Mezheb görüşleri neden görüş ayrılığına düşer ? - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 26.08.23, 23:13
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,012
Etiketlendiği Mesaj: 105 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Mezheb görüşleri neden görüş ayrılığına düşer ?

İbadet veya helal haram konularında neden görüş ayrılığına düşerler ?
Sigara nın helal olduğunuda mekruh olduğunuda söyleyen alimler delil olmaksızın neden görüş ayrılığına düşerler ? Sigaranın günümüzce israfıda zararıda ortadadır .

Keza Sünnet olan namazın rekatları
Abdest bozulma hususları fitre miktarı
Ve bi çok konuda görüş ayrılığı vardır .
2 mezhebe uymak dinsizlik olarak adlandırılıyor
Fakat bir şafi hanifi mezhebi üzerinden bi ameli gerçekleştiriyor buda dinsizlik olmuyormu ?

İlmi yeten bu hususları açıklasın ?

Kendi zannımdan vazgeçeyim .
Keza mezhepsizlik dinsizliktir diyenlerin delili nedir ?

Çünkü delilsizce söylenen kafirlik itamı ağır vebaldir !
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 26.08.23, 23:39
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,137
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İbadet veya helal haram konularında neden görüş ayrılığına düşerler ?
Sigara nın helal olduğunuda mekruh olduğunuda söyleyen alimler delil olmaksızın neden görüş ayrılığına düşerler ? Sigaranın günümüzce israfıda zararıda ortadadır .

Keza Sünnet olan namazın rekatları
Abdest bozulma hususları fitre miktarı
Ve bi çok konuda görüş ayrılığı vardır .
2 mezhebe uymak dinsizlik olarak adlandırılıyor
Fakat bir şafi hanifi mezhebi üzerinden bi ameli gerçekleştiriyor buda dinsizlik olmuyormu ?

İlmi yeten bu hususları açıklasın ?

Kendi zannımdan vazgeçeyim .
Keza mezhepsizlik dinsizliktir diyenlerin delili nedir ?

Çünkü delilsizce söylenen kafirlik itamı ağır vebaldir !
ya burda neyi savunduğu tam olarak belriticeksin ki tam oalrak karşılık alasın

"görüş ayrılığına düşenler" kimler bunlar kaynaklarını yazıcaksınki alta incelesnin kapsamlıca

"sigaranı haram lığı"

diyanet tarafından da açıklamasında çoğu alime göre haram bazı alimlere görede müübah denilmiş aradaki farkı da diyanetin kaynaklarını inceleyip kimler bunu neye göre demiş irdelemek gerekir sebeplerini açıklamalarını anlamalıyız alimde kim yani?

