Nasrun Minallahi ve Fethun Karib - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 09.08.20, 02:12
Üye
 
Üyelik tarihi: 20.01.19
Bulunduğu yer: kocaeli
Mesajlar: 99
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
sırlı bir ayettir,belanin defi,ve basari icin okunur,abdestli olarak 340 defa okunmasi makbuldur denir,fakat ben sahsim adina sayilara pek takilmam, bazi esmalari 3000-4000 okudugum olur,Allah sayilara bakmaz ihlasa,samimiyete,teslimiyete bakar...
burda düşüncene katılmıyorum bazı ibadetlerin sayıları vardır havas demek sayı demek zaten siz bir ibadetin havasını araştırırken sayısını araştırıyorsunuz sayılardada sırlar vardır anahtar gibi doğru anahtar olmadan kilidi yada kapıyı nasıl açıcaksınız 1 diş fazla yada eksik olsa o kapı yada kilit açılmaz
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 09.08.20, 02:37
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,659
Etiketlendiği Mesaj: 201 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Orcun41 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
burda düşüncene katılmıyorum bazı ibadetlerin sayıları vardır havas demek sayı demek zaten siz bir ibadetin havasını araştırırken sayısını araştırıyorsunuz sayılardada sırlar vardır anahtar gibi doğru anahtar olmadan kilidi yada kapıyı nasıl açıcaksınız 1 diş fazla yada eksik olsa o kapı yada kilit açılmaz
Ya havass ile ilgili değilde sadece ibadet ise maksat?
Yani bu konuda çok şey söylerm de demiyorum. Sadece bir noktadan sonra havass ile ilgilenmiyor insan. Mesele "yakin" edebilmek. Havass da aslında bunun bir vesilesidir.
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 10.08.20, 00:42
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,348
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ya havass ile ilgili değilde sadece ibadet ise maksat?
Yani bu konuda çok şey söylerm de demiyorum. Sadece bir noktadan sonra havass ile ilgilenmiyor insan. Mesele "yakin" edebilmek. Havass da aslında bunun bir vesilesidir.
Sayıların, adetlerin havasa ait oldugu kanısına nereden vardınız kardeşim ?
İrfanda seyri-sulukta sayılar çok önemlidir yukarıda arkaşın belirtdigi gibi, kapıyı açmak için kilidin bir diş fazla ve ya eksik olması büyük mana arz eder.
Hatta bir kişi ne havas ne de irfan, tasavvufla da ilgilenmiyor sadece sevap niyyetine okusa bile eger hadisde bir dua ve ya zikir için sayı belirlenmişse o sayıya uymak zorunda, yok sayı belirlenmemiş ise zikir ilminden nasibini almış bir kişi ile muşarite yapar öyle başlar.
__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 10.08.20, 00:57
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,659
Etiketlendiği Mesaj: 201 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sayıların, adetlerin havasa ait oldugu kanısına nereden vardınız kardeşim ?
İrfanda seyri-sulukta sayılar çok önemlidir yukarıda arkaşın belirtdigi gibi, kapıyı açmak için kilidin bir diş fazla ve ya eksik olması büyük mana arz eder.
Hatta bir kişi ne havas ne de irfan, tasavvufla da ilgilenmiyor sadece sevap niyyetine okusa bile eger hadisde bir dua ve ya zikir için sayı belirlenmişse o sayıya uymak zorunda, yok sayı belirlenmemiş ise zikir ilminden nasibini almış bir kişi ile muşarite yapar öyle başlar.

delili nedir bunun? Meseleyi sayı meslesine indirme gafletinde elbet bulunmuyoruz. Zira herşeyin bir hesap üzre olduğunu Allah Azze ve Celle'nin kendisi buyuruyor. Fakat biz Kur'an ve sünnette Allah'ı şu kadar zikredin diye bir delil göremiyoruz? Zira Müslim hadisinde;


“Yanından ayrıldığımdan beri hep burada oturup zikirle mi meşgul oldun?” diye sordu. O da:

– Evet, diye cevap verdi. Bunun üzerine Peygamber aleyhisselâm şöyle buyurdu:

“Senin yanından ayrıldıktan sonra üç defa söylediğim şu dört cümle, senin sabahtan beri söylediğin zikirlerle tartılacak olsa, sevap bakımından onlara eşit olur: Sübhânallâhi ve bi–hamdihî, adede halkihî ve rızâ nefsihî ve zinete arşihî ve midâde kelimâtihî:"



Bu hadis üzre bu zikirle ilgili efendimizin verdiği bir ruhsat vardır. Bu zikri bu şekilde yaparsak daha faziletlidir. Yanı sıra görüyoruz ki sevap bakımından sayıların bir önemi yoktur. Sayılar zikir ibadeti açısından tasavvuf dinince havas uygulamalarında önemlidir. Fakat zikir ibadeti açısından bir delili yoktur. Varsa bir Kurani delil, yoksa sünnetten senedi güçlü bir hadis paylaşın.


