Havas Okulu

Havas Okulu (https://www.havasokulu.com/)
-   Sorularınız (https://www.havasokulu.com/sorulariniz/)
-   -   Rabıta yapmak şirk midir? (https://www.havasokulu.com/sorulariniz/62587-rabita-yapmak-sirk-midir.html)

avira 13.05.21 15:25

Rabıta yapmak şirk midir?
 
Okuduğum çoğu yerde rabıta nin caiz değildir şirk olduğuna dair şeyler duydum suleymancilardan öğrendiğim 15 dakika rabıta sonra kalp zikriydi bana biz burda mürşide değil Allaha ibadet ediyoruz onun sayesinde mürşidi araya vesile kılarak ondaki nurla kalbimizi nefsimizi korelttigimizden söyledi devam et yap dedi eğer başarabilir sen dedi zaten anlicaksin gün geçtikçe bazı şeyleri fark edeceksin dedi eğer ki kendini mürşide ihtiyaç duymayacagina artık inandığın vakit bu sefer mürşidi değil Allah'ı düşün dedi tabi Allah'ı bir şekil verilmez işte yarattığı ne bileyim şelaleleri doğayı Allah'ın yarattığı güzel şeyleri düşünüp artık şeyhi değil Allah'ı düşün dedi ama ilk önce mürşidi düşün kendini geliştir dedi ve üstüne basa basada biz mürşide tapmiyoruz yani aklın karışmasın dedi ne düşünüyorsunuz ne tavsiye edersiniz ? Bana

Yusufiyeli 13.05.21 16:17

Alıntı:

avira Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428500)
Okuduğum çoğu yerde rabıta nin caiz değildir şirk olduğuna dair şeyler duydum suleymancilardan öğrendiğim 15 dakika rabıta sonra kalp zikriydi bana biz burda mürşide değil Allaha ibadet ediyoruz onun sayesinde mürşidi araya vesile kılarak ondaki nurla kalbimizi nefsimizi korelttigimizden söyledi devam et yap dedi eğer başarabilir sen dedi zaten anlicaksin gün geçtikçe bazı şeyleri fark edeceksin dedi eğer ki kendini mürşide ihtiyaç duymayacagina artık inandığın vakit bu sefer mürşidi değil Allah'ı düşün dedi tabi Allah'ı bir şekil verilmez işte yarattığı ne bileyim şelaleleri doğayı Allah'ın yarattığı güzel şeyleri düşünüp artık şeyhi değil Allah'ı düşün dedi ama ilk önce mürşidi düşün kendini geliştir dedi ve üstüne basa basada biz mürşide tapmiyoruz yani aklın karışmasın dedi ne düşünüyorsunuz ne tavsiye edersiniz ? Bana

Rabıta, Allah ile kul arasına üçüncü bir şahsı (şeyhi) sokarak irtikab edilmiş bir şirk değil, aksine müridin önüne ve yanına sunulmuş model şahsiyete benzemesi, kalıp ile olan beraberliğini kalb ile sürdürmesi olayıdır. Rabıtanın şirk oluşu ile ilgili değerlendirmeler genellikle yanlış uygulama ve algılamalarla ilgilidir. Rabıta tabii ve fıtri bir olay olmanın ötesinde ibadetlerde tamamlayıcı bir unsur gibi görülünce, rabıta yapılan şahsın kul ile Allah arasında üçüncü ve aracı bir şahsiyet olduğu düşüncesi gündeme gelmiştir.
İnsanların dünya işleriyle olan bağlantıları sebebiyle dünyayı düşündüklerinde şirk koşmuş oldukları hatıra gelmezken Allah’ı hatırlatan bir Allah adamının düşünülmesi sırasında niçin şirk koşmuş olacağını anlamak zordur. Allah’a koşulan şirk ile kastedilen insan kalbinde meydana gelen değişimdir. Allah Resulü, Allah için birbirini sevenlere, birbirleriyle ziyaretleşenlere ve tasaddukta bulunanlara Allah’ın sevgisinin hak olacağını haber vermektedir. (Ahmed b. Hanbel, Müsned 5. Cilt sayfa 229) Böyle bir müjde bile Allah adamlarına duyulacak kalbi sevgi bağının Allah ile ilişkiyi pekiştireceğini gösterir. Oysa ki dünya işi Allah sevgisinden çok dünya sevgisini pekiştirir.
Takdimdeki birtakım eksiklerle uygulamadaki farklılıklar, rabıtayı tartışmalı bir konu haline getirmiştir. Oysa fıtri anlamıyla düşündüğünüz vakit rabıtasız insan yoktur. Herkesin bir rabıtası vardır. Çünkü her yiğidin gönlünde bir aslan yatar.

