Ölülere Kuran Okumak - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 13.05.24, 14:15
Üye
 
Üyelik tarihi: 08.05.24
Bulunduğu yer: Uşak
Mesajlar: 54
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Ölülere Kuran Okumak

Ölülere Kuran Okunmaz mı? Onların Amel defteri kapandı, boşa ağzını dilini yorma diyenler var, doğrumudur ? Okuduğumuz Kur'an'ın Onlar İçin Bir Faydası Yok mu ?

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 13.05.24, 15:44
 
Üyelik tarihi: 15.09.22
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 194
Etiketlendiği Mesaj: 4 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Benim şahsi düşüncem.
Örneğin Kuran'ı Kerim de Allah'ın bildirmiş olduğu yasaklarla ilgili boşanmayla ilgili yada ibret alınsın diye anlatılan kıssaları ölmüş birine göndermen "'Allah daha iyi bilir' bir faydası olmaz. Kuran'ı Kerim den dua'lar ve gönlümüzden geçen duaları etmemiz lazım diye düşünüyorum.


İbrahim 40-41
Rabbim! Beni ve soyumdan gelecek olanları namazı devamlı kılanlardan eyle; rabbimiz, duamı kabul et. Rabbimiz! Hesap kurulacağı gün beni, anamı, babamı ve müminleri bağışla.”


Haşr 10
“…Ey Rabbimiz! Bizi ve bizden önce gelip geçmiş îmanlı kardeşlerimizi bağışla; kalplerimizde, îmân edenlere karşı hiçbir kin bırakma! Rabbimiz! Şüphesiz ki Sen, çok şefkatli ve çok merhametlisin.”

Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 13.05.24, 15:49
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 2,461
Etiketlendiği Mesaj: 205 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Fani1kuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ölülere Kuran Okunmaz mı? Onların Amel defteri kapandı, boşa ağzını dilini yorma diyenler var, doğrumudur ? Okuduğumuz Kur'an'ın Onlar İçin Bir Faydası Yok mu ?
Bunda ölüm döşeğindeki kişiye mi yoksa ölen kişiye mi Kur’an okunacağı meselesi vardır. Bu meseleden de ölmüş bir kişiye okunan Kur’an’ın onun ruhuna ulaşıp ulaşmayacağı meselesi ortaya çıkmaktadır. İlk sorunla alakalı olarak bir ihtilaf bulunmakla birlikte kasıt ölüm döşeğinde olanlardır. Ancak ‘’ölü’’ şeklinde genel olarak anlayanlar vardır. Birinci şekilde anlaşılsa bile buradan ölenlere Kur’an okunmayacağı çıkmaz. Kur’an okuyup sevabını ölülerimizin ruhlarına hediye etmekte bir beis yoktur. Allah’ın bunu kabul edip etmeyeceğini ise bilemeyiz.
İbnu’l-Kayyım, Kitabu’r-ruh adlı eserinde konuyu detaylı olarak ele almıştır. Özetleyerek vermek gerekirse şunlar denilebilir:’’Dünyadakilerin amelleri ölülerin ruhlarına iki sebepten dolayı faydalı olur: 1. Ölünün hayatta bıraktığı bir sebep (sadaka-i cariye, faydalı ilim ve kendisine dua eden evlat gibi.) 2. Müslümanların ölüye dua ve istiğfar etmeleri, onun adına sadaka verip hac yapmalarıdır. Dini ibadetlerden oruç tutmak, namaz kılmak, Kur’an okumak, zikir yapmak gibi ibadetlerin ölüye ulaşacağı tartışmalıdır. Ahmed b. Hanbel ve selefin çoğunluğu bunların ulaşacağı kanaatindedir. Hanefilerden de bu görüşte olanlar vardır. Maliki ve Şafiilerin meşhur görüşü bunların ölüye ulaşmaması yönündedir. Ölünün başkalarının sebep olduğu sevapları almasına Kur’an, sünnet, icma ve şer’i kaideler delildir. Kur’an: ‘’Onlardan sonra gelenler derler ki: Rabbimiz bizi ve bizden önce inanan kardeşlerimizi bağışla!’’ (Haşr Suresi 10.ayet) Demek ki hayatta olanların ve gömüldükten sonra dua etmekle ilgili birçok hadis-i şerif rivayet edilmiştir…Ölü adına sadaka sevabının ölüye ulaşması hakkında Buhari’de iki; Müslim’de bir hadis varit olmuştur…Oruç sevabının ölüye ulaşması Sahihayn’da Hz. Aişe’den ve İbn Abbas’tan gelen hadislerle ortaya konulmuştur…Hac sevabının ölüye ulaşması Buhari’nin İbn Abbas’tan rivayet ettiği bir hadiste açıklanmıştır…Kur’an okumaya gelince şu söylenebilir: Resulullah Allah’tan başka kimsenin bilmediği kalbin niyeti ve yeme içmeyi terk etmekten ibaret olan orucun sevabının ölüye ulaşacağını bildirmiştir. Aynı şekilde Kur’an okumanın sevabı da dil tarafından okunmasından, kulağın duymasından ve gözün görmesinden dolayı ölüye ulaşıyor değildir. Konuyu biraz açarsak oruç mahza bir niyetten ve nefsi yeme içmekten engellemekten ibarettir. Yüce Allah bunun sevabını ölüye ulaştırdığı halde amel ve niyetten ibaret olan Kur’an okumanın sevabını niye ulaştırmasın? Hadd-ı zatında Kur’an okumak, niyeti bile istememektedir. Ölünün arkasından yapılan amellerin ölüye ulaşamayacağını söyleyenler şu ayetleri delil olarak ileri sürerler: İnsan için kendi kazandığı vardır (Necm suresi 39. Ayet) ve Yaptıklarınız dışında başka bir şeyle yargılanmayacaksınız (Yasin suresi 64. Ayet) ve ‘Nefsin yaptığı iyilik kendi yararına yaptığı kötülük ise kendi zararınadır. (Bakara suresi 286. Ayet) Bunun yanında ‘kişi ölünce üç şey dışında amel defterinin kapanacağına’ dair hadiste delildir. Zira hadiste hayatında sebep olduğu iyiliklerin faydasını göreceği, diğerlerinin ise kesileceği bildirilmiştir…’’ İbn Hacer’in konuyla ilgili görüşü kanaatime göre oldukça isabetlidir. Şöyle der: ‘’Bu meşhur bir meseledir. Bu konuda bir risale yazdım. Hasıl-ı kelam mütekaddim ulemanın ekseriyeti okunan Kur’an sevabının ölüye ulaşacağı görüşündedir. Tercih edilen görüş ise bu amelin müstehap olması ve çokça yapılmasıdır. Ayrıca sevabın ölüye ulaşması hakkında kati bir şey söylemekten geri durmaktır. Buradan anlaşıldığı gibi ölünün ruhuna Kur’an okuyup sevabını hediye etmek mümkündür. Ancak kesin olarak kabul edilecek anlamına gelmemelidir. Allah dilerse kabul eder dilerse geri çevirir. Tıpkı dua gibi.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 13.05.24, 16:49
Üye
 