Bizim düşüncemiz tasavvuf dininin koparma maksadı ile belli ölçüler(ebced ki maalesef israiliyat kaynaklı bir hesap) üzerinden sayıları dayatmasıdır. Allah Azze ve Celle'yi şu kadar zikrederseniz şu olur diye bir ayet okumadım ben...
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 10.08.20, 01:36
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,348
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
delili nedir bunun? Meseleyi sayı meslesine indirme gafletinde elbet bulunmuyoruz. Zira herşeyin bir hesap üzre olduğunu Allah Azze ve Celle'nin kendisi buyuruyor. Fakat biz Kur'an ve sünnette Allah'ı şu kadar zikredin diye bir delil göremiyoruz? Zira Müslim hadisinde;


“Yanından ayrıldığımdan beri hep burada oturup zikirle mi meşgul oldun?” diye sordu. O da:

– Evet, diye cevap verdi. Bunun üzerine Peygamber aleyhisselâm şöyle buyurdu:

“Senin yanından ayrıldıktan sonra üç defa söylediğim şu dört cümle, senin sabahtan beri söylediğin zikirlerle tartılacak olsa, sevap bakımından onlara eşit olur: Sübhânallâhi ve bi–hamdihî, adede halkihî ve rızâ nefsihî ve zinete arşihî ve midâde kelimâtihî:"



Bu hadis üzre bu zikirle ilgili efendimizin verdiği bir ruhsat vardır. Bu zikri bu şekilde yaparsak daha faziletlidir. Yanı sıra görüyoruz ki sevap bakımından sayıların bir önemi yoktur. Sayılar zikir ibadeti açısından tasavvuf dinince havas uygulamalarında önemlidir. Fakat zikir ibadeti açısından bir delili yoktur. Varsa bir Kurani delil, yoksa sünnetten senedi güçlü bir hadis paylaşın.


Bizim düşüncemiz tasavvuf dininin koparma maksadı ile belli ölçüler(ebced ki maalesef israiliyat kaynaklı bir hesap) üzerinden sayıları dayatmasıdır. Allah Azze ve Celle'yi şu kadar zikrederseniz şu olur diye bir ayet okumadım ben...
Değerli kardeşim siz kanalları karıştırıyorsunuz. Öncelikle Tasavvuf din değil, irfan birebir kuran ve sünnenin özüdür, bunların dışında olan ilaveleri (buddist riyazetleri, saçma mantıralar ve.s) kabul etmiyoruz bunu bilesiniz.
Sizin sorununuz nedir biliyormusunuz kardeşim ? irfan ile havas ilmini karıştırıyorsunuz pek çok kişiler gibi

Zikirden söz açıldıysa öncelikle kuranda geçen zikrin anlamına mealine bakmak lazım. zira bazı ayetlerde zikir namaz anlamındadır, bazı yerlerde günahla karşılaşınca Allahı yad etmekdir, tefekkür ve.s
evet Allahı zikir etmek için sınır yoktur amma bu hangi zikir nevinden bahs ediliyor burda ? namazmı, tefekkürmü yoksa tesbihle "Subhanellah" çekmekmi ?

Zikir bir ilim dalıdır. Harf ilmi de vardır. Rakam (aded) ilmi de vardır. Cifir ilmi de vardır.
İslami kaynakları iyice araştırın kaynağı neresi imiş. Ya beni israilden öncede ebced var ise ? o yüzdün araştırın diyorum

Mesela Hz Zehra (s.a) tesbihinin geçdigi tüm kaynaklarda bu uygulama için sayılar belirlenmiştir. 34 Allahu Ekber, 33 Elhemdulillah, 33 Subhanellah. Bunu inkarmı edeceğiz ?

Kurandan delil istemeyin nasıl ki, siz namazın rekatlarını kuran ile kanıtlayamıyorsunuz.