Ada 13.05.21 16:21

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Bu konuyu okursanız daha rahat anlamanıza yardımcı olacaktır.

imas 13.05.21 17:01

Alıntı:

Ada Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428511)
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Bu konuyu okursanız daha rahat anlamanıza yardımcı olacaktır.

rabita yapmayi sirk olarak saymak nasil cok yanliş agir bir itham ise, bir "mursidi" dusunerek rabita yapmamayi sirk saymakta cok yanlis ve agir bir ithamdir,bu gibi tanimlamalarin sonucu tarikat ehli olmayan her mümini sirkte gormektir,şirkin sartlari belli iken,bu cok agir buhtan ve vebaldir...

avira 13.05.21 17:06

Alıntı:

Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428510)
Rabıta, Allah ile kul arasına üçüncü bir şahsı (şeyhi) sokarak irtikab edilmiş bir şirk değil, aksine müridin önüne ve yanına sunulmuş model şahsiyete benzemesi, kalıp ile olan beraberliğini kalb ile sürdürmesi olayıdır. Rabıtanın şirk oluşu ile ilgili değerlendirmeler genellikle yanlış uygulama ve algılamalarla ilgilidir. Rabıta tabii ve fıtri bir olay olmanın ötesinde ibadetlerde tamamlayıcı bir unsur gibi görülünce, rabıta yapılan şahsın kul ile Allah arasında üçüncü ve aracı bir şahsiyet olduğu düşüncesi gündeme gelmiştir.
İnsanların dünya işleriyle olan bağlantıları sebebiyle dünyayı düşündüklerinde şirk koşmuş oldukları hatıra gelmezken Allah’ı hatırlatan bir Allah adamının düşünülmesi sırasında niçin şirk koşmuş olacağını anlamak zordur. Allah’a koşulan şirk ile kastedilen insan kalbinde meydana gelen değişimdir. Allah Resulü, Allah için birbirini sevenlere, birbirleriyle ziyaretleşenlere ve tasaddukta bulunanlara Allah’ın sevgisinin hak olacağını haber vermektedir. (Ahmed b. Hanbel, Müsned 5. Cilt sayfa 229) Böyle bir müjde bile Allah adamlarına duyulacak kalbi sevgi bağının Allah ile ilişkiyi pekiştireceğini gösterir. Oysa ki dünya işi Allah sevgisinden çok dünya sevgisini pekiştirir.
Takdimdeki birtakım eksiklerle uygulamadaki farklılıklar, rabıtayı tartışmalı bir konu haline getirmiştir. Oysa fıtri anlamıyla düşündüğünüz vakit rabıtasız insan yoktur. Herkesin bir rabıtası vardır. Çünkü her yiğidin gönlünde bir aslan yatar.


Peki ya sizce hocamin dediği gibi kendini gelistirdikten sonra Allah'ı düşün demişti mürşidi değil mürşide bağlanmak yerine madem direkt olarak Allah'a baglansak diyorum bende Tabi Allah'ı bir şekle sokamayiz ama onu düşünmek yarattıklarıni düşünmek hocamın demesi sizce daha doğru olmaz mı yani şeytan vesvese veriyor ya şirke giriyorsam

ByWinner 13.05.21 17:07

Alıntı:

Ada Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428511)
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Bu konuyu okursanız daha rahat anlamanıza yardımcı olacaktır.

Bu çok ağır bi itham

dradem404 13.05.21 17:08

Rabıta yapmak neden şirk olsun..ayetle sabit..estağızübillah..Ya eyyuhellezine emenusbirû ve sabirû ve rabitû..ilaahirilayeh..mealen Ey iman edenler! Sabredin, düşmanlarınıza karşı sebat gösterin, nöbet bekleşin baglanin..rabitû diye emir var..Rabıta bidattir diyenlere saniyesneyni ayetinin karşılığı olan Hz Ebubekiri anlatmak kafi olacaktır..tüm ehli rabıta ve maneviyat ehlinin temeli Ebubekiri sıddıka dayanır.. neden?
Peygamber efendimiz magarada iken Hz Ebubekire rabıtayı tarif etmiştir..hatta hz ebubekir peygamber efendimize o kadar bağlıydı ki miraç hadisesinde peygamberimiz ona hadiseyi anlattığında nasıl oldu ?bu akıl dışı..olamaz gibi sözlerle değil yani mantıkla değil tüm kalbiyle bağlı olduğu efendimize sonsuz itaat etmiştir..Rabıta ustaza bağlılık yeminidir..ki gene o sıddık(ra) bi rivayette peygamberimize hitaben ya rasulallah sizi aklımdan bir an dahi çıkaramıyorum..öyle ki abdesthanede bile aklimdasiniz..demiş ve peygamberimiz gülümseyip siddikin bağlılığını onaylamıştır..ben de Süleyman hilmi tunahan hazretlerine intisaptayım ey kardeşim..yolunda çizginde değişim olmasın..elbet semeresini alırsın..hadiste Allah her yüzyılda dinini yenileyen bir müceddid yollayacaktır..burda yenilemeden kasıt dini bozan hadis inkarcilari ve dini kendine göre yorumlayanlar değil ehli sünnet dairesinde silsile haljnde günümüze ulaşmış mübarek zatlara intisap demektir..hz ebubekir ile başlayan silsileden olan süleyman efendi hazretlerine intisabina devam etmen dileğiyle..baska sorun varsa cevaplayabilirim..ben 15 yıl kaldım yurtlarda..

