|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
#1
|
|||
|
|||
insan Kaderini kendi mi belirler? Kader deyince neden dunyalik bakiyoruz ...
selamun aleykum
kaderini kendin,cizersin Dun boyle bir konu konustum arkadasimla kaderini kendin cizmek bence hatalarindan donerek cennet ve cehenmeme HAZIRLAMAK senin elinde kaderini kendin cizersin anlami cennet ve cehenem cikmasi demek degilmidir .. arkadasa anlatamadim( o tamamen dunyalik dusunuyor )kaderi bu konuda dusunceleriniz alabilirimiyim |
#2
|
|||
|
|||
Alıntı:
//kader biz daha doğmadan belirlenir kimi ana rahmindeyken der kimi daha rahime bile düşmeden yani ruhlar yaratıldığı an belirlenir der. Kader kadir geceleri yeniden allah azze ve celle tarafından yeniden yazılır yada bazı şeyler değiştirilir en doğrusunu azim olan bilir.// Kaza ise kader dışı gerçekleşen olaydır insan kadere müdahale edemez kazayı engelleye bilir yalnızca O halde kişinin ettiği yaptığı işlediği ameller ise kader değil kazadır… //misal birine bir laf attın oda kalktı seni öldürdü bu kader değil kazadır hem kaderden bağımsız hemde insani irade ile gerçekleştiği için kader denmez… Kaza kısaca kaderden bağımsız insan iradesiyle gerçekleşen olaylardır… Alıntı:
Kaza ise rahmanın yazması olmadan insani irade ile allah müsadesi ile gerçekleşir |
#3
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#4
|
|||
|
|||
Alıntı:
öyle bir KAZA kavramı tanımı yok. Siz bunu kendiniz mi uydurdunuz yoksa kaynağınız nedir? Bakın öncelikle en temel lügat manasını buraya kopyalayıp yapıştırıyorum önce bunu bir okuyalım. KAZA:. * Allah'ın takdirinin ve emrinin yerine gelmesi. * Hâkimlik, hâkimin hükmü. * İstemeden yapılan zarar. * Hükmeylemek, hüküm. * Bir şeyi birbirine lâzım kılmak. * Beyan eylemek. * Ahdini yerine getirmek. * Ödemek, edâ etmek. * İcab. * Ölüm. .Fık: İnsanlar arasında vuku bulan dâva ve muhasamayı şer'î hükümler dairesinde fasletmek, halletmek.(Fetvanın kazadan farkı, mevzuu âmdır; gayr-i muayyendir, hem mülzim değil. Kaza ise; muayyen ve mülzimdir.)" KADER: Cenâb-ı Hakk'ın kâinatta olmuş ve olacak her şeyin evsafını ve havassını ve sâir geleceğini ve geçmişini ezelden bilip, levh-i mahfuzunda takdiri ve yazması. Takdir-i İlâhî. * Ezelî kısmet. * Tali'. Baht. Şans. (Kader ve cüz-i ihtiyarî, İslâmiyetin ve imanın nihayet hududunu gösteren, halî ve vicdanî bir imanın cüz'lerindendir. Yoksa ilmî ve nazarî değillerdir. Yâni, mü'min her şeyi, hattâ fiilini, nefsini Cenab-ı Hakk'a vere vere, tâ nihayette teklif ve mes'uliyetten kurtulmamak için "cüz-i ihtiyarî" önüne çıkıyor. Ona: "Mes'ul ve mükellefsin" der. Sonra ondan sudur eden iyilikler ve kemâlât ile mağrur olmamak için "kader" karşısına geliyor. Der: "Haddini bil, yapan sen değilsin." S.) (... Eğer kader ve cüz-i ihtiyarîden bahseden adam, ehl-i huzur ve kemal-i iman sahibi ise; kâinatı ve nefsini Cenab-ı Hakk'a verir, Onun tasarrufunda bilir. O vakit hakkı var, kaderden ve cüz-i ihtiyarîden bahsetsin. Çünkü, madem nefsini ve her şeyi Cenab-ı Hak'tan bilir, o vakit cüz-i ihtiyarîye istinad ederek mes'uliyeti deruhde eder, seyyiata merciiyyeti kabul edip, Rabbini takdis eder, daire-i ubudiyyette kalıp teklif-i İlâhiyyeyi zimmetine alır. S.) (İrade-i cüz'iye-i insaniye ve cüz'-i ihtiyariyesi; çendan zaiftir, bir emr-i itibarîdir, fakat, Cenab-ı Hak ve Hakîm-i Mutlak, o zaif, cüz'î iradeyi, irade-i külliyesinin taallukuna bir şart-ı âdi yapmıştır. Yâni, mânen der: "Ey abdim; ihtiyarınla hangi yolu istersen, seni o yolda götürürüm. Öyle ise mes'uliyet sana aittir!" Teşbihte hatâ olmasın, sen bir iktidarsız çocuğu omuzuna alsan. O'nu muhayyer bırakıp "Nereyi istersen seni oraya götüreceğim" desen. O Çocuk, yüksek bir dağı istedi, götürdün. Çocuk üşüdü yahut düştü. Elbette "Sen istedin" diyerek itab edip üstünde bir tokat vuracaksın. İşte Cenab-ı Hak, Ahkem-ül-Hâkimîn, nihayet zaafta olan abdin iradesini, bir şart-ı âdi yapıp irade-i külliyesi ona nazar eder. S.)" |
#5