Son olarak her kişi kendi delillerine göre amel etmekde özgürdür yeterki, inat ve teessüpten uzak dursun.
__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 10.08.20, 02:43
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,659
Etiketlendiği Mesaj: 201 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Değerli kardeşim siz kanalları karıştırıyorsunuz. Öncelikle Tasavvuf din değil, irfan birebir kuran ve sünnenin özüdür, bunların dışında olan ilaveleri (buddist riyazetleri, saçma mantıralar ve.s) kabul etmiyoruz bunu bilesiniz.
Sizin sorununuz nedir biliyormusunuz kardeşim ? irfan ile havas ilmini karıştırıyorsunuz pek çok kişiler gibi

Zikirden söz açıldıysa öncelikle kuranda geçen zikrin anlamına mealine bakmak lazım. zira bazı ayetlerde zikir namaz anlamındadır, bazı yerlerde günahla karşılaşınca Allahı yad etmekdir, tefekkür ve.s
evet Allahı zikir etmek için sınır yoktur amma bu hangi zikir nevinden bahs ediliyor burda ? namazmı, tefekkürmü yoksa tesbihle "Subhanellah" çekmekmi ?

Zikir bir ilim dalıdır. Harf ilmi de vardır. Rakam (aded) ilmi de vardır. Cifir ilmi de vardır.
İslami kaynakları iyice araştırın kaynağı neresi imiş. Ya beni israilden öncede ebced var ise ? o yüzdün araştırın diyorum

Mesela Hz Zehra (s.a) tesbihinin geçdigi tüm kaynaklarda bu uygulama için sayılar belirlenmiştir. 34 Allahu Ekber, 33 Elhemdulillah, 33 Subhanellah. Bunu inkarmı edeceğiz ?

Kurandan delil istemeyin nasıl ki, siz namazın rekatlarını kuran ile kanıtlayamıyorsunuz.

Son olarak her kişi kendi delillerine göre amel etmekde özgürdür yeterki, inat ve teessüpten uzak dursun.


Cevaben kitap yazılır fakat polemik yaratmamak için hiç birine cevap vermeyeceğim. Zira çok yapıldı bu münazara..

Fakat bir konuda anlaşalım.

Elif. Lam. Ra. Bunlar açık ve anlaşılır Kitap'ın ayetleridir.12:1

Burada herhangi bir "öz"e ihtiyaç olmadığı diğer bir çok ayetlerde izah edildiği gibi izah edilmiş.

Bakın zırva tevil götürmez. Lüzum da etmez. Bir öze ihtiyaç da yoktur. İncil ve Tevrat neden bozuldu? Yorum girdiği için kitabın içine...
Yada şöyle diyelim.. Kur'an neden indi? Zira bunlardan kitap ehli olarak bahseder. Allah inancı vardı yani adamlarda? Fakat Kur'an gönderildi. Çünkü Allah Azze ve Celle'ye göre bir Rabb inancı yoktu. Mesele gereğinden fazla yorumun dine girmesinden kaynaklı. Öz konusuna katılmıyorum. Bizim yeterince öz bir kitabımız vardır.
Bu bağlamda tasavvuf başlı başına bir dindir.
-derinlemesine inmek istemiyorum. Zira arabinin, geylaninin, rabbaninin, gazalinin eserlerini tartışmaya lüzum yok.- tevhid ile ilgili çok büyük ayarışmalar söz konusu. Halik ile mahluk arasında ki farki Kurani ve tasavvufi bağlamda incelemek bu tezatı müşade açısından bence yeterlidir.

Ayetlerden ziyade dilerseniz 99 esma üzerinden dahi bu incelemeyi yapabilirim...
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 10.08.20, 10:44
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,348
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Cevaben kitap yazılır fakat polemik yaratmamak için hiç birine cevap vermeyeceğim. Zira çok yapıldı bu münazara..

Fakat bir konuda anlaşalım.

Elif. Lam. Ra. Bunlar açık ve anlaşılır Kitap'ın ayetleridir.12:1

Burada herhangi bir "öz"e ihtiyaç olmadığı diğer bir çok ayetlerde izah edildiği gibi izah edilmiş.

Bakın zırva tevil götürmez. Lüzum da etmez. Bir öze ihtiyaç da yoktur. İncil ve Tevrat neden bozuldu? Yorum girdiği için kitabın içine...
Yada şöyle diyelim.. Kur'an neden indi? Zira bunlardan kitap ehli olarak bahseder. Allah inancı vardı yani adamlarda? Fakat Kur'an gönderildi. Çünkü Allah Azze ve Celle'ye göre bir Rabb inancı yoktu. Mesele gereğinden fazla yorumun dine girmesinden kaynaklı. Öz konusuna katılmıyorum. Bizim yeterince öz bir kitabımız vardır.
Bu bağlamda tasavvuf başlı başına bir dindir.
-derinlemesine inmek istemiyorum. Zira arabinin, geylaninin, rabbaninin, gazalinin eserlerini tartışmaya lüzum yok.- tevhid ile ilgili çok büyük ayarışmalar söz konusu. Halik ile mahluk arasında ki farki Kurani ve tasavvufi bağlamda incelemek bu tezatı müşade açısından bence yeterlidir.