avira 13.05.21 17:10

Alıntı:

ByWinner Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428519)
Bu çok ağır bi itham

Agir bir itham derken

ByWinner 13.05.21 17:21

Alıntı:

avira Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428523)
Agir bir itham derken

Rabıta yapmamak şirktir , dendiği için ağır bir itham dedim. Şirk demek Allah'a ortak kılma anlamına geliyor. Daha tasavvuf yoluna girmemiş çok fazla müslüman kardeşimiz var. Onları zan altında bırakmak oluyor.

avira 13.05.21 18:10

Alıntı:

ByWinner Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428524)
Rabıta yapmamak şirktir , dendiği için ağır bir itham dedim. Şirk demek Allah'a ortak kılma anlamına geliyor. Daha tasavvuf yoluna girmemiş çok fazla müslüman kardeşimiz var. Onları zan altında bırakmak oluyor.


Bende ben yanlış bir şey soyledim sandım 👍

dradem404 13.05.21 18:27

Şöyle düşün ey kardeşim..elindeki telefonu direkt trafodan şarj edebilir misin..insanoglunu nefsi nefsiemmaredir olgun olmayan hâliyle..baslangicta mürşide kalben baglanmazsan sonun akibetin kuranci mealciler hadis inkarcilari gibi olur..ne diyorlar? Bana kuran yeter..eee namazin 5 vakit oldugunu nasil kılınışı nerde kuranda..ben Allah'a direkt bagli olacam mürşide ne gerek var rabıta şirktir demek bizim gibi aciz insanların yaratıcıya ulasmasina engeldir..rabita amaç degil ki sirk olsun..ehli manevi zatları tahayyül etmen şirk değildir..simahun fivucuhihim min eserissucud..onlarin yuzlerinde secde eseri vardır..nuripak bir insanı hayal etmenin neresi şirk..sen ona tapmiyorsun ki haşa vesile kılıyorsun..tıpkı trafodan tellere aktarılan elektrik gibi..veya şöyle misal vereyim yüzerek tek başına bir suyu okyanusu geçebilir misin? Bir araç alet olması gerekmez mi..hedef(rizai ilahi)e ulaşmak için tevessül şart vesselam

imas 13.05.21 18:53

Ya eyyuhellezine emenusbirû ve sabirû ve rabitû.. Ali imran 200 ayet,ayet bu kadar yanliş tevil edilir mi? ayeti rabita ya uydurmak icin bu kadar buyuk vebale girilir mi,ayette gecen rabitu anlami rabita degil ki,rabitu nun anlami uyanik olun direnin savaşa hazirlikli olun demektir,Ayete bu kadar buhtan edilir mi?

imas 13.05.21 19:04

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428542)
Ya eyyuhellezine emenusbirû ve sabirû ve rabitû.. Ali imran 200 ayet,ayet bu kadar yanliş tevil edilir mi? ayeti rabita ya uydurmak icin bu kadar buyuk vebale girilir mi,ayette gecen rabitu anlami rabita degil ki,rabitu nun anlami uyanik olun direnin savaşa hazirlikli olun demektir,Ayete bu kadar buhtan edilir mi?

ayrica rabitanin ilk uygulamasi 12. yuzyildir,rabitanin aciklamasini ilk yapanda halidi bagdadi hz. leridir,ayrica sühreverdi hz. lerininde aciklamasi vardir,ayete buhtan hz ebubekire buhtan Allah olmayan seyler icin buhtan etmekten bizi korusun...

HATTAP 13.05.21 19:06

Bakın mübarekler bi konuya açıklık getirelim

Ben eskiden doğru bir insan değildim eşkiyanın teki idim
Bir gün menzile gittim tövbe ettim namaza başladım zikir dersi aldım rabıta yapmamı söylediler ilk zamanlar arafta kalmıştım
Ondan sonra yapa yapa artık manevi bir feyz geldi daha nice sayarım ama yeri değil

En önemlisi ise Kibrimi ve benliğimi yendim elhamdulillah rabıtaya şirk diyenler iyice düşünsün bakalım

dradem404 13.05.21 19:08

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428542)
Ya eyyuhellezine emenusbirû ve sabirû ve rabitû.. Ali imran 200 ayet,ayet bu kadar yanliş tevil edilir mi? ayeti rabita ya uydurmak icin bu kadar buyuk vebale girilir mi,ayette gecen rabitu anlami rabita degil ki,rabitu nun anlami uyanik olun direnin savaşa hazirlikli olun demektir,Ayete bu kadar buhtan edilir mi?

