#1
|
|||
|
|||
Zohar'a Girişten
ZOHAR’A GİRİŞ’DEN
Ara durumlar daha ziyade aldatıcı olduğundan, kendimizi ve bizi saran doğa hakkında en azından bir şeyler anlayabilmek için, Yaratılışın amacı ve nihai durumuyla ilgili açık bir fikrimiz olmalıdır. Kabalistler, Yaratılışın amacının yaratılan varlıkları en yüksek hazza getirmek olduğunu ileri sürerler. Bu nedenle Yaratan, ruhları, “alma arzusunu” yarattı. Ve onları zevkle tamamen doyurmak istediğinden, O’nun haz verme arzusuna uygun muazzam zevk alma arzusu yarattı. Öyleyse, ruh zevk alma arzusudur. Bu arzuya uygun olarak da Yaratan’dan haz alır. Alınan hazzın miktarı onu alma arzusunun derecesi ile ölçülebilir. Varolanların tümü ya Yaratan’la ilgilidir ya da O’nun Yaradılış’ı ile. Zevk alma arzusunun, ya da ruhların yaratılışından önce, sadece Yaratan’ın haz verme arzusu vardı. Dolayısıyla, O’nun arzusuyla aynı çizgide, zevk verme arzusu aynı miktarda zevk alma arzusu yarattı; ancak özellikleri zıttı. Sonuç olarak, Yaratan’ın dışında varolan ve yaratılmış tek şey zevk alma arzusuydu. Dahası, bu arzu tüm dünyaların ve onları dolduran tüm nesnelerin maddesiydi. Ve Yaratan’dan yayılan haz her şeye yaşam verip yönetir. Manevi dünyalarda, özellikler ve arzular arasındaki zıtlık iki manevi nesneyi aynı fiziksel nesnelerin mesafeleri ile bir birinden ayrıldığı gibi ayırır. Dünyamızda, eğer iki kişi aynı şeyi sever veya nefret ederse, yani tercihleri çakışırsa, onlar için bir birlerine yakınlar deriz. Eğer tercihleri ve görüşleri farklıysa, uzaklıkları da tercihleri ve görüşlerinin farklılığı ile aynı orantıdadır. İnsanlar arasındaki benzerlik fiziksel mesafe değil, “manevi” yakınlık ile belirlenir. Bir birlerinden nefret edenler iki kutup kadar manevi uzaklıktayken bir birlerini sevenler bir birlerine tutunurlar ve bütünleşirler. Haz alma arzusu: Ruh, Yaratan’dan son derece uzaktır çünkü Yaratan’ın haz verme arzusundan zıttır. Ruhların Yaratan’dan bu uzaklığını onarabilmek için, tüm dünyalar yaratıldı ve iki zıt sisteme bölündü: dört Işık ABYA dünyaları karşısında dört karanlık ABYA dünyaları. Işık dünyaları ile karanlık dünyalar arasındaki fark sadece birinci, Işık dünyalarının belirgin özelliğinin zevk vermek olmasında ve ikincilerin, karanlık dünyaların belirgin özelliğinin de zevk almak olması gerçeğinde yatar. Diğer bir deyişle, ilk zevk alma arzusu iki parçaya bölünmüştü: biri özelliklerinde (almak) kaldı, diğeri ise Yaratan’ın özelliklerini edindi, yani O’na daha yakınlaştı ve Onunla bütünleşti. Sonrasında, dünyalar aşağıya doğru fiziksel dünyamıza dönüştü, yani, insanların “beden ve ruh” sistemi olarak varolduğu yere. Beden, kendisi için zevk alma-egoizm olan ABYA karanlık dünyalarından aşağı inen değişmemiş haz alma arzusudur. Dolayısıyla, kişi bir egoist doğmuştur ve manevi yasaları benimseyip Yaratan’a neşe getirene dek, bu sistemin etkisi altında varolmaya devam eder. Böyle yaparak kişi aşamalı olarak kendini egoizmden (kendi için zevk almak) arındırır ve Yaratan’ın uğruna zevk alma arzusu edinir. Sonra, ruh tüm Işık dünyaları sisteminden aşağı iner ve bedenle örtünür. Burada