Ezan Okunurken Aziz Allah Demek - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 12.05.24, 18:02
Üye
 
Üyelik tarihi: 08.05.24
Bulunduğu yer: Uşak
Mesajlar: 54
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Ezan Okunurken Aziz Allah Demek

Ezan Okunurken Aziz Allah Demenin Sakıncası Varmı? Hayyalel Selah ve Felah kısmında da La havle bela kuvvete illa billah diyorlar. Bunun hikmeti, hükmü nedir?

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 12.05.24, 18:25
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 2,461
Etiketlendiği Mesaj: 205 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Fani1kuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ezan Okunurken Aziz Allah Demenin Sakıncası Varmı? Hayyalel Selah ve Felah kısmında da La havle bela kuvvete illa billah diyorlar. Bunun hikmeti, hükmü nedir?
Bahsettikleriniz hakkında sahih rivayet yoktur. Bu bilinçte olarak yapılabilir. Buna ilaveten Ezan duası içinde okunan “ve’d-derecete’r-refîa” (والدرجة الرفيعة) kısmı hadis kitaplarında geçmez. Müezzin ezan okurken şehadet kelimelerini söyleyince, şehadet parmaklarının içlerini veya baş parmakların tırnaklarını gözlere sürme hususunda Hz. Peygamber’den rivayet edilen merfu hadisin aslı yoktur. Ancak seleften bazı alimlerin bunu yaptıkları nakledilmiştir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 13.05.24, 07:00
Üye
 
Üyelik tarihi: 08.05.24
Bulunduğu yer: Uşak
Mesajlar: 54
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bahsettikleriniz hakkında sahih rivayet yoktur. Bu bilinçte olarak yapılabilir. Buna ilaveten Ezan duası içinde okunan “ve’d-derecete’r-refîa” (والدرجة الرفيعة) kısmı hadis kitaplarında geçmez. Müezzin ezan okurken şehadet kelimelerini söyleyince, şehadet parmaklarının içlerini veya baş parmakların tırnaklarını gözlere sürme hususunda Hz. Peygamber’den rivayet edilen merfu hadisin aslı yoktur. Ancak seleften bazı alimlerin bunu yaptıkları nakledilmiştir.
Yani Bir Sakıncası yok. Allah Razı Olsun

Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 13.05.24, 12:27
 
Üyelik tarihi: 10.03.24
Bulunduğu yer: fransa
Mesajlar: 234
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Fani1kuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yani Bir Sakıncası yok. Allah Razı Olsun
Yusufeli hocamiz yapmis genis açiklamasini Allah Razi Olsun, bu konuyu cami hocamiza sormustum zamaninda bana soyledigi , Aziz Allah denilmesinin bir sakincasi veya bir zorunlulugu yoktur, yanliz Aziz Allah Sefaat ya ResulAllah denilmesi sakincalidir, Sefaat yanlizca Allah tandir, ResulAllah denilmez diye açiklama yapmisti,

