sana okutacağız ve Allah öyle dilemedikçe unutmayacaksın. O, açık olanı da bilir, gizli olanı da.
(Ala suresi 6. Ve 7.ayet)
benim bildiğim Allah bunu ceza olarak Yahudilere verdi tevratı komple unutturdu onlara.(Daha sonra Hz üzeyire hatırlattı)
Birde bu durum hicr suresi 9.ayete ters değil midir?
Kesin olarak bilesiniz ki bu kitabı kuşkusuz biz indirdik ve onu mutlaka koruyan da yine biziz.(Hicr 9.ayet)
Bu durum ehli sünnet itikadına göre nasıl yorumlanır?



Yüce Rabbinin adını tespih et.

2. O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır.

3. O, (her şeyi) ölçüyle yapıp yönlendirendir.

4,5. O, yeşil bitki örtüsünü çıkaran, sonra da onları çürüyüp kararmış çör çöpe çevirendir.

6. Sana Kur'an'ı okutacağız ve sen onu unutmayacaksın.

7. Ancak Allah'ın dilediği başka. Şüphesiz O, açık olanı da bilir, gizliyi de.

8. Biz seni en kolay olana kolayca ileteceğiz.

9. O hâlde, eğer öğüt fayda verirse, öğüt ver.

10. Allah'a karşı derin saygı duyarak O'ndan korkan öğüt alacaktır.

11,12. En büyük ateşe girecek olan en bedbaht kimse (kâfir) ise, öğüt almaktan kaçınır.

13. Sonra orada ne ölür (kurtulur), ne de (rahat bir hayat) yaşar.

14,15. Arınan ve Rabbinin adını anıp, namaz kılan kimse mutlaka kurtuluşa erer.

16. Fakat sizler dünya hayatını tercih ediyorsunuz.

17. Oysa âhiret, daha hayırlı ve süreklidir.

18,19. Şüphesiz bu hükümler ilk sayfalarda, İbrahim ve Mûsâ'nın sayfalarında da vardır.

bu sureyi çokça tefekkür ettim ben okudugumda peygamberin unutmada endişe ettiğini düşündüm
buna Nazaran Allah ona sekineti bu ayetle indirdi buna dedilim ise şöyledir ki sonrasında diyorki seni kolay olana muvaffak edeceğiz ileteceğiz diyor

şüpesiz peygamber azap bakımından cehennemliklerin halini veyahut haybi başka konuları da görmüştür veyahut beşer olarak unutkanlık herkeste olur buda kasıt olabilir . Allahın dilediği başka şüpesiz bu ayetlerde resule kolaylık sağlanma amacı unuttulan şeyler ayet veya vahiy değil yinede Allah azimşan bilir peygambere çok kolaylık tanınmıştır bunun çok örnegi vardır .
vahiy ili türlüdür biri kurandır digeri ise sünnetlerdir hadislerdir keza icma ile her hadis vahiy kabul edilmez çünkü buhari müslüm tirmizi ebu davut ibni öace vs rivayetleri sahifr haline getiren alimler in rivayetlerinde sahih olmayan çok rivayet vardır bunların hepsine vahiy odaklı bakamayız keza ayni hadisi 2 3 kişi veya daha fazla kişi rivayet ederse vahiy olarak bakılabilir Allah u alim .
Peygamberin tebliğ ile Avamı ilgilendiren her konuyu anlatmıştır unuturulanda Allah ile resulü arasındadır bu konular senlik benlik değil Allah ile resulü arasında bu yüzden karışmamak lazım şimdi desekki peygamber avama anlatacagı şeyleri unutmuş burda Allah ın Heybetine gölge düşürür a hoca sı b hocası sen araştırmasan Doğruyu bulamazsın Allah a ve resulüne zan dan kaçınmalı bizi ilgilendirmez keyfiyete karışma lüksümüz yok nitekim bu tartışmalar bizi Şirke götürür
tasavvufçularla selefilerin kavgası Allah ın keyfiyetiyleydi arşa istiva meselesi gibi Allah ın keyfiyeti hakkında konuşmak açıklama yapmak beşerin hafdine değildir imam maliğin dediği gibi bu sorular bidattir .

a hocası b hocası Ben alim tanırım o izden giderim hadis okur amel ederim bu kadar her hoca her hadise ulaşamıyor misal selefiler mezhebe tabi olmasakta olur diypr ve bu sözle amel edenleri ateşe itiyorlar takip ettikleri selef alimlerinin mezhepleri korumak adına ne kadar gayesi vardı onu konuşmuyorlar demekki 4 mezhebenin gerekliliğine kanat etmişler abdulkadir gelani hanbeli mezhebine geçmiştir en basiti kaza namazı yok diyorlar selefler bem hadis kitabında bunla ilgili bi hadis okudum tembellikten kılınmayan namazların kılınmasına dair kafire kaza namazı yok zaten yani herkes her hadise ulaşamıyor keza 4 alimde böyle idi imam azam sünnetler kazaya eklenir diye hüküm vermiş imam şafide kaza varsa sünnet kılma diyor buna atıfen hadise uyarak kaza namazı hatırlanınca hemen kılınmalı gibi birden fazla hadis vardır .
yani o hocalar youtubede fetva verip Avamın aklını karıştırıp onları saptırıyor kardeşler 4 mezhebinize uyun yoksa ateşe gidersiniz o kadar alim geçtide 4 mezhebi sürdürmek için çalıştışar mezhep kurmamak için tarikat kurdular .
4 mezhep ve tarikatlarında ecri vardor fakat şimdiki tarikatların çoğu bidat ehli ve israil öğrencisi size tavsiyem hadis öğrenin alim hayatına bakın abdulkadir gelani 3 5 cin için snelerce mağrada kalmadı selefiye kendini nispet edenlere aldanmayın dininizi kendiniz öğrenin kendiniz hoca olun neslinizi bilinçlendirmek için Allah u alim vesselam
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147