|
Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Mübarek bir zatın mezarı başında kurban kestirilir mi?
Bunu bizzat kendi yaşayan biri anlatmıştı. Çocuğu olduktan sonra yedi ay sonra çocuğu garip bir şekilde sanki nefes alamıyor bir tarzda vefat etmiş. Bu şekilde tam yedi tane çocuğu vefat etmiş. Bu süreçte birçok doktora, hatta Hacettepe'ye kadar gitmişler. Ancak herhangi bir sebep bulamamışlar. Sonra çeşitli hocaların yanına gitmişler. En sonunda Bitlis'te Verkanis Köyünde Muhammed Haniye Reş adlı bir alim zatın kabrine gidip orada adak kestirmişler. Ondan sonra birşey olmadı dedi. Şu an üç tane çocuğu var ve yaşları da büyük.
Sorum şu: Büyük zatların kabrine gidip orada adak kesmek dini açıdan ne kadar doğrudur? |
#2
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْاِنْسَ اِلَّا لِيَعْبُدُونِ مَٓا اُر۪يدُ مِنْهُمْ مِنْ رِزْقٍ وَمَٓا اُر۪يدُ اَنْ يُطْعِمُونِ اِنَّ اللّٰهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُوالْقُوَّةِ الْمَت۪ينُ |
#3
|
|||
|
|||
Hocam son günlerde malum Ramazan Hoca olayından sonra rahmetlinin kesitleri çokça paylaşılır tartışılır oldu ve bunlardan biri de ölüye yasin, fatiha okunur mu meselesi. Okunabilir veya okunmaz diyebilmek için hangi kaynaklara bakılmalı. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda.
|
#4
|
|||
|
|||
Alıntı:
Bunlar genelde Hanbeli mezhebindeniz derler Ahmet bin hanbel de caizdir demiş |
#5
|
||||
|
||||
Alıntı:
Neml Suresi 80, Rûm Suresi 52, Fâtır Suresi 22. Yâsîn Suresi 70 ayetlet ne diyor sonra hadislere bakilir hasr suresi 10 ayet, ibrahim suresi 41.ayet, yasin suresi okunabilir
__________________
وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْاِنْسَ اِلَّا لِيَعْبُدُونِ مَٓا اُر۪يدُ مِنْهُمْ مِنْ رِزْقٍ وَمَٓا اُر۪يدُ اَنْ يُطْعِمُونِ اِنَّ اللّٰهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُوالْقُوَّةِ الْمَت۪ينُ |
#6
|
|||
|
|||
Alıntı:
|
#7
|
||||
|
||||
Alıntı:
Sünnet’in çoğunluğu da aynı görüştedir. (Alusi Ebu’s-Sena 6. Cilt 128, Sübki Şifaü’s- Sekam sayfa 134-143 )Zira tevessül eden kişi Cenab-ı Hakk’a nazı geçen O’nun reddetmeyeceği umulan birisi ile Allah’a müracaat etmiş olmaktadır. Yoksa yapılan haşa o aracıya ibadet etmek tapınmak değildir. Resul-i Ekrem (s.a.v), ama hadisinde olduğu gibi tevessülü bizzat kendisi tavsiye etmiştir. Eğer tevessül başkasına ibadet anlamına gelseydi hiç şüphesiz tevhidi koruma hususunda herkesten daha hassas olan Allah Resülü onu tavsiye etmezdi. Diğer yandan Ashab-ı kiramdan itibaren değişik ekollere mensup fıkıh kelam ve tasavvuf alanında pek çok alimin Hz. Peygamber’le tevessülde bulunmayı meşru bir uygulama olarak görmesi de bu konuda ayrı bir delildir.(Kevseri, ‘’Mahku’t-Tekavvüğl fi Mes’eleti’t-Tevess,ül’’, Makalatü’l-Kevseri sayfa 470) İbn Teymiyye dönemine kadar da bu konuda alimler arasında tespit edilen bir ihtilaf yoktur (Subki Şifau’s-Sekam sayfa 357) Dolayısıyla zikredilen manada hayatta iken ve dar-ı bekaya göç etmelerinden sonra Allah Resülü’nün yanı sıra veliler ve salih kulların zatlarıyla tevessülde bulunmanın şirk kabul edilmesi isabetli görülmemektedir. (Nitekim bu konuda Zahid el-Kevseri şöyle der: ‘’Bütün bu delillerden sonra ölmüş olsun hayatta olsun nebiler veliler salihlerle tevessülde bulunmayı inkâr edip tevessül sebebiyle Müslümanları müşrik olmakla itham edenler bu konuda aceleci dikkatsiz ve sorumsuz davranmışlar demektir ve bunun zararı da yine kendilerine dönecektir.’’ Kevseri ‘’Mahku’t-Tekavvül fi Mes’eleti’t-Tevessül’’ Makalatü’l-Kevsei sayfa 490) Çünkü tevessül ve istiğaze ölünün bizzat zatıyla değil de Allah katındaki sevgisi makamı ve mertebesiyle yapıldığında meşrudur. Zira ölüm hiçbir zaman Allah nezdindeki rütbe ve dereceyi değiştirmez.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
#8
|
|||
|
|||
Alıntı:
Adak kesilirken nasil niyet edildi bu çok önemli. |
#9
|
|||
|
|||
yani kabrin başında Allah rızası için kesilir. Peki o zaman o kabre neden gitmeye gerek var ki?
Nasıl bir niyet yapılması gerekir? |
#10
|
||||
|
||||
Mezarda Allah adına dahi olsa kurban kesmek mekruhtur
Mezar ziyareti ölümü haturlamak için yapılır . Hadis bu yöndedir vesselam . Ölünün hayrına kurban kesip dağıtılır. Fırının hayrına kesip dağıtılır Ölünün adına kesilen kurban haramdır . Ölünün hayrına kesilen helaldir Allah in adıyla kesileni yiyin Allah'ın adı anilmadan kesilen hayvan haramdır . Allah'ın adıyla kesip fulankesin Hayri için dagitiyorsun Misal filan kesin oğlu oldu oğlunun Hayri için şükür babnda kesir hayvan Misal fulankes öldü Allah'ın adını anarak Fulankesin hayrına dağıtılır sevap bakımından . Allah için yapıyorsun sevabı başkasına hediye ediyorsun . Misal kuran okuyorsun ,kuranı Allah için okuyorsun sevbinida herkese hediye ediyorsun . Mezarda kurban kesmek mekruhtur . Allah adıyla kesilmeyen hayvan haramdır mümin yemez vesselam
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.) |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Kaya mezarı olabilir mi | Genciesrar | Define Uygulamaları | 10 | 16.01.23 19:35 |
Adını bilmediğim nur yüzlü bir zatın kabri | Karanfil gece | Rüya ve Rüya Tabirleri | 2 | 26.10.22 15:36 |
Yaşlı Bir Zatın Anlattığı Muazzam Etkili Şans Duası | MrBerkHD | Hacet & Dilek Uygulamaları | 15 | 17.03.22 18:18 |
Atillanın Mezarı Bulundu ! | madlen | Tarih | 1 | 04.12.18 21:01 |