Üyelik tarihi: 08.05.24
Bulunduğu yer: Uşak
Mesajlar: 54
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bunda ölüm döşeğindeki kişiye mi yoksa ölen kişiye mi Kur’an okunacağı meselesi vardır. Bu meseleden de ölmüş bir kişiye okunan Kur’an’ın onun ruhuna ulaşıp ulaşmayacağı meselesi ortaya çıkmaktadır. İlk sorunla alakalı olarak bir ihtilaf bulunmakla birlikte kasıt ölüm döşeğinde olanlardır. Ancak ‘’ölü’’ şeklinde genel olarak anlayanlar vardır. Birinci şekilde anlaşılsa bile buradan ölenlere Kur’an okunmayacağı çıkmaz. Kur’an okuyup sevabını ölülerimizin ruhlarına hediye etmekte bir beis yoktur. Allah’ın bunu kabul edip etmeyeceğini ise bilemeyiz.
İbnu’l-Kayyım, Kitabu’r-ruh adlı eserinde konuyu detaylı olarak ele almıştır. Özetleyerek vermek gerekirse şunlar denilebilir:’’Dünyadakilerin amelleri ölülerin ruhlarına iki sebepten dolayı faydalı olur: 1. Ölünün hayatta bıraktığı bir sebep (sadaka-i cariye, faydalı ilim ve kendisine dua eden evlat gibi.) 2. Müslümanların ölüye dua ve istiğfar etmeleri, onun adına sadaka verip hac yapmalarıdır. Dini ibadetlerden oruç tutmak, namaz kılmak, Kur’an okumak, zikir yapmak gibi ibadetlerin ölüye ulaşacağı tartışmalıdır. Ahmed b. Hanbel ve selefin çoğunluğu bunların ulaşacağı kanaatindedir. Hanefilerden de bu görüşte olanlar vardır. Maliki ve Şafiilerin meşhur görüşü bunların ölüye ulaşmaması yönündedir. Ölünün başkalarının sebep olduğu sevapları almasına Kur’an, sünnet, icma ve şer’i kaideler delildir. Kur’an: ‘’Onlardan sonra gelenler derler ki: Rabbimiz bizi ve bizden önce inanan kardeşlerimizi bağışla!’’ (Haşr Suresi 10.ayet) Demek ki hayatta olanların ve gömüldükten sonra dua etmekle ilgili birçok hadis-i şerif rivayet edilmiştir…Ölü adına sadaka sevabının ölüye ulaşması hakkında Buhari’de iki; Müslim’de bir hadis varit olmuştur…Oruç sevabının ölüye ulaşması Sahihayn’da Hz. Aişe’den ve İbn Abbas’tan gelen hadislerle ortaya konulmuştur…Hac sevabının ölüye ulaşması Buhari’nin İbn Abbas’tan rivayet ettiği bir hadiste açıklanmıştır…Kur’an okumaya gelince şu söylenebilir: Resulullah Allah’tan başka kimsenin bilmediği kalbin niyeti ve yeme içmeyi terk etmekten ibaret olan orucun sevabının ölüye ulaşacağını bildirmiştir. Aynı şekilde Kur’an okumanın sevabı da dil tarafından okunmasından, kulağın duymasından ve gözün görmesinden dolayı ölüye ulaşıyor değildir. Konuyu biraz açarsak oruç mahza bir niyetten ve nefsi yeme içmekten engellemekten ibarettir. Yüce Allah bunun sevabını ölüye ulaştırdığı halde amel ve niyetten ibaret olan Kur’an okumanın sevabını niye ulaştırmasın? Hadd-ı zatında Kur’an okumak, niyeti bile istememektedir. Ölünün arkasından yapılan amellerin ölüye ulaşamayacağını söyleyenler şu ayetleri delil olarak ileri sürerler: İnsan için kendi kazandığı vardır (Necm suresi 39. Ayet) ve Yaptıklarınız dışında başka bir şeyle yargılanmayacaksınız (Yasin suresi 64. Ayet) ve ‘Nefsin yaptığı iyilik kendi yararına yaptığı kötülük ise kendi zararınadır. (Bakara suresi 286. Ayet) Bunun yanında ‘kişi ölünce üç şey dışında amel defterinin kapanacağına’ dair hadiste delildir. Zira hadiste hayatında sebep olduğu iyiliklerin faydasını göreceği, diğerlerinin ise kesileceği bildirilmiştir…’’ İbn Hacer’in konuyla ilgili görüşü kanaatime göre oldukça isabetlidir. Şöyle der: ‘’Bu meşhur bir meseledir. Bu konuda bir risale yazdım. Hasıl-ı kelam mütekaddim ulemanın ekseriyeti okunan Kur’an sevabının ölüye ulaşacağı görüşündedir. Tercih edilen görüş ise bu amelin müstehap olması ve çokça yapılmasıdır. Ayrıca sevabın ölüye ulaşması hakkında kati bir şey söylemekten geri durmaktır. Buradan anlaşıldığı gibi ölünün ruhuna Kur’an okuyup sevabını hediye etmek mümkündür. Ancak kesin olarak kabul edilecek anlamına gelmemelidir. Allah dilerse kabul eder dilerse geri çevirir. Tıpkı dua gibi.