mezhepler uymamak niye dinsizlikdir aslında özü bellidir

çünkü hadisleri yazan zaatlar kuranda olduğu gibi birbirini hepsi tescileyemediği için farklı hadisler farklı yorumlar farklı bakış açıları doğurdu bundan dolayı bu şekilde mezhepler ortaya çıktı
__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 26.08.23, 23:43
Rad Rad isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 31.05.21
Bulunduğu yer: Yaşamıyor
Mesajlar: 850
Etiketlendiği Mesaj: 173 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Her insanın fıtratı farklı olduğu için (Rabbi hass) herkesin düşüncesi de aynı olmaz. Örneğin senin ile benim düşüncemin farklı olması sana tecelli eden esma ile bana tecelli eden esmanın üstümüzde ki halinden kaynaklıdır. Fakat bizi bir arada tutan şey ise bu esmaların ortak özellikleridir. Aynı şekilde İmamlar arasında görüş ayrılığı oluşsa da imanları ortaktır. A imamının görüşü ve B imamının görüşü Kur'an ve sünnet çizgisi içindedir. Şafii mezhebinden birisi eğer yapacağı işte bir çıkış yolu bulamıyorsa, Hanefi mezhebine göre amel edebilir. Bu caizdir. Nitekim Hz.Peygamber s.a.v bir hadis-i şerifinde "Ümmetimin ihtilafı geniş bir rahmettir." buyuruyor. İmam Malik Hz'ye ümmeti bu mezhebe sevk etmeyi talep etseler de hazret bu talebi Müctehidlerin farklı görüşleri Allah'ın ümmete rahmetidir diyerek reddetmiştir. Mezheb imamlarının ortak amacı dinin hükümlerini daha anlaşılır şekilde ümmete sunmaktır. Mezhepler arasında tütün kullanmak helal, içmek ise mekruhtur. Çünkü tütün haram bir madde değildir fakat sarılıp içildiği zaman bedene zararı olduğu için bu mekruh olur. Tahrimen mekruh ile haram arasında çok fark vardır.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 26.08.23, 23:50
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,137
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Rad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Her insanın fıtratı farklı olduğu için (Rabbi hass) herkesin düşüncesi de aynı olmaz. Örneğin senin ile benim düşüncemin farklı olması sana tecelli eden esma ile bana tecelli eden esmanın üstümüzde ki halinden kaynaklıdır. Fakat bizi bir arada tutan şey ise bu esmaların ortak özellikleridir. Aynı şekilde İmamlar arasında görüş ayrılığı oluşsa da imanları ortaktır. A imamının görüşü ve B imamının görüşü Kur'an ve sünnet çizgisi içindedir. Şafii mezhebinden birisi eğer yapacağı işte bir çıkış yolu bulamıyorsa, Hanefi mezhebine göre amel edebilir. Bu caizdir. Nitekim Hz.Peygamber s.a.v bir hadis-i şerifinde "Ümmetimin ihtilafı geniş bir rahmettir." buyuruyor. İmam Malik Hz'ye ümmeti bu mezhebe sevk etmeyi talep etseler de hazret bu talebi Müctehidlerin farklı görüşleri Allah'ın ümmete rahmetidir diyerek reddetmiştir. Mezheb imamlarının ortak amacı dinin hükümlerini daha anlaşılır şekilde ümmete sunmaktır. Mezhepler arasında tütün kullanmak helal, içmek ise mekruhtur. Çünkü tütün haram bir madde değildir fakat sarılıp içildiği zaman bedene zararı olduğu için bu mekruh olur. Tahrimen mekruh ile haram arasında çok fark vardır.
alkolun yasakanma sebebi aklı yerinden alması olmaından ve bedene zarar vermesindendir diye biliyorum

hata sanırım bir imam fatiha okurken ki sarhoşluktan gelen sürçme sonrasında tamamen haram kılınıyordu

sigara(tütün ,puro) da ise bağımlılık yapan(uyuşturucu etken) ve bedene zarar veren (kanserojen) maddeler varken heleki akciğer kanser gibi ileri hastalıkların temel sebeblerinde iken

ne için direk haram değilde

Tahrimen mekruh veya Tenzihen mekruh olduğu nu merak ediyorum hani eski alimler teknoloji gereği kanseri sebebi olduğunu tam anlamamış olabilirler diye düşünüyorumda günümüzde bu konu bilimsel olarak net bir şekilde açıklanmış
__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 26.08.23, 23:55
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,012
Etiketlendiği Mesaj: 105 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Resulullah Allahın dinine uyuyordu bizde ona uyuyoruz . İslam tek bir dindir ve Hepinizin dinidir diyor Allah. Siratimmmüstakim doğru yol Allah yolunda resuluşlahın izinden hadisler Resulün izinden gitmeye yetmez mi ? Bir mezhep varsa bu mezhebin tek kurucusu Resulullah değilmidir ?
73 fırkaya bölündü hadisinde geçen 73 fırka nedir kimdir. Sadece 1 fırka girecek Oda Resule uyanlar sahabiye uyanlar diye hadiste devamıdır .

Allahın dinini parça parça bölenler ayeti Kime kimlere deniyor fikir ayrılığı bölünöe işareti değilmidir ?

Hepsine uymak neden mezhepsizliğe giriyor ? Mezhepsizlikte dinsizliğe
Dinsizlik ağır itam değilmidir . kafirlik ile itamda bulunuluyor .