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bide bana uyduruyonmu demişsin Bu iş yine hiç hoş yerlere gitmeyecek gibi Kazayı araba kazası sanan arkadaşım Kaza insan iradesi ile meydana gelen bir olaydır/olayladır… Kader kazayı içine alır lakin kaderede kaza demek hatadır Kader rahmanın iradesi ve yazgısıyla gerçekleşir Kaza insan iradesi ile gerçekleşir dünyadaki her şeyi kaza ve kader içine alır herşey kaza ve kaderden ibarettir yaşadıklarımız Misal bir kişinin bakkala gitmesi yada öbürünün bakkaldan gelmesi ve buna kaza denmesi gibi Kimi cüzi ve külli irade der kimi kaza ve kader … Bu tarz sözcükler kullanırsan ikimizde zararlı çıkarız düzgün konuş İstediğini düzgünce anlat cevap vereyim bu lisan beni geriyooooor |
#6
|
|||
|
|||
Alıntı:
Kaza ve kader'in en temel manasını bilmiyorsun. Açip kitaplara bakarsaniz tanım olarak yazar zaten fıkıh kitaplarında. En en en temel manası ile bir cümleyle özetleyeyim Kader; her şeyi Cenabı Hakk'ın sonsuz ilmiyle bilmesi Kaza ise bu şeylerin vakti gelince gerceklesmesidir. Gerçekten de herkes kaza ve kader hakkında yorum yapmamalı. Kader İslam'ın en son konusudur. Öncesinde halledilmesi gereken birçok nokta vardır yoksa küfre kadar götürür yanlış bir cümle kurarsin da... |
#7
|
|||
|
|||
Alıntı:
bu kişi zengin ama ister kolay işten isterse zor işten muhakkak zenginliğe ericek sonra bu kişinin kader çizgisinde motor kazası ve ayak sakatlanmasıda var bunlardan birisi başına gelebilir yada ikiside yasa ayağı sakatlandığından motora binmez birdaha kader çizgisinin dışına atılır bir örnek daha başka görsel bu kişide zengin olamıyacak tercihlerine göre sağlıklı yada sağlıksız olucak isterse kolay iş isterse zor iş seçicek ama motor kazası geçirmeyecek ancak şu 2 kural unutulmamalı 1:kun fe yekun (ol de olur yani )yani allah ol derse bütün hat değişir 2ua kaderi değiştirir dua ilede kader değişmesi mümkündür bu yüzden hayırlısıyla isteyin deriz çünki mesela atıyorum hasan abimiz motorcu olmak istiyor ama kaderinde motor kazası yok dua ettiği için kaderine şekillenme oluyor ve motor kazası geçirme olasılığı geliyor not:bazen bazı seçimler diğer seçimleri kader çizgisinden çıkarabiliyor mesela kişi üniversite tercihinde doktorluk yazmazsan doktorluğun kaderinden çıkabilir çünki orada yol ayrımı var heğ tabi çıktığı gibi geride girebilir bu kader kavramını hiçbiyerde güzel anlatmıyorlar çünki halka kuran değil okuması öğretiliyor haliyle bu kavramlar bilinmiyor belkide benimde söylediğim hatalıdır allahu alem bize dünyadaki en iyi tıp kitabını verdiler biz ise ancak iskelet sisteminin fotoğrafına bakıyoruz hele bi oku o sistem nasıl çalışır buarada örnekler kolay olsun diye öyle zenginlik fakirlik yazdım yoksa burda klavyede yaptığım her hamlninde o tabloda tefsiri vardır 2. kural dua ancak : d olduğu için emoji alhılamış
__________________
Son saatinde olmadığının garantisi nedir? |
#8
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#9
|
|||
|
|||
Alıntı:
bildiklerim bilmediğimin kanıtıdır ben vesileyim perdeyim aracıyım
__________________
Son saatinde olmadığının garantisi nedir? |
#10
|
|||
|
|||
Kader konudu benim de ( herkes gibi) zaman zaman çevremde bahsi açılır ama fani olan bizim idrakımızın çok üstümüzde bir konu zannımca. Bu konuya takılıp kendi irademiz yaşadıklarımızı ve yaşayacaklarımızı değiştiremez diye farkında olmadan herşeyden ümidi kesen o kadar kişi varki konu ne olursa olsun gayret et desen kader deyip geçiyorlar çabalamak istemedikleri yerlerde suçlu arar gibi. Hatta kader varsa irade gerçekte yoktur o zaman ahiretteki sorgudan nasıl sorumlu oluruz diye günahlarını Allah’ın iradesi kararı olarak gören çok kişi gördüm. İmas hoca çok güzel anlatmış ama genel olarak insana tamamen açıklammamış bir konunun çok kurcalanması hele ilim ehli değilsek çok zarar veriyor
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
insan neden suda boğulur? | Arma | Pratik Bilgiler | 1 | 05.03.24 22:45 |
Bir insan neden köpeğine cin yakalatır | Sahra123 | Sorularınız | 29 | 23.12.22 01:43 |
ayetlerde görevli cin varda neden insan yok ? | La Tahzen12 | Sorularınız | 26 | 21.10.22 20:06 |
Hüddam sevdasi mi dunyalik sevdasimi? | Afatsum | Sorularınız | 0 | 28.01.22 23:19 |
Biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık | fanatik | Derin Konular & Beyin Fırtınası | 4 | 02.08.19 14:28 |