bir ıslah süreci başlar ki tüm egoizm özgecilliğe (sadece Yaratan’ın uğruna zevk alma arzusu) dönüşene dek devam eder. Bu yolla, kişinin özellikleri Yaratan’ınkilerle eşitlenir, çünkü başkasının hatırı için almak, alma olarak değil ihsan etmek olarak değerlendirilir. Özelliklerin eşitliği bütünleşmek, ya da tutunmak anlamına geldiğine göre, kişi Yaratan’ın planında onun için hazırlanan her şeyi kendiliğinden alır. Tanrısal olarak yaratılan egoist alma arzusunun ABYA dünyaları tarafından ikiye bölünmesi (beden ve ruh), egoist zevk alma arzusunu Yaratan’ın uğruna zevk alma arzusuna dönüştürmemize izin verir. Bu yolla, hem Yaratan’ın planına göre bizim için hazırlanmış her şeyi alabiliriz, hem de Onunla bütünleşmeye layık hale geliriz. Buna, Yaratılışın nihai amacı gözüyle bakılır. Bu noktada, karanlık ABYA sistemine ihtiyaç kalmaz ve mevcudiyeti sona erer. 6000 yıl (egoizmi Yaratan için zevk alma arzusuna dönüştürme süresi) sürmesi gereken bu çalışma aslında her bir kişinin yaşam süresi ve tüm nesillerin birleşmesiyle gerçekleşir. Herkes bu çalışma tamamlanana dek yeniden bedenlenmek (re-enkarne olmak) zorundadır. Karanlık ABYA sistemi bedenin yaratılması için gereklidir ki egoizmini ıslah ederek, kişi kendi ikinci ilahi doğasını edinsin. Ancak, eğer egoizm (egoist zevk alma arzusu) bu kadar alçakça ise, Yaratan’ın düşüncesinde nasıl ortaya çıkabilir? Cevap çok basit: manevi dünyada zaman olmadığından, Yaratılışın nihai durumu Yaratılış planı ile aynı anda ortaya çıktı. Bunun sebebi manevi dünyalarda geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek tek bir bütün olarak birleşir. Dolayısıyla, egoist zevk alma arzusu ve zıtlığın neticesi olan özellikler ve Yaratan’dan ayrılma manevi dünyalarda hiç varolmadı. Yaratılışın başından sonuna dek ruh üç durumdan geçer. İlk safha nihai olandır; özelliklerin benzerliğinden dolayı zaten Yaratan’ın yanında varolandır. İkinci safha bizim realitemizdir, egoizmin (iki ABYA sistemi tarafından beden ve ruh olarak ikiye ayrılan) 6000 yıl boyunca özgecilliğe dönüştüğü yer. Bu süreç boyunca sadece ruhlar ıslahtan geçerler. Bedenin etkisi ile içlerinde doğuştan varolan egoizm, yok edilir ve doğa tarafından verilmiş özgecillik (ihsan etme özelliği) edinilir. Tüm egoizm yok edilene ve “toprak”ta (Assiya dünyasının Malkut’u) çürüyene dek erdemlilerin ruhları bile Gan Eden’e (Cennet Bahçesi’ne ulaşamazlar - Işık Dünyaları ABYA sisteminde belli bir seviye). Üçüncü safha ıslah olmuş ruhların, “ölülerin uyanışı”ndan sonraki, “bedenlerin” ıslahından sonraki safhasıdır. Bedende doğuştan varolan egoizmin özgecilliğe döndüğü durumdur ve beden Yaratan’ın onun için hazırladığı tüm zevki almaya layık hale gelir. Aynı zamanda beden, özelliklerin eşitliğinden dolayı Yaratan’la bütünleşir. Böyle yaparak, Yaratan’a haz verir çünkü Yaratan’la birleşmek gerçek hazdır. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
On Serfiot'un incelemesine girişten | Naim | Kabala | 1 | 13.06.19 11:31 |
Zohar'a Sonsöz'den (2) | Naim | Kabala | 2 | 13.06.19 11:15 |
Zohar'a Sonsöz'den | Naim | Kabala | 2 | 13.06.19 11:07 |