Hadislere uymak Resulullahın mezhebine uymak değilmidir . onun yoluna
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 27.08.23, 00:04
Rad Rad isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 31.05.21
Bulunduğu yer: Yaşamıyor
Mesajlar: 850
Etiketlendiği Mesaj: 173 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Resulullah Allahın dinine uyuyordu bizde ona uyuyoruz . İslam tek bir dindir ve Hepinizin dinidir diyor Allah. Siratimmmüstakim doğru yol Allah yolunda resuluşlahın izinden hadisler Resulün izinden gitmeye yetmez mi ? Bir mezhep varsa bu mezhebin tek kurucusu Resulullah değilmidir ?
73 fırkaya bölündü hadisinde geçen 73 fırka nedir kimdir. Sadece 1 fırka girecek Oda Resule uyanlar sahabiye uyanlar diye hadiste devamıdır .

Allahın dinini parça parça bölenler ayeti Kime kimlere deniyor fikir ayrılığı bölünöe işareti değilmidir ?

Hepsine uymak neden mezhepsizliğe giriyor ? Mezhepsizlikte dinsizliğe
Dinsizlik ağır itam değilmidir . kafirlik ile itamda bulunuluyor .

Hadislere uymak Resulullahın mezhebine uymak değilmidir . onun yoluna
İbn Kesir bu konu hakkında “Zahir olan odur ki ayet; Allah’ın dininden ayrılan ve ona muhalif olanlar hakkındadır.” der. Ehli Sünnet imamlarından hiçbiri İslam inancına muhalif olmadığı için bu ayet onlar için geçerli değildir. Sonuç olarak mezheplerin dini böldüğü değil mezhepsizlerin bu konu hakkındaki açıklamaları dinde bölünmeye yol açar.
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 27.08.23, 00:09
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,012
Etiketlendiği Mesaj: 105 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Rad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İbn Kesir bu konu hakkında “Zahir olan odur ki ayet; Allah’ın dininden ayrılan ve ona muhalif olanlar hakkındadır.” der. Ehli Sünnet imamlarından hiçbiri İslam inancına muhalif olmadığı için bu ayet onlar için geçerli değildir. Sonuç olarak mezheplerin dini böldüğü değil mezhepsizlerin bu konu hakkındaki açıklamaları dinde bölünmeye yol açar.
Şimdi ben mezhebe tabiyim Fakat bazı görüşlerini benimseyemiyorum . Mezhep görüşlerini bırakıp direkt hadis tefsiri ile hareket etmem de o mezhepsizliğe girer mi ?
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 27.08.23, 00:18
La Tahzen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 17.01.21
Bulunduğu yer: Yaradanın Rahmetinde
Mesajlar: 3,012
Etiketlendiği Mesaj: 105 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ya burda neyi savunduğu tam olarak belriticeksin ki tam oalrak karşılık alasın

"görüş ayrılığına düşenler" kimler bunlar kaynaklarını yazıcaksınki alta incelesnin kapsamlıca

"sigaranı haram lığı"

diyanet tarafından da açıklamasında çoğu alime göre haram bazı alimlere görede müübah denilmiş aradaki farkı da diyanetin kaynaklarını inceleyip kimler bunu neye göre demiş irdelemek gerekir sebeplerini açıklamalarını anlamalıyız alimde kim yani?

mezhepler uymamak niye dinsizlikdir aslında özü bellidir

çünkü hadisleri yazan zaatlar kuranda olduğu gibi birbirini hepsi tescileyemediği için farklı hadisler farklı yorumlar farklı bakış açıları doğurdu bundan dolayı bu şekilde mezhepler ortaya çıktı
Şimdi 2 saat boyunca Alim görüşlerini mi yazayım kimden bahsettiğimi soruyu cevapşayan biliyor .


@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]. Peki hangi mezhebe uymak için istihare namazı gerekmezmi ?

