Kıyafetname 1 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > Sağlık & Şifa > Tıbbı Nebi

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 05.10.22, 04:10
 
Üyelik tarihi: 31.07.22
Bulunduğu yer: Hatay
Mesajlar: 269
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Kıyafetname 1

="insanlarda çehre, yüz şekilleri, muhtelif âzaların halleri, şekil ve tavırları, ses ve yürüme tarzları ve hareket gibi hallerine ahlâk ve tabiate delâlet ve işaret olduğu eskiden beri beyan edilmekte ve bildirilmektedir.
Mezkûr eserlerin mütalâasından açıkça anlaşıldığı vechile âza şekillerinin ahlâk ve tabiatlere delâleti yüzde doksan sekiz nisbetinde doğru olup, yüzde ikiyi de istisnalar teşkil ederlerse bu da âzanın tenasübüne (uygun, güzel oluşuna) göre, hükmedilmek icab eyleyeceğine binâen haddi zâtında istisna addedilmek lazım gelmez. Meselâ bütün kıyafetnamelerde uzun boyu hamakate (ahmaklığa ve sadeliğe) delil olarak (delâlet ettiği) gösterilmiştir. Ancak her boyu uzun olan ahmak ve sâde dil değildir. Vücudu iri, kemikleri kalın velhasıl eni boyu mütenâsib olan bir kimsenin boyunun uzun olması
ahmak olduğuna işaret ve delâlet etmez. Belki ahmaklığa delalet eden uzun boy, ince, uzun ve vücudun eni ile uygun olmayan uzunluktur. İşte bu noktaya dikkat edilmek şartıyla vücudun şekillerinden hemen bütün insanların ahlâk ve tabiatine delâlet edeceği arz ve izah edilmiştir.
Kıyafetnamenin görünüşde havas ile münasebeti yok gibi görünürse de hakikatte az çok münasebeti vardır. Çünkü havass: Manevî bir terbiyedir. Beden terbiyesinin halleri ve şekilleri cisme te'siri olduğu ve birçok uygunsuzlukların bu sayede giderilebildiği gibi manevî terbiyenin de ahlâk ve maneviyata te'siri ve birçok fena huyların da bu tesiri ile mümkün olacağı muhakkaktır.
İşte bu münasebetten dolayı burada kıyafet hakkındaki beyanatın en doğru, en muteber olanını muhterem okuyucuların huzurunda arzetmiş bulunuyoruz.+++ Devamı gelecek"]nsanlarda çehre, yüz şekilleri, muhtelif âzaların halleri, şekil ve tavırları, ses ve yürüme tarzları ve hareket gibi hallerine ahlâk ve tabiate delâlet ve işaret olduğu eskiden beri beyan edilmekte ve bildirilmektedir.
Mezkûr eserlerin mütalâasından açıkça anlaşıldığı vechile âza şekillerinin ahlâk ve tabiatlere delâleti yüzde doksan sekiz nisbetinde doğru olup, yüzde ikiyi de istisnalar teşkil ederlerse bu da âzanın tenasübüne (uygun, güzel oluşuna) göre, hükmedilmek icab eyleyeceğine binâen haddi zâtında istisna addedilmek lazım gelmez. Meselâ bütün kıyafetnamelerde uzun boyu hamakate (ahmaklığa ve sadeliğe) delil olarak (delâlet ettiği) gösterilmiştir. Ancak her boyu uzun olan ahmak ve sâde dil değildir. Vücudu iri, kemikleri kalın velhasıl eni boyu mütenâsib olan bir kimsenin boyunun uzun olması
ahmak olduğuna işaret ve delâlet etmez. Belki ahmaklığa delalet eden uzun boy, ince, uzun ve vücudun eni ile uygun olmayan uzunluktur. İşte bu noktaya dikkat edilmek şartıyla vücudun şekillerinden hemen bütün insanların ahlâk ve tabiatine delâlet edeceği arz ve izah edilmiştir.
Kıyafetnamenin görünüşde havas ile münasebeti yok gibi görünürse de hakikatte az çok münasebeti vardır. Çünkü havass: Manevî bir terbiyedir. Beden terbiyesinin halleri ve şekilleri cisme te'siri olduğu ve birçok uygunsuzlukların bu sayede giderilebildiği gibi manevî terbiyenin de ahlâk ve maneviyata te'siri ve birçok fena huyların da bu tesiri ile mümkün olacağı muhakkaktır.
İşte bu münasebetten dolayı burada kıyafet hakkındaki beyanatın en doğru, en muteber olanını muhterem okuyucuların huzurunda arzetmiş bulunuyoruz.+++ Devamı gelecek
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147