Salat-ı Münciye büyük salevatlardandır.Salevet olarak tek okunabileceği gibi 1000 defa okumak suretiyle maddi*manevi sıkıntılar için hatmi yapılarakta Peygamber (s.a.v.)’e hediye edilir.
Böyle sayı bildirilmeyen duaları bir kere okumak yeter. 3,7 veya 40 kere okumak daha iyi olur.
UNUTMAYIN:
BÜTÜN AFETLERE , BELALARA , KAZALARA , KORKU VE ENDISELERE , KAYGI VE TASALARA KARSI KORUYUCUDUR. KURTARICI VE MANEVİ YARDIMIN GELMESINE EN ETKILI BIR SEBEP VE VESILESIDIR.
FAZİLETLERİ: (koruyucudur - kurtarıcıdır - manevi yardımın gelmesine sebep ve vesiledir)
Bu salâvat-ı şerifenin büyük önemi ve sevabı vardır. Bu salavâta devam edenin ;
*Bütün afetlere,
*Bütün musibetlere,
*Maddi-manevi sıkıntılara,
*Korku ve endişelere,
*Kaygı ve tasalara,
*Belalardan,
*Gelecek musibetlerden emin olur ve perde olur.
*ihtiyaç ve arzularının kolay, muradı hasıl olur,
*Rızkının da bol ve bereketli olacağı ümit edilir.
*Sıkıntılı zamanlarda bu mübarek salavatı okuyan kimse dünya ve ahiretin sıkıntılarından kurtulur.
*Tehlikeli zamanlarda bu mübarek salavatı okuyan kimse dünya ve ahiretin sıkıntılarından kurtulur.
*Huzurlu olmak istiyorsan bu salavatı okumaya devam et ve bir an olsun istiğfarı elden bırakma.
*Bir hacet için okunursa, şimşek gibi süratli tesir eder
*Bütün kaza ve musibetlere karşı bu salaten tüncina duasını okumaya devam et.
*Düşmanların şerrinden korunur.
*Hasetçilerin şerlerinden korunur.
*Vesveselerinden korunur.
*Hacetleriniz ve dileklerinizin yerine gelmesinde çok makbul bir salavattır.
*İhlas ile okunmasında kısa zamanda dileklerinizin olmasına vesiledir.
*Bir murada kavuşmak için, (Salâten tüncînâ) okumalıdır. (İslam Ahlakı)
*Her türlü sıkıntınızdan “Selaten Tüncina ” duası ile kurtulun..
NOT
ua esnasında eller (duanın seması sayılan) yukarıya açık olarak (ayrı) şekilde tutulur. İki elin avuç içi terazinin iki gözü gibi muvazenelimanevim şekilde göğüs hizasında, semadan gelecek Rahmet-i İlâhiyye’ye açık bekler. Ancak, bazı zamanlarda bu iki elin yanyana birleşip, bitişik şekilde tutulması da sünnete aykırı değildir. Resûl-i Ekrem Hazretleri her iki halde de dua yapmıştır. Lâkin çoğu defa ellerini ayrı şekilde tuttuğu anlaşılmaktadır. Nitekim Şafiî mezhebinde duanın korku mânâsına gelen cümlelerinde ellerin içinin yere çevrilip aşağıya tutulduğu gibi. Hanefi’de ise avuç içinin aşağıya çevrilmesi sadece yağmur duasında meşru kılınmış, diğerlerine şâmil olmamıştır. Şafilerin dua ederken musibetten sakınmak için ellerini aşağıya çevirmeleri bazı hadislere dayanmaktadır ki sünnettir. Bu hadislerden birisi şöyledir: “Peygamber Efendimiz Aleyhissalatü vesselam, Allah’tan bir şeyin olmasını istediği zaman ellerinin içini yukarıya çevirirdi. Ancak bir şeyden sakınacağı zaman ise ellerinin içini aşağıya çevirirdi.” (Bu konuyla ilgili Hadisler için bkz: Müsned, Ahmed b. Hanbel 4/56; Mecmau’z- zevaid, 10/168; Cemu’l-fevaid, 2/618; el-Fethu’l-kebir, 2/357; ) Bu nedenle ellerini dua ederken aşağıya çevirenler bu hadislere göre amel etmiştir. Hanefiler ise bu konuda şafileri taklit etmiş oluyor.