Bilen anlatınca anlıyorum demekki. Allah razı olsun cehennem Korkulacak yerdir
73 fırkadan cennete giden 1. Forkaya yazılalım yeter . Allah ilminizi artırsın Basiretimiz dahada açılsın
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 27.08.23, 00:18
Rad Rad isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 31.05.21
Bulunduğu yer: Yaşamıyor
Mesajlar: 850
Etiketlendiği Mesaj: 173 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Şimdi ben mezhebe tabiyim Fakat bazı görüşlerini benimseyemiyorum . Mezhep görüşlerini bırakıp direkt hadis tefsiri ile hareket etmem de o mezhepsizliğe girer mi ?
Eğer o mezheb imamından daha müctehid isen mezhepsizliğe girmez. İmam Azam 4000 alimden hadis öğrenmiştir. Ve zahiri alanda çok yüksek bir bilgi eğitimi mevcut. Eğer ondan daha bilgiliyim yeni bir ictihad atacam dersen sorun yok. Kaldı ki mezhep imamlarından daha müctehid kişiler dahi edepsizlik olmasın diye mezhep oluşturmamıştır mezhep imamlarının yolundan ayrılmamıştır. İmamlar kendinde bir eksiklik gördüğü vakit başka bir müctehidden bu eksikliği tamamlamıştır. O imamlar bu eksikliği başka bir imamdan tamamlarken bizim kendi eksikliğimizi kendi nefsimizle tamamlamaya çalışmamız ne kadar doğrudur? Olaya şuradan bakmak gerek bunu yapma hissim ruhtan mı, nefsimden mi geliyor? Yani Profesor kimselerin birden fazla şekilde öğrettiği bir öğretiyi bir öğrenci yok ben böyle öğrenmeye çalışacam demesi ne kadar doğru olur. Öğrencinin profesorler kadar ilmi yok ise bunu yapma ihtiyacı tamamen nefsindendir. Fikirlerin güzel fakat çok fazla mayına basıyorsun gibi geliyor. Amacım bir tartışma oluşturmak değil hiç de sevmem sadece bilgi alışverişi olarak dusunelim.
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 27.08.23, 00:25
Rad Rad isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 31.05.21
Bulunduğu yer: Yaşamıyor
Mesajlar: 850
Etiketlendiği Mesaj: 173 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Şimdi 2 saat boyunca Alim görüşlerini mi yazayım kimden bahsettiğimi soruyu cevapşayan biliyor .


@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]. Peki hangi mezhebe uymak için istihare namazı gerekmezmi ?

Bilen anlatınca anlıyorum demekki. Allah razı olsun cehennem Korkulacak yerdir
73 fırkadan cennete giden 1. Forkaya yazılalım yeter . Allah ilminizi artırsın Basiretimiz dahada açılsın
İstihare ile de olabilir fakat bu bir gönül meselesidir. İnsan ölene kadar aynı mezhepte olacak diye bir kural yoktur. 4 mezhep de Ehli Sünnet'tir. Yani şöyle diyeyim İmas abi burada bir şey yazdı, bizde bir şey yazdık ikimizinkide doğru olsa da senin gönlün imas abinin yazısıyla tatmin oldu. O zaman ona uymaya çalışmalısın. Mezhepler bir kültür haline dönüşmeye başladığı için doğu tarafı Şafii mezhebine uyar, batı tarafı Hanefi mezhebine uyar. Ama bu tamamen kişinin vicdanıyla alakalı. Hepsi hakikattir fakat dediğim gibi herkesin fıtratı aynı olmadığı için senin gönlünün ısındığına benim ısınmayabilir.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
M. Kemalin din hakkındaki görüşleri Mikail23 Derin Konular & Beyin Fırtınası 46 11.10.23 20:15
Mezheb imamlarının tasavvuf hakkında görüşleri ebu ubeyde bin cerrah Tasavvuf & Tarikatler 1 24.09.20 07:24
Metafizik ve Diyalektik görüş bitter Metafizik 0 12.06.19 12:10
Yahudilerin Cin Hakkında Görüşleri Tuana Parapsikoloji & Spiritüalizm 2 24.09.18 00:23
Batılıların Cin Hakkındakı Görüşleri Tuana Parapsikoloji & Spiritüalizm 1 21.04.17 09:19


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147