Ayetlerden ziyade dilerseniz 99 esma üzerinden dahi bu incelemeyi yapabilirim...
Allah aşkına güzel insan deyin bana, Elif Lam Ra-nın neresi açık ? ya da diger ayetlerin başında gelen harflerin neresi açık ? Bu harfler başlı başına bir sırr. Kuranın zahiri vardır evet fakat batını, batının batının, batınının batınının batını .... vardır.
__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 11.08.20, 21:49
Üye
 
Üyelik tarihi: 20.01.19
Bulunduğu yer: kocaeli
Mesajlar: 99
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ya havass ile ilgili değilde sadece ibadet ise maksat?
Yani bu konuda çok şey söylerm de demiyorum. Sadece bir noktadan sonra havass ile ilgilenmiyor insan. Mesele "yakin" edebilmek. Havass da aslında bunun bir vesilesidir.
müslümanın herşeyi ibadettir lakin burda ibadetse istediğin gibi zikir çekebilirsin sınırlandırmana gerek yok kendini ama bazı esmaların ismi azamların veya ayetlerin de havasları vardır bunlara uymadanda sonuç beklenmesi nekadar garanti olur istediği bir şey vardır mesela onun için yapıyordur ama sayıya bakmıyordur kaderinde olucağı vardır olur şimdi burda o ibadete mi yormak gerekir yoksa kaderde var olucağı belli olduğu için ona mı yormak gerekir ?

en son öğrendiğim bir ibadetten bahsedeyim sana ismi azamla ilgili peygamberimize allah miraç gecesinde bu ismi azamları öğretti ve 7 defa okuyup dua etmesini söyledi zamanı var detaylı girmiyorum..

---------- Post added 11.08.20 at 21:52 ----------

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ibadette sayi olmaz,once rizai ilahi icin,sonra dunyevi ve ahiretlik taleplerimiz icin Allaha munacat etmektir ibadet,havas dunyevi isler icin,sıkıntılar icin,bunlarin cozumu icin yapilir,kimlerden yardim istenir,talep edilir bu belli,bu ibadet degildir,biz burda ibadet bazli konusuyoruz...
burdaki maksat önemli ibadette havas kısmında sayı vardır
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 09.08.20, 04:36
 
Üyelik tarihi: 03.03.20
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 161
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Orcun41 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
burda düşüncene katılmıyorum bazı ibadetlerin sayıları vardır havas demek sayı demek zaten siz bir ibadetin havasını araştırırken sayısını araştırıyorsunuz sayılardada sırlar vardır anahtar gibi doğru anahtar olmadan kilidi yada kapıyı nasıl açıcaksınız 1 diş fazla yada eksik olsa o kapı yada kilit açılmaz

Sayılar önemlidir ana pekte takılmamak lazım sayılara.. mesela ben geçmişte iş için bir uygulama yapmıştım. Belli sayıda tesbih çekiyordum ama sonradan farkettim ki benim tesbih 99 luk değil 100lükmüş bir sırada 34 tane var hep fazla çekmişim söylenilen sayıdan ama isteğim gerçekleşti çok şükür. Bazen eksik fazla pekte önemli değil kanımca 1000 tane zorlayarak istemeyerek yapmaktansa 100 tane isteyerek yürekten yapmak belkide daha makbul ve hayırlıdır..
Rabbim doğrusunu bilir..
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 09.08.20, 11:28
SyLLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 05.03.19
Bulunduğu yer: Almanya
Mesajlar: 132
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Allah razi olsun
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Karib ismi şerifi zikri ike Allah'a yakınlık yenihavasci Tecrübe Ettikleriniz 2 01.04.24 09:47
El Karib - Ya Mubdie'l Beraya Ve Muide Ma Ba'de Fenaiha Bikudretihi HeartLess Evradiyeler & Azametler 9 11.02.23 23:49
El Karib aşk Esmaül Hüsna 9 20.02.19 17:05
Karib - Ya Garibe'l Muteali Fevka Kulli Şey'in Uluvvu irtifa'ihi HeartLess Evradiyeler & Azametler 5 20.06.18 16:28


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147