Değerli Bilgiler İçin Allah Razı Olsun Hocam. Yani İmkan Varsa Hac İbadetini Ölen Yakınımız Adına Yapabilir veya Onun Adına Oruç Tutabiliriz

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 13.05.24, 16:55
Üye
 
Üyelik tarihi: 01.05.24
Bulunduğu yer: Hatay
Mesajlar: 51
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Benim bildiğim yıl donumlerinde belirli sureler okunur, mezar ziyaret edilir.

Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 13.05.24, 18:42
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 2,461
Etiketlendiği Mesaj: 205 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Fani1kuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Değerli Bilgiler İçin Allah Razı Olsun Hocam. Yani İmkan Varsa Hac İbadetini Ölen Yakınımız Adına Yapabilir veya Onun Adına Oruç Tutabiliriz
Evet izahını yaptım kıymetli kardeşim.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 13.05.24, 18:44
Üye
 
Üyelik tarihi: 08.05.24
Bulunduğu yer: Uşak
Mesajlar: 54
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Evet izahını yaptım kıymetli kardeşim.
Rabbim İlminizi Arttırsın İnşallah. Allah Razı Olsun Değerli Bilgileriniz İçin

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Kuran-ı Kerim Ayeteri İle İlgili Açıklamalar MrBerkHD Kuran-ı Kerim 89 15.05.24 02:08
Kuranı Kerimin Meali Kur'an mıdır? Meal okumak asıl anlamı bozar mı? Bro Sorularınız 11 18.02.24 13:58
Rüyada Kuran Görmek NGB K Harfi Rüya Tabirleri 0 05.10.23 18:09
Kabirden geçerken boş geçme Ey mübarek Ademm Hayat Dersleri & Hikayeler 12 20.11.21 23:43
Kuran Okumanın Faziletli Olduğu Yer ve Zamanlar RvP Kuran-ı Kerim 0 05.01.20 17:15


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147