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 13.05.24, 14:02
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 2,461
Etiketlendiği Mesaj: 205 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
mdcet35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yusufeli hocamiz yapmis genis açiklamasini Allah Razi Olsun, bu konuyu cami hocamiza sormustum zamaninda bana soyledigi , Aziz Allah denilmesinin bir sakincasi veya bir zorunlulugu yoktur, yanliz Aziz Allah Sefaat ya ResulAllah denilmesi sakincalidir, Sefaat yanlizca Allah tandir, ResulAllah denilmez diye açiklama yapmisti,
Sendende Allah (cc) razı olsun. Yalnız bahsettiğin Hoca bence yanılmış. Zira Ashab_ı Kiram Habib-i Ekrem (s.a.v.) hayatta olduğu gibi vefatından sonra da onunla tevessülde bulunarak Allah’a dua etmiş, geride bıraktığı eşyalarıyla teberrük etmiş (Buhari, ‘’Eşribe’’ 30, Müslim ‘’Eşribe’’ 88 Ahmed İbn Hanbel 4. 138) diğer Müslümanlar buna devam etmiş İslam alimlerinin çoğunluğu da bunda herhangi bir sakınca görmemiştir (Alusi Ebü’s-Sena) Bu konuda karşıt görüşlere yer veren Alusi de vefatından sonra da Allah Resulünü vesile kılmak ve ‘’Allah’ım peygamberinin hatırına, onun yüzü suyu hürmetine şu ihtiyacımı gider; bu ihtiyacımın karşılanması hususunda Senin Habibine olan sevgini vesile eyle’’ demekte bir sakınca olmadığını söyler. Çünkü bu sözün bir kişinin muhtaç olduğu bir konuda ‘’Allahım! Senin rahmetini vesile ederek istiyorum rahmetini bu konuda vesile eyle’’ demek arasında bir fark yoktur. (Alusi Ebü’s-Sena 6. Cilt sayfa 187) Diğer yandan Ashab-ı kiramdan itibaren değişik ekollere mensup fıkıh, kelam ve tasavvuf alanında pek çok alimin Hz. Peygamber’le tevessülde bulunmayı meşru bir uygulama olarak görmesi de bu konuda ayrı bir delildir. ((Kevseri, ‘’Mahkü’t-Tekavvül fi Meseleti’t- Tevessül’’, Makalatü’l-Kevseri sayfa 470) Nitekim İbn Teymiyye dönemine kadar da bu konuda alimler arasında bir ihtilaf yoktur. Dolayısıyla zikredilen manada hayatta iken ve dar-ı bekaya göç etmelerinden sonra Allah Resûlü’nün yanı sıra veliler ve salih kulların zatlarıyla tevessülde bulunmanın şirk kabul edilmesi isabetli değildir. Zira tevessül ve istiğase ölünün bizzat zatıyla değil de Allah katındaki sevgisi v, makamı ve mertebesiyle yapıldığında meşrudur. Zira ölünün hiçbir zaman Allah nezdindeki rütbe ve derecesi değişmez. Hülasa bahsettiğin şekilde bir mahzur yoktur kardeşim.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 13.05.24, 14:13
 
Üyelik tarihi: 10.03.24
Bulunduğu yer: fransa
Mesajlar: 234
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sendende Allah (cc) razı olsun. Yalnız bahsettiğin Hoca bence yanılmış. Zira Ashab_ı Kiram Habib-i Ekrem (s.a.v.) hayatta olduğu gibi vefatından sonra da onunla tevessülde bulunarak Allah’a dua etmiş, geride bıraktığı eşyalarıyla teberrük etmiş (Buhari, ‘’Eşribe’’ 30, Müslim ‘’Eşribe’’ 88 Ahmed İbn Hanbel 4. 138) diğer Müslümanlar buna devam etmiş İslam alimlerinin çoğunluğu da bunda herhangi bir sakınca görmemiştir (Alusi Ebü’s-Sena) Bu konuda karşıt görüşlere yer veren Alusi de vefatından sonra da Allah Resulünü vesile kılmak ve ‘’Allah’ım peygamberinin hatırına, onun yüzü suyu hürmetine şu ihtiyacımı gider; bu ihtiyacımın karşılanması hususunda Senin Habibine olan sevgini vesile eyle’’ demekte bir sakınca olmadığını söyler. Çünkü bu sözün bir kişinin muhtaç olduğu bir konuda ‘’Allahım! Senin rahmetini vesile ederek istiyorum rahmetini bu konuda vesile eyle’’ demek arasında bir fark yoktur. (Alusi Ebü’s-Sena 6. Cilt sayfa 187) Diğer yandan Ashab-ı kiramdan itibaren değişik ekollere mensup fıkıh, kelam ve tasavvuf alanında pek çok alimin Hz. Peygamber’le tevessülde bulunmayı meşru bir uygulama olarak görmesi de bu konuda ayrı bir delildir. ((Kevseri, ‘’Mahkü’t-Tekavvül fi Meseleti’t- Tevessül’’, Makalatü’l-Kevseri sayfa 470) Nitekim İbn Teymiyye dönemine kadar da bu konuda alimler arasında bir ihtilaf yoktur. Dolayısıyla zikredilen manada hayatta iken ve dar-ı bekaya göç etmelerinden sonra Allah Resûlü’nün yanı sıra veliler ve salih kulların zatlarıyla tevessülde bulunmanın şirk kabul edilmesi isabetli değildir. Zira tevessül ve istiğase ölünün bizzat zatıyla değil de Allah katındaki sevgisi v, makamı ve mertebesiyle yapıldığında meşrudur. Zira ölünün hiçbir zaman Allah nezdindeki rütbe ve derecesi değişmez. Hülasa bahsettiğin şekilde bir mahzur yoktur kardeşim.
evet hocam bu açiklamada hemfikiriz, Tabiki Resulun yuzu suyu hurmetine dualarimizi kabul eyle yarabbi diyerek duamizi yapariz, ezan okunurken aziz Allah sefaat ya ResulAllah derken Sefaati Allahtan dilememiz gerektigini soyledi, burada kullanilacak ResulAllah dogru olmaz demisti, çunku burada seffat yapilacak bir mazeret yoktur, ezana çagri vardir, elinde isinde hayatinda ne varsa herseyi birak namaza gell çagrisi vardir, bunun için burada peygamberden sefaat istemek yanlis olur, çunku Namaz Farz dir, bir onceki konuda detayli açiklama yazmadim anlasilmistir diye ama, yani Namaz için Peygaberimiz sefaatlik yapmaz her kula farzdir, onun ozuru bile yoktur (dinimizin izin verdigi ozel durumlar haricinde) bu sekilde bir açiklamasi olmustu, bundan dolayi sefaat ya ResulAllah denilmesi yanlistir demisti,

Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 13.05.24, 14:20
Üye
 
Üyelik tarihi: 08.05.24
Bulunduğu yer: Uşak
Mesajlar: 54
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
mdcet35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
evet hocam bu açiklamada hemfikiriz, Tabiki Resulun yuzu suyu hurmetine dualarimizi kabul eyle yarabbi diyerek duamizi yapariz, ezan okunurken aziz Allah sefaat ya ResulAllah derken Sefaati Allahtan dilememiz gerektigini soyledi, burada kullanilacak ResulAllah dogru olmaz demisti, çunku burada seffat yapilacak bir mazeret yoktur, ezana çagri vardir, elinde isinde hayatinda ne varsa herseyi birak namaza gell çagrisi vardir, bunun için burada peygamberden sefaat istemek yanlis olur, çunku Namaz Farz dir, bir onceki konuda detayli açiklama yazmadim anlasilmistir diye ama, yani Namaz için Peygaberimiz sefaatlik yapmaz her kula farzdir, onun ozuru bile yoktur (dinimizin izin verdigi ozel durumlar haricinde) bu sekilde bir açiklamasi olmustu, bundan dolayi sefaat ya ResulAllah denilmesi yanlistir demisti,
Peki Şefaat'in Hükmü nedir Tam Olarak?

Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 13.05.24, 14:27
 
Üyelik tarihi: 10.03.24
Bulunduğu yer: fransa
Mesajlar: 234
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Fani1kuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Peki Şefaat'in Hükmü nedir Tam Olarak?
Şefaat ne demek örnek?
Şefaat, sözlükte aracılık etmek anlamına gelmektedir. Terim olarak Allah'ın izin verdiği kimselerin aracılık yapmaları demektir. Allah, Müslüman kardeşleri hakkında dua eden veya Müslüman kardeşinden bir zararı defeden veya hatalarını bağışlayan kimsenin duasını kabul eder,