Elmalı meali hocam..rabit bağlanma demek sayın hocam..hemen yapıştırmışsiñiz yaftayı..ehli rabıta 15 dakika değil 24 saat rabıta halinde değil mi savaşa hazır değil mi uyanık değil mi 7/24... tevil değil metin

dradem404 13.05.21 19:13

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] foto görünüyor

imas 13.05.21 19:20

Alıntı:

dradem404 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428550)
Elmalı meali hocam..rabit bağlanma demek sayın hocam..hemen yapıştırmışsiñiz yaftayı..ehli rabıta 15 dakika değil 24 saat rabıta halinde değil mi savaşa hazır değil mi uyanık değil mi 7/24... tevil değil metin

ali imran 200 elmali tefsiri.....Ey iman edenler! Sabredin, düşmanlarınıza karşı sebat gösterin, nöbet bekleşin, Allah´dan gereğince korkun ki, kurtuluşa eresiniz......burda gosterirmisin rabitayi

dradem404 13.05.21 19:29

Senin dediğin gibi olsun ya da sen öyle bil..benim kaynak aldığım internet sayfasındaki elmalı mealinin fotosu açıldı mı bilmiyorum..ben elmalidan aldığımı düşünüyorum..yanlış biliyorsam duzeltirsin..üslubun hiç hoşuma gitmedi..daha fazla uzatıp yanlış kelimeler kullanmayacağım vesselam

imas 13.05.21 19:40

Alıntı:

HATTAP Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428548)
Bakın mübarekler bi konuya açıklık getirelim

Ben eskiden doğru bir insan değildim eşkiyanın teki idim
Bir gün menzile gittim tövbe ettim namaza başladım zikir dersi aldım rabıta yapmamı söylediler ilk zamanlar arafta kalmıştım
Ondan sonra yapa yapa artık manevi bir feyz geldi daha nice sayarım ama yeri değil

En önemlisi ise Kibrimi ve benliğimi yendim elhamdulillah rabıtaya şirk diyenler iyice düşünsün bakalım

biri diyor rabita yapmak şirktir,digeri rabita yapmamak şirktir,bu sozlere gore sen rabita yaptigin icin şirktesin,ben rabita yapmadigim icin şirkteyim,nasil olacak şimdi

dradem404 13.05.21 19:42

Sen kim oluyorsun da şirk yaptığımı iddia edip tekfir ediyorsun..kendine bak "ne olduğunu" bile bilmiyorsun..

imas 13.05.21 19:45

Alıntı:

dradem404 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428557)
Senin dediğin gibi olsun ya da sen öyle bil..benim kaynak aldığım internet sayfasındaki elmalı mealinin fotosu açıldı mı bilmiyorum..ben elmalidan aldığımı düşünüyorum..yanlış biliyorsam duzeltirsin..üslubun hiç hoşuma gitmedi..daha fazla uzatıp yanlış kelimeler kullanmayacağım vesselam

niye benim dedigim gibi olacak ben alim degilim ki,elmalili dedin elmali tefsirini yazdim,ayet tevil etmek bizim haddimiz degil,ayeti yasantimiza uydurmak hic haddimiz degil,haddimiz yasantimizi ayete ve sunnete gore uydurmak,ben uslubumu kisilere yada nefsime gore ayarlamam,uslubum ayete ve sunnete goredir...

HATTAP 13.05.21 19:55

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428560)
biri diyor rabita yapmak şirktir,digeri rabita yapmamak şirktir,bu sozlere gore sen rabita yaptigin icin şirktesin,ben rabita yapmadigim icin şirkteyim,nasil olacak şimdi

Fetva veremem ben
İşin ehline sormak lazım
Amma velakin ben zararını görmedim büyük yararlarını gördüm

dradem404 13.05.21 19:58

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428564)
niye benim dedigim gibi olacak ben alim degilim ki,elmalili dedin elmali tefsirini yazdim,ayet tevil etmek bizim haddimiz degil,ayeti yasantimiza uydurmak hic haddimiz degil,haddimiz yasantimizi ayete ve sunnete gore uydurmak,ben uslubumu kisilere yada nefsime gore ayarlamam,uslubum ayete ve sunnete goredir...

Elmalılı Hamdi Yazır Meali
Ey iman edenler! Sabredin, düşmanlarınıza karşı sebat gösterin, nöbet bekleşin, Allah'dan gereğince korkun ki, kurtuluşa eresiniz.

Orijinal elmaliliya bak..sabahtan beri dinden çıkarıp duruyosun..üslûp üslûp

imas 13.05.21 20:28

Alıntı:

dradem404 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428567)

Elmalılı Hamdi Yazır Meali
Ey iman edenler! Sabredin, düşmanlarınıza karşı sebat gösterin, nöbet bekleşin, Allah'dan gereğince korkun ki, kurtuluşa eresiniz.

Orijinal elmaliliya bak..sabahtan beri dinden çıkarıp duruyosun..üslûp üslûp

sen kimin mealine baktigini bilmiyorsun, bu seferde elmaliya buhtan ediyorsun,o meal elmalili meali mi bir bak,Abdullah-Ahmet Akgül Meali diyor,kim bu adam erbakan taraftari akinci genclik icinde yer alan milli gazete yazari,dikkat et ayni zamanda el ezher mezunu,sen kimin mealine baktigini bile bilmiyorsun,o meal parantez acilmis sahsin fikrini yazdigi eklemeli meal....dedim ya ayet yanlis tevil kaldirmaz insani ucuruma surukler

dradem404 13.05.21 21:04

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428574)
sen kimin mealine baktigini bilmiyorsun, bu seferde elmaliya buhtan ediyorsun,o meal elmalili meali mi bir bak,Abdullah-Ahmet Akgül Meali diyor,kim bu adam erbakan taraftari akinci genclik icinde yer alan milli gazete yazari,dikkat et ayni zamanda el ezher mezunu,sen kimin mealine baktigini bile bilmiyorsun,o meal parantez acilmis sahsin fikrini yazdigi eklemeli meal....dedim ya ayet yanlis tevil kaldirmaz insani ucuruma surukler

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ ٱصْبِرُوا۟ وَصَابِرُوا۟ وَرَابِطُوا۟ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Yâ eyyuhellezîne âmenusbirû ve sâbirû ve râbitû vettekûllâhe leallekum tuflihûn(tuflihûne).
Ey iman edenler! Sabredin. Sabır yarışında düşmanlarınızı geçin. (Cihat için) hazırlıklı ve uyanık olun ve Allah’a karşı gelmekten sakının ki kurtuluşa eresiniz.


Elmalı orijinal yazan kısma bak..yaw arkadaş neden görmek istemiyorsun..nefsin mi galip geliyor..tevil neden yapayım..rabıtanın taraftarı mıyım..bananeahmet akgulden milli gazeteden..nereye çekiyorsun neyle itham ediyorsun..
sana üslûp diyorum
Sen yafta kusup geliyorsun

imas 13.05.21 21:12

Alıntı:

dradem404 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428577)

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ ٱصْبِرُوا۟ وَصَابِرُوا۟ وَرَابِطُوا۟ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Yâ eyyuhellezîne âmenusbirû ve sâbirû ve râbitû vettekûllâhe leallekum tuflihûn(tuflihûne).
Ey iman edenler! Sabredin. Sabır yarışında düşmanlarınızı geçin. (Cihat için) hazırlıklı ve uyanık olun ve Allah’a karşı gelmekten sakının ki kurtuluşa eresiniz.

Elmalı orijinal yazan kısma bak..yaw arkadaş neden görmek istemiyorsun..nefsin mi galip geliyor..tevil neden yapayım..rabıtanın taraftarı mıyım..bananeahmet akgulden milli gazeteden..nereye çekiyorsun neyle itham ediyorsun..
sana üslûp diyorum
Sen yafta kusup geliyorsun

ben sana elmali tefsirini verdim,sen yanlis yere bakiyorsun,o tefsirin kim tarafindan yazildigi tefsirin sil tarafinda yaziyor,bilmeden konusuyorsun, sana diyorumki rabita 12. yuzyilda tarikata girdi,ayet tarikattan rabitadan bahsetmez,cunku rabita ve tarikat ne islamin sarti nede imanin sarti,insanlari yanlis yonlendirme biraz daha dursak ayette sulaymancilar tarikati var diyeceksin ve igneleyici sozlerden sakın,bak ben edeple konusuyorum

avira 13.05.21 21:40

Alıntı:

dradem404 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428577)
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Elmalı orijinal yazan kısma bak..yaw arkadaş neden görmek istemiyorsun..nefsin mi galip geliyor..tevil neden yapayım..rabıtanın taraftarı mıyım..bananeahmet akgulden milli gazeteden..nereye çekiyorsun neyle itham ediyorsun..
sana üslûp diyorum
Sen yafta kusup geliyorsun




Kur'anda rabitadan bahsedilmiyor bir kere siz demiştiniz mağara olayı örneğinden çıktı diye tarikatlar çıktıktan sonra çıktı rabıta yani o zamanlarda rabıta yoktu herhangi bir şekilde bahsedilmiyor bahsettiğiniz ayettede sanirim bizim yaptığımız rabitadan bahsetmiyor başka bir anlamda kullanılmış bence ?

ByWinner 13.05.21 21:52

Alıntı:

HATTAP Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428565)
Fetva veremem ben
İşin ehline sormak lazım
Amma velakin ben zararını görmedim büyük yararlarını gördüm

Size katılıyorum hocam. Rabıtanın faydalarından biride , bu benim düşüncem tabi ki özgür olduğunu fark ediyorsun. Rabıta yapınca nefsin kontrolünü kırıyorsun ve kontrol sana geçiyor. Nefsin isteklerini yaparken rabıta yaptıktan sonra nefsi gücü azalıyor. Ve aslında yaptığın çoğu şeyi sen istediğin için değil. Nefsin istediği için yaptığını anlıyorsun. Allah tasavvuf yoluna girmemiş müslüman kardeşlerimize de tasavvufa girmeyi ve rabıta yapabilmeyi nasip eylesin.

Yusufiyeli 14.05.21 07:53

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428517)
rabita yapmayi sirk olarak saymak nasil cok yanliş agir bir itham ise, bir "mursidi" dusunerek rabita yapmamayi sirk saymakta cok yanlis ve agir bir ithamdir,bu gibi tanimlamalarin sonucu tarikat ehli olmayan her mümini sirkte gormektir,şirkin sartlari belli iken,bu cok agir buhtan ve vebaldir...

Eyvallah imas kardeşim çok doğru ve yerinde ifadeler.

Girlcpp 14.05.21 09:18

Gerçek mürşidi kamil değilse şirktir.

Babaali16288 14.05.21 10:28

Alıntı:

avira Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428518)
Peki ya sizce hocamin dediği gibi kendini gelistirdikten sonra Allah'ı düşün demişti mürşidi değil mürşide bağlanmak yerine madem direkt olarak Allah'a baglansak diyorum bende Tabi Allah'ı bir şekle sokamayiz ama onu düşünmek yarattıklarıni düşünmek hocamın demesi sizce daha doğru olmaz mı yani şeytan vesvese veriyor ya şirke giriyorsam

Kardeşim bende Süleymanlılar cemaatine bağlıyım kardeşim herşey aracılığı ile olur bize sadece Allaha yaparız mürşidimizi araya koyarız çünkü peygamberimizden başka kimse bizzat Allahtan nur alamaz nasıl dünya güneşe güneş arşa rabıta yapıyorsa bizde silsile ile mürşidimize bağlıyız şimdi sen namaz kılarken bizzat Allaha secde esiyormusun bak bakalım kim ediyor araya kabeyi koyuyoruz şirk işlemiş olmuyoruz herşey aracılı ile olur o okuduğun kitaplar muhtemelen vahhabi selefilerin yazdığı kitaptır onlara göre nuskada şirk bak herşey aracılı aklın karşmasın

avira 14.05.21 10:46

Alıntı:

Babaali16288 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428695)
Kardeşim bende Süleymanlılar cemaatine bağlıyım kardeşim herşey aracılığı ile olur bize sadece Allaha yaparız mürşidimizi araya koyarız çünkü peygamberimizden başka kimse bizzat Allahtan nur alamaz nasıl dünya güneşe güneş arşa rabıta yapıyorsa bizde silsile ile mürşidimize bağlıyız şimdi sen namaz kılarken bizzat Allaha secde esiyormusun bak bakalım kim ediyor araya kabeyi koyuyoruz şirk işlemiş olmuyoruz herşey aracılı ile olur o okuduğun kitaplar muhtemelen vahhabi selefilerin yazdığı kitaptır onlara göre nuskada şirk bak herşey aracılı aklın karşmasın


Yani sözün kısası şirk değildir aksine bizi Allah a götürür diyorsunuz peki ya insanlar neden böyle anliyor neden böyle söylüyor peki??

Babaali16288 14.05.21 11:06

Alıntı:

avira Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428696)
Yani sözün kısası şirk değildir aksine bizi Allah a götürür diyorsunuz peki ya insanlar neden böyle anliyor neden böyle söylüyor peki??

Katiyyen şirk değildir kardeşim insanlar işte bu YouTube deki kötü insanlar yüzünden yanlış anlıyor ilmleride olmadığı için inanıyorlar bak bakalım son 15 yıldır çığ gibi tarikat ve tasavvuf düşmanlığı yayılıyor anlayamıyor insanlar piyasada rabıtaya şirk yazan bir sürü kitaplar var

avira 14.05.21 11:29

Alıntı:

Babaali16288 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428699)
Katiyyen şirk değildir kardeşim insanlar işte bu YouTube deki kötü insanlar yüzünden yanlış anlıyor ilmleride olmadığı için inanıyorlar bak bakalım son 15 yıldır çığ gibi tarikat ve tasavvuf düşmanlığı yayılıyor anlayamıyor insanlar piyasada rabıtaya şirk yazan bir sürü kitaplar var


Hm Peki Allah benim niyetimi biliyor ben mürşide tapmiyorum onunla birlikte olduğumu ve Allah'tan ona ondanda bana feyz nur geldiğini düşünüyorum yani ben şirk kosmuyorum bazı insanlar bu feyzin nurun Allah'tan değil mursidden geldiğini düşünüp asıl onlar şirk yapıyor bende şirktir diye duyunca araştırmak istedim sonuçta akıllı bir müslüman araştırıp doğru yolu bulması lazım sirkse bilede onların dediği gibiyse bilede ben onlar gibi yapmıyorum sadece mürşidin beni Allah'a yaklaştırdıgini düşünüyorum buna inanıyorum teşekkür ederim aydınlattığıniz için benigül1

Babaali16288 14.05.21 11:29

Alıntı:

Girlcpp Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428688)
Gerçek mürşidi kamil değilse şirktir.

Ne alakası var o bir mürid o zaatı gerçekten mürşid gibi görüyorsa ona teslim olmuşsa bilmiyorsa maddiyatta o ama maneviyatta zamanın sahibinden feyzini alır
Abdulkadiri geylani ve sahte yahudi şeyh hikayesini oku derim

Yusufiyeli 14.05.21 11:33

Tasavvuftaki rabıtanın amacı gafleti kovup kalbin zulmetini defederek şeytanın vesveselerinden kurtulmak suretiyle ‘’Rabıta-i huzur’’ ermek; salikin daima Allah’ın huzurunda bulunduğu duygusuna ulaşmasını sağlamaktır. Her an Allah’ı karşımızda görür gibi yaşamaktır.
Her an Allah’ın huzurundaymış gibi yaşamak zor bir iştir. Çünkü Allah müşahhas bir varlık değildir. Bunu kavramak için kulun zihnen ve manen yoğunlaşmasını sağlayacak müşahhas bir objeye ihtiyaç vardır. Tasavvufta bu obje Allah’ın en mükemmel tecellilerinin mazharı olan ‘’İnsan-I kâmil’’ konumundaki şeyhtir. Salik önce İnsan-ı kamile, ardından Hz. Resul’e ve onun ardından Rabb-Müteal’e kalbini raptetmeli ve bu suretle huzur-i kalbe erip fena-fillah’a varmalıdır.
Neticede Allah ile insan arasında sevgi, saygı, güven ve şükran temelinde bir sivil ilişki kurmak gerçekten istenen arzu edilen bir şeydir. Ancak İslam’ın inanç boyutuyla ilgili kelamdan, iman amel boyutuyla ilgili fıkıhtan ibadet ve ubudiyet çıkmadığı için, bu iki ilmi disiplin çerçevesinde böyle bir ilişkinin tesisi pek mümkün olmasa gerektir. Tam bu noktada Muhammed Hamidullah’ın şu itiraflarını aktarmak çok manidar olacaktır:
‘’Benim yetişme tarzım rasyonalisttir. Hukuki çalışma ve incelemeler bana inandırıcı bir şekilde tarif ve ispat edilemeyen her şeyi reddettirmiştir. Muhakkak ki ben namaz, oruç vesaire gibi İslami vazifelerimi tasavvufi sebeplerle değil, hukuki sebeplerle ifa ediyorum. Kendi kendime diyorum ki, Allah benim rabbimdir, sahibimdir. O bana bunları yapmamı emretmiştir. O halde yapmalıyım. Bundan başka hak ve vazife birbirine bağlıdır. Allah bunları ben istifade edeyim diye bana emretmiştir. Şu hâlde ben O’na şükretmekle vazifeliyim. Batı toplumunda, Paris gibi bir muhitte yaşamaya başladığım zamandan beri hayretle görmekteyim ki Hristiyanların İslamiyet’i kabulü, onları İslam’ı kabule sevk eden ne Ebu Hanife ne de İmam Maturidi’dir. Fakat Muhyiddin Arabi’dir. Bu konuda benimde şahsi müşahedem olmuştur. İslami bir konuda benden bir izah istendiği zaman benim verdiğim akli delillere dayanan cevap soranı tatmin etmiyordu: fakat Tasavvufi izah meyvesini vermekte gecikmiyordu. Bu konuda tesir gücümü gittikçe kaybettim. Şimdi inanıyorum ki Hulagu’nun yakıp yıktığı istilalardan sonra Gazan Han zamanında olduğu gibi bugün en azından Avrupa ve Afrika’da İslam’a hizmet edecek olan ne kılıç ne de akıldır, fakat kalp ve tasavvuftur.’’ (Mustafa Kara, Metinlerle Günümüz Tasavvuf Hareketleri, İstanbul 2002 sayfa 542)
Bu samimi itiraftan da anlaşılacağı gibi, tasavvuf ve irfan geleneği Tanrı-İnsan ilişkisinde sivillik bağlamında ciddi bir imkân alanı olarak gözükmektedir.

Babaali16288 14.05.21 11:35

Alıntı:

avira Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428706)
Hm Peki Allah benim niyetimi biliyor ben mürşide tapmiyorum onunla birlikte olduğumu ve Allah'tan ona ondanda bana feyz nur geldiğini düşünüyorum yani ben şirk kosmuyorum bazı insanlar bu feyzin nurun Allah'tan değil mursidden geldiğini düşünüp asıl onlar şirk yapıyor bende şirktir diye duyunca araştırmak istedim sonuçta akıllı bir müslüman araştırıp doğru yolu bulması lazım sirkse bilede onların dediği gibiyse bilede ben onlar gibi yapmıyorum sadece mürşidin beni Allah'a yaklaştırdıgini düşünüyorum buna inanıyorum teşekkür ederim aydınlattığıniz için benigül1

Nur Allahtan gelir peygamberimize oradan Ebu Bekir ra oradanda silsile ile müride ulaşır şüphen kalmasın mesela dünya güneşe güneş arşa arşta bizzat cenabı hakka rabıta yapar güneş olmasa ağaçlar meyvedar olurmu olmaz insandada mürşidi olmasa tek başına kalır ve 72 şeytan gücünde olan nefsi ile mücadele edemez ama mürşide tam manasıyla bağlandığı zaman içi sessizleşir meyvedar olmaya gelişmeye başlar

avira 14.05.21 11:41

Alıntı:

Babaali16288 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428713)
Nur Allahtan gelir peygamberimize oradan Ebu Bekir ra oradanda silsile ile müride ulaşır şüphen kalmasın mesela dünya güneşe güneş arşa arşta bizzat cenabı hakka rabıta yapar güneş olmasa ağaçlar meyvedar olurmu olmaz insandada mürşidi olmasa tek başına kalır ve 72 şeytan gücünde olan nefsi ile mücadele edemez ama mürşide tam manasıyla bağlandığı zaman içi sessizleşir meyvedar olmaya gelişmeye başlar


Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için bildiğim yoldan şaşmayacagim umarım herkese bu nuru feyzi tattirir umarım rabbim

Guti Hernandes 14.05.21 14:59

Alıntı:

avira Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428500)
Okuduğum çoğu yerde rabıta nin caiz değildir şirk olduğuna dair şeyler duydum suleymancilardan öğrendiğim 15 dakika rabıta sonra kalp zikriydi bana biz burda mürşide değil Allaha ibadet ediyoruz onun sayesinde mürşidi araya vesile kılarak ondaki nurla kalbimizi nefsimizi korelttigimizden söyledi devam et yap dedi eğer başarabilir sen dedi zaten anlicaksin gün geçtikçe bazı şeyleri fark edeceksin dedi eğer ki kendini mürşide ihtiyaç duymayacagina artık inandığın vakit bu sefer mürşidi değil Allah'ı düşün dedi tabi Allah'ı bir şekil verilmez işte yarattığı ne bileyim şelaleleri doğayı Allah'ın yarattığı güzel şeyleri düşünüp artık şeyhi değil Allah'ı düşün dedi ama ilk önce mürşidi düşün kendini geliştir dedi ve üstüne basa basada biz mürşide tapmiyoruz yani aklın karışmasın dedi ne düşünüyorsunuz ne tavsiye edersiniz ? Bana

Ehli sünnet ulemalarına göre de selefi salihin imamlarına göre de (yani tüm sahih ilim sahiplerine göre) tartışmaya kapatılmış bir konudur. Şirktir
Bu bağlamda fıkıh alimlerinin eserlerine bakmanızı ve maslahatlar meselesini incelemenizi öneririm. Tüm deliler şirk olduğu yönündedir.
Rabıta bir imgeleme ve imgelenen şeyden bir nevi enerji alma ve o imgelenen canlının enerji alanına girmektir. Aynı imgeleme herhangi bir esma ile de söz konusu olabilir.

avira 14.05.21 16:42

Alıntı:

Guti Hernandes Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 428759)
Ehli sünnet ulemalarına göre de selefi salihin imamlarına göre de (yani tüm sahih ilim sahiplerine göre) tartışmaya kapatılmış bir konudur. Şirktir
Bu bağlamda fıkıh alimlerinin eserlerine bakmanızı ve maslahatlar meselesini incelemenizi öneririm. Tüm deliler şirk olduğu yönündedir.
Rabıta bir imgeleme ve imgelenen şeyden bir nevi enerji alma ve o imgelenen canlının enerji alanına girmektir. Aynı imgeleme herhangi bir esma ile de söz konusu olabilir.


Burda herkes değildir derken sizin şirk demenizi anlayamadım her insan rabıta yapar birinin sevdiği kızı veya eşini düşünmesi gibi neden düşünüyor sehvetinden şirk değil ama eğer yapsaydı o zaman sirkti bir mübarek Allah zatini düşünmenin ne gibi bir zararı var peki tapmiyoruuz nede olsa neden şirktir detaylı aciklarmisiniz Peki


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

HavasOkulu.Com


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147