Harf ilmi - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > Havas ilmi & Gizli ilimler > Havas Kursu & Havas Dersleri > Havas Dersleri

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 05.10.22, 04:42
 
Üyelik tarihi: 31.07.22
Bulunduğu yer: Hatay
Mesajlar: 269
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Harf ilmi

"📌Harf ilmi, rumuzları ve anlaşılmazlıklarıyla, İslam tasavvufu irfanının, kendisiyle kozmolojik tasavvurlarını oluşturduğu keyfiyeti ortaya çıkarmaktadır. Harf ilminin, sihir düşüncesinde ve tılsım ve muskalara özgü şeylerde sağlam köklerinin olduğunu görmemiz, harflerin özellikleri ve etkili güçleri konusundaki köklü itikada delalet etmektedir.

İbn Arabî'nin görüşüne göre; harf ilmi, kendisiyle mümkün varlıkların ortaya çıktığı bir ilimdir. Hakim et-Tirmizî'ye göre; harf ilmi, Câfer-i Sâdık'tan telkin ve doğrudan alma va sıtasıyla sûfiliğe ulaşan veliler ilmidir. Bu nispette olan Şiî gnostiği açıktır.

Bu bağlamda, hem İbn Arabî hem de diğer sûfiler, ilâhî tekvîn kelimesine dayanmışlardır. Bu da var etmede harfi asıl kılar. Bu yönelmenin, Yahudi Kabbala âriflerine dönen esasları vardır. Onlara göre; ilâhî zâtta ilim, kelime ve kitabet aynı şeydir.

Tasavvufi irfan, sayılarla harfler arasındaki tekabül ve paralel yapıya, remzî bir metotla sarılmıştır. Bu, Hermetiklerin hoş karşıladıkları ve Yahudi Kabbala gnostiğinin aşırı gittikleri bir yapıdır. Şiî gnosu, onu "cifr" şeklinde almıştır.
İmamların asırlar boyu bu cifr ilmini, birbirlerinden tevarüs ettiklerini iddia etmişlerdir.

Bütün bu irfanlarda, harflerle dört unsur arasındaki tekabüliyete (karşılaştırmaya) dayanan rumuzlu tablolar ve cetveller vardır. Bu tekabüliyet, ayinden (liturgy) soyutlanmış değildir. Bu ayinde de astronomi ilmi, tevarüs edilen eski kültürlerin tabiatlarıyla karıştırılmıştır.

Bu tabloların tetkiki, zâhirî hislere, bâtınî güçlere ve dört unsura karşılık gelen dört mizaç ve karışıma özgü kadîm tıp ilimlerine delalet etmektedir. Mizaçlar, sadece balgam, safra, kan ve karasafraya ait mizaçlar etrafında dönmez. Ayrıca bu mizaçlar, hava, ateş, toprak ve suya ait
karışımlar şeklinde Yunan doğa felsefesinden gelen elementler şeklini de almıştır.

Böylece dil, irfanî yapılarda düşünce ve diyalog için soyut bir araç olarak kabul edilmekle kalmamış, ruhları çıkarmada, hastalıkları iyileştirmede ve menfaatleri celp etmede temessül eden başka görevler için de kullanılmıştır."]📌Harf ilmi, rumuzları ve anlaşılmazlıklarıyla, İslam tasavvufu irfanının, kendisiyle kozmolojik tasavvurlarını oluşturduğu keyfiyeti ortaya çıkarmaktadır. Harf ilminin, sihir düşüncesinde ve tılsım ve muskalara özgü şeylerde sağlam köklerinin olduğunu görmemiz, harflerin özellikleri ve etkili güçleri konusundaki köklü itikada delalet etmektedir.

İbn Arabî'nin görüşüne göre; harf ilmi, kendisiyle mümkün varlıkların ortaya çıktığı bir ilimdir. Hakim et-Tirmizî'ye göre; harf ilmi, Câfer-i Sâdık'tan telkin ve doğrudan alma va sıtasıyla sûfiliğe ulaşan veliler ilmidir. Bu nispette olan Şiî gnostiği açıktır.

Bu bağlamda, hem İbn Arabî hem de diğer sûfiler, ilâhî tekvîn kelimesine dayanmışlardır. Bu da var etmede harfi asıl kılar. Bu yönelmenin, Yahudi Kabbala âriflerine dönen esasları vardır. Onlara göre; ilâhî zâtta ilim, kelime ve kitabet aynı şeydir.

Tasavvufi irfan, sayılarla harfler arasındaki tekabül ve paralel yapıya, remzî bir metotla sarılmıştır. Bu, Hermetiklerin hoş karşıladıkları ve Yahudi Kabbala gnostiğinin aşırı gittikleri bir yapıdır. Şiî gnosu, onu "cifr" şeklinde almıştır.
İmamların asırlar boyu bu cifr ilmini, birbirlerinden tevarüs ettiklerini iddia etmişlerdir.

Bütün bu irfanlarda, harflerle dört unsur arasındaki tekabüliyete (karşılaştırmaya) dayanan rumuzlu tablolar ve cetveller vardır. Bu tekabüliyet, ayinden (liturgy) soyutlanmış değildir. Bu ayinde de astronomi ilmi, tevarüs edilen eski kültürlerin tabiatlarıyla karıştırılmıştır.

Bu tabloların tetkiki, zâhirî hislere, bâtınî güçlere ve dört unsura karşılık gelen dört mizaç ve karışıma özgü kadîm tıp ilimlerine delalet etmektedir. Mizaçlar, sadece balgam, safra, kan ve karasafraya ait mizaçlar etrafında dönmez. Ayrıca bu mizaçlar, hava, ateş, toprak ve suya ait
karışımlar şeklinde Yunan doğa felsefesinden gelen elementler şeklini de almıştır.

Böylece dil, irfanî yapılarda düşünce ve diyalog için soyut bir araç olarak kabul edilmekle kalmamış, ruhları çıkarmada, hastalıkları iyileştirmede ve menfaatleri celp etmede temessül eden başka görevler için de kullanılmıştır.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
ledun ilmi ile havas ilmi arasındaki fark asdasdas Sorularınız 12 22.12.23 15:01
Havas ilmi ile Ledun ilmi aynı mıdır? sydney Sorularınız 18 09.03.23 21:57
Havas ilmi ve hüddam ilmi farklı şeyler mi? Ya da arasında ki bağlantı nedir? Meloni84 Sorularınız 7 09.03.23 21:42
Harf harf ayetel kursiyi nerden bulabilirim? GhOsT Sorularınız 6 20.12.19 16:06


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 15:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147