Biz Allah a ve Onun Peygamberlerine inanan muslumanlar olarak, Rabbimden bir dilegimiz duamiz oldugunda, Peygamber efendimizin Sefaati ile isteriz, veya biz kendi aramizda muslumanlar olarak misal vereyim, beni bir gunahi var, sende beni arkadas dost olarak kardesin olarak seviyorsun, ve benim için dua ediyorsun, sende benim gunahimin bagislanmasi için araci yani sefaatci oluyorsun, sanirim yardimci olabildim kardesim, kendi bildiklerim bunlardir, hocalarimiz tabiki daha iyi orneklerle ilimleriyle daha iyi bilgi vereceklerdir,

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 13.05.24, 14:32
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 2,461
Etiketlendiği Mesaj: 205 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Şefâat kelimesi, Arapça’daki شفع (şefc) masdarından türetilmiştir. Şef’ ise ‘tek’ anlamındaki (وتر) ‘vetr’ kelimesinin zıddı olup, çift demektir. Araplar bir kişinin yanına bir başkası getirildiğinde bunu شفع الرجل شفعا “Şefea’r- raculu şef’an” diye ifade etmişlerdir. Arap dilinde الشاة الشافع yanında yavrusu olan koyun için söylenir. “Falan adam filan adama şefâat etti” sözüyle de “ona yardım etmek ve onun isteğini elde etmek üzere geldi” demek istenilir. استشفعته الى فلان sözüyle, “ondan benim için şefâatte bulunmasını istedim” anlamı kastedilir.
şefâat, “bir insanın bir başkasından kendisi dışındaki birine faydalı olmak veya ondan bir zararı defetmek istemesi”, dünyevî ve uhrevî hususlarla ilgili olarak suç veya günahının affını taleb etmesi veya kısaca birinin bağışlanmasına delalet etmesi anlamlarına gelir. Şefâatin İngilizce’deki tam karşılığı ise ‘intercession’ kelimesidir ve bu da, bir başkasının yararı için dua etmek, yalvarmak, zorlukta ve sıkıntıda olan birinin gıyabında yakarmak demektir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 13.05.24, 14:33
Üye
 
Üyelik tarihi: 08.05.24
Bulunduğu yer: Uşak
Mesajlar: 54
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
mdcet35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Şefaat ne demek örnek?
Şefaat, sözlükte aracılık etmek anlamına gelmektedir. Terim olarak Allah'ın izin verdiği kimselerin aracılık yapmaları demektir. Allah, Müslüman kardeşleri hakkında dua eden veya Müslüman kardeşinden bir zararı defeden veya hatalarını bağışlayan kimsenin duasını kabul eder,

Biz Allah a ve Onun Peygamberlerine inanan muslumanlar olarak, Rabbimden bir dilegimiz duamiz oldugunda, Peygamber efendimizin Sefaati ile isteriz, veya biz kendi aramizda muslumanlar olarak misal vereyim, beni bir gunahi var, sende beni arkadas dost olarak kardesin olarak seviyorsun, ve benim için dua ediyorsun, sende benim gunahimin bagislanmasi için araci yani sefaatci oluyorsun, sanirim yardimci olabildim kardesim, kendi bildiklerim bunlardir, hocalarimiz tabiki daha iyi orneklerle ilimleriyle daha iyi bilgi vereceklerdir,
Çok Açıklayıcı Bir Cevap, Allah Razı Olsun. Böyle Müslüman Kalmadı Zannımca Günümüzde, Maalesef ki Herkes Birbirinin Kuyusunu Kazmakla Meşgul

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Muhyiddin ibn-i Arabiden Tavsiyleler (Mutlaka Okuyun) HeartLess Tasavvuf & Tarikatler 17 08.06.24 17:40
Lafza-i Celal (Allah) Zikri RvP Zikir 4 12.11.21 01:02
Fıkhu'l-Ebsat Swordsfish Tasavvuf Sohbetleri 1 07.07.20 22:35
Buying and Selling in Islam - islam'da Alış ve Satış shahkhu islam & islami Konular 0 29.05.20 11:50
Yanımda Taşımam Gereken Vefkler ve dualar hangileridir H3roglif Sorularınız 19 22.11.